13 Kasım 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

13 Kasım 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

28 AKİS - Reklam -246 K A Ankara Giyim bilgisi Gri tayyörlü, beyaz inci kolyeli çok zarif bir hanım, dinleyicileri al selâmladı ve oturduğu yerden ağır a- ğır ,Konuşmaya başladı: — Konumuz giyimdir. Bugün si- ze giyimin üç önemli faktöründen bahsedeceğim," Türk Kadınlar Birliğinin Necati- bey caddesindeki şirin lokalini tıklım tıklım dolduran Ev Ekonomisi Ku- lübü üyeleri, gri tayyörlü hanımı ses- siz soluksuz dinlemeye koyuldular. nkaranın en yetkili ağzından giyim bilgisi edinebilmek, doğrusu kaçırıla- cak fırsat değildi. Hattâ iki erkek ga- zeteci de bu fırsattan istifade ederek. Kıs Teknik Öğremen Okulu müdiresi Zerrin Tüzünü dinlemeye gelmişler- di. Okurlarına faydalı bilgiler vermek istiyorlardı. Zerrin Tüzün dinleyicilerine bü- kere daha gülümsedi ve — Giyimin en önemli modadır" diye söze başladı. Sonra şöyle devam etti: "— Her memleketin kendi mahalli kıyafetleri vardır, fakat bugün artık moda bütün dünyanın kabul ettiği şe- kilde bir merkezden, Paristen idare edilmektedir. Paris, mahalli kıyafet- lerden, muhtelif memleketlerdeki mil- li kıyafetlerden ilham alır, fakat mo- danın değişen kanun ve kaidelerini kendisi yapar. Bir insanın iyi giyine- bilmesi için modayı takip etmesi şarttır. Daha sonra anlatacağım gi- bi, giyimin modadan başka faktörle- ri de vardır ve iyi giyinmek modayı körükörüne takip etmek değildir. A- ma, meselâ etekler diz kapağında iken bilek hizasında giyinen bir o kadın, toplulukta elbette aykırı kaçacaktır. Makbul olan, modayı bilmek, onu öl- çülü ve şartlarımıza uygun seklide tatbik etmektir. Günün modası Bu mevsim için kumaş olarak twe- ed'ler, ekoseler, kendiliğinden çiz- gili yünlüler ve öğleden sonra da ka- dife ve kadifeye benzer (okumaşlar çok modadır. Renkler daha ziyade canlıdır. En çok aranan renkler, acı bir yeşil, canlı bir sarı, kırmızı ve ma- vinin lâciverde kadar uzanan muhte- lif tonlarıdır. Hiçbir zaman yerini kaybetmiyen siyah, gene çok gözde- dir. Spor kıyafette tayyör, gene ye> rini muhafaza etmektedir. o Tayyör ceketlerinin boyu bir ara uzama te- mayülü göstermişse de, tutunmamış- tır. Bazı tayyör ceketlerinin belleri hafifçe oturmuş, bazıları oturmamış- tur. Belleri hafifçe oturan ceketlerin faktörü, D I N etekleri aşağıya doğru klşumsu ke- silmiştir. Diğerlerinin etekleri düz hatlıdır. Spor elbiselerde dikişler ve büyük cepler göze çarpmaktadır. Mantolarda göze çarpan şey, kendi kumaşlarından yapılmış eşarplardır. Tayyörler üzerinden giyilen spor man- tolar tayyörlerle aynı kumaştan ya> pılmıştır ve çok pratiktir. Öğleden sonra mantoları ise çok boldur. Kollar bedenle beraber kesilmiş olanlar, ar» kadan daha ziyade bir kap manza- rası göstermektedir. Abiye elbiseler* de büzgüler, drapeler çok modadır. Bu senenin özelliğini yapan şey, ve- rev hattır. Verev bat, bele oturmayan elbiselere bile vücuda intibak eden ir hal vermektedir. Yumuşak ve kadınvâridir. Elbiselerin (dekolteleri önden ziyade arkadadır. Bir yanı di- gerine benzemiyen elbiseler, tek o- muzlu elbiseler de çoktur ve asimet- rik denilen modayı temsil etmektedir. Gece elbiseleri hemen daima uzun- dur, Kısalarına pek az rastlanmak- tadır. Uzun ve dar hatlı yeni gece el- biselerinin bazıları diz kapaklarından itibaren bolluk ve zenginlik kazan- maktadır. Gece elbiseleri için gözde kumaş simli, ağır brokarlardır. Ay- nı kumaşlardan yapılan gece manto- larınm özelliği, bu yıl, kürkle kaplı oluşlarıdır. Bu yılın bir özelliği Ode, ürkün her yerde hazır ve nazır olu- şudur. Etek uçlarında, kollarda, yün- lerde, akla gelebilecek her yerde kürk vardır. Kürk şapkalar bilhassa moda- dır. Astragan kürkün modası geçmiş- tir. Onun yerini lutr almıştır. Traş- edilmiş ve âdeta kumaş haline getiril- miş vizon, özellikle traş edilmiş be- yaz vizon çok modadır. Şapkalar kenarsızdır ve yüzü çerçeveleyecek, kadım güzelleştirecek şekilde arkaya doğru giyilebilmektedir. Öğleden son- ra için vualetli şapkalar gene meyda- na çıkmıştır. Ayakkabıların bumu sivri değil, karedir. Çantalar Orta boyludur. Kolyeler uzun olmayıp, bir- kaç sıra halinde boynu sarmaktadır. İnci, bilhassa iri inci çok gözdedir. Fiziki durum ve ya: Moda giyimin birinci faktörüdür a- ma, körükörüne takip edilen moda insanı güzelleştirmez ve körükörüne modayı takip eden kadın hiç te güzel ve iyi giyinmiş sayılamaz. Herkesin bir vücut yapısı vardır. Model seçilir- ken ilk dikkat edilecek nokta, işte bu yapıya uygun bir model seçmek- tir. Meselâ, çok kısa boylu bir kadın, çok fazla usun topuklu ayyakkabılar ve çok uzun bir şapka ile kısalığının göze çarpıcı bir nal alacağını bilme- lidir. Kalçalı bir kadın modadır diye elbisesinin kalça kısmına fiyonklar AKİS, 13 KASIM 1961