November 27, 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

November 27, 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

RADYO Teşkilât Eski hikâye Türkiye Radyolarının bir çıkmaz- da olduğu kimsenin meçhulü de- ğildir. (o Yıllardanberi bu meselenin halledileceği Oo ümidiyle avunan din- leyicinin artık beklemeğe tahammü- lü kalmamıştır. Hele evvelki hafta- nın, sonlarında, cumartesi günü Ssa- at 22.45 sıralarında radyolarının ba- şında bulunanlar, acı acı gülümse- mekten kendilerini alamadılar. Spi- ker, 4. Haber Bültenini okuyordu. Henüz kabine belli olmadan A.P. li Bakanların adlarının ilanı ve Kâ- muran Evliyaoğlunun Basın - Yayın ve Turizm Bakanı olarak tanıtılma- sorusudur. Her şeyden önce bu Ba- kanın radyo meselesini ele alacak bilgi ve görgüye sahip olması gerek' mektedir. Eğer yem Bakan kalkar da particilik mülâhazalarile Türkiye radyolarının kilit (noktalarına yeni tâyinler yaparsa, o zaman radyoların tarafsızlığa kavuşması gecikebilir. Radyoların, siyasi tarafsızlık bir ya- na, idare ve programcılık bakımın- dan ıslahı gereken yönlerinin de yeni hükümet tarafından kısa bir süre içinde topluca ele alınması gerek- mektedir» Daha fazla beklemeye tahammü- lü olmayan bu işi hangi makamın veya makamların ele alması daha iyi olur? Herhalde Türkiye Radyoları - Ankara Radyoevi Dertli dolap sı, Türkiye Radyolarının durumunu çok iyi bilen dinleyici üzerinde so- guk duş tesiri yaptı. e Dudaklardan şu kelimeler döküldü: "— Radyolar... Kâmuran Evliya- oğlu!.. Hadi, hayırlısı... Doğrusunu Oo söylemek gerekirse, bu kısa süre içinde radyo meselesi- nin şipşak ele alınması elbette ki beklenemez. Fakat radyo müdürlük- leri ve radyoların bağlı bulunduğu Basın - Yayın ve Turizm Genel Mü- dürlüğü için kulis faaliyetinin hükü- metin kuruluşundan sonra hazırlan- dığı da bilinmektedir, Bu faaliyeti normal karşılayanların ilk aklına gelen soru, yeni Basın - Tayın ve Turizm Bakanının ne dereceye ka- dar radyo meselesiyle ( ilgileneceği 28 na verilecek çekidüzenin kararlaştı- rılması yalnız Basın * Yayın ve rizm (Bakanlığının işi değildir Se- çimlerden önce Kurucu Meclise su- nulan ve bir türlü kabul edilmeyen bir "Türkiye Radyoları ve Televiz- yonları Genel Müdürlüğü" kanun ta- sarısı vardır. Bu tasarının Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından ye- niden ele alınması şarttır, Bu kanun tasarısı hazırlandığı ozaman bütün Bakanlıkları (o dolaşmış, bazı yerleri çeşitli değişikliklere tâbi tutulmuş, her nedense Kurucu Meclisin onayını alamamıştır. Şu anda bu ka- nun tâbi tutulduğu değişikliklerle Türkiye oOBüyük Millet (Meclisinde bir defa daha talihini denemek için tırasını beklemektedir. be İlk yapılacak işlerden biri. rad- yoların düzene sarısını yemden Oo hazırlayıp Meclise sunmaktır. Tasarıyı yeniden hazırla- nanın faydaları büyüktür. Çünkü çeşitli Bakanlıkların seçimlerden ön- ce bu tasarıda yaptıkları değişiklik- ler hiç te işe yarar değişiklikler de- -ildir. Radyo meselesini halletmek için başvurulacak yollar nelerdir? Rad- yo idarelerinde değişiklik yapmak, işten anlayan bir iki kişiyi işbaşına getirmek, bol plâk veya bant satın almakı elemanlara verilen ücretleri muhakkak ki müsbet olacaktır, kat geçmiş yıllardaki o tecrübeler, yalnız bu hususların yerine getirilme siyle radyoların mutlak bir düzene giremiyeceğini de göstermiştir. doktor,bana bir çâre! O halde ne yapılmalıdır? baştan kokar" dendiğine göre, her şeyden Önce balığın o başından işe başlamak gerekmektedir. Onun için, Türkiye Radyolarını Şasin (o Ya- yın ve Turizm Bakanlığından ayır- mak, bağımsız, fakat yine Devlete "Balık ULUDAĞ'DA KAYAK SEZONU BAŞLADI (Kar 1,5 metre ve yollar açıktır) Yenilenen ve ilâve edilen TELESKİ tesisleri ile ULUDAĞ BÜYÜK OTEL tenzilâtlı tarifenin 16 Aralık tarihine kadar tatbik edildiği bu günlerde spor sever misafirlerini beklemektedir. Fazla bilgi için: Ankara 12 12 13, İstanbul 44 16 58, Uludağ 5 (Fil Reklam 39) — 261 AKİS, 27 KASIM 1961