8 Ocak 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

8 Ocak 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SİNEMA J. Lemmon ve E. Kovacs "Cazibeli kadın"da Okus Filmler "Cazibeli Kadın" Hollywood o sinemasının orta Kuşak rejisörleri arasında omedi tü- ründeki orta karar bir başarıyı sür- düren. Richard Ouine'nin filmi "Bell, Book And Candle - Cazibeli Kadın", yazar John Van Druten'in bir tiyat- ro oyunundan sinemaya uygulanmış- tır ve fanteziyi, uydurma - veya ya- kıştırma - bir gerçekle bağdaştırma- ya çalışmaktadır. Ouine'in filmi, da- ha çok Rene Clair'in 1942lerde A.B. D, nde Fredric March ve Verpnica Laka ile birlikte çevirdiği "I Marri- ed A Witch ..Bir Büyücüyle Evlen- dim"indeki espriyi (o sürdürmektedir. Konu benzerliğinin de getirip ortaya koyduğu zorluğu Ouine, oyuncuları- nın -James Stewart, Kim Novak, 34 mokus Jokus Jack Lemmon, Ernie Kovacs, Elsa Lanchester ve Hermione Gingold - iyi oyunlarına dayanarak üstesinden gelmeyi denemektedir. Bu deneme, rejisörünü bir kadar "iyi" ye götürebiliyor. Fakat herşeyden önce bir tiyatro uygulamasına gidiş, Oui- ne'nin gereği kadar konunun geçtiği çevreyi büyütmesini, bir takım yar- dımcı faktörleri filme katmasını engellemektedir. Hikâye, bir yayınevi sahibi olan Henderson -J. Stewart - ile, ayni bi- nada komşusu bulunan ve gizli kuv- vetlere sahip üç kişilik bir aile ara- sında geçmektedir. Aile, iptidai AF rika sanatına ait çeşitli eserlerin sa- tıcılığını yapan Gillian -K. Novak -, gece klübünün orkestrasında ça- lışan Nicky - J. Lemmon- ve teyze- leri Ouiennie - E. Lanchester - den kuruludur. Sinemada yıllardan bari westernler hariç, hep ayni tipi can- landırıp sürdüren - biraz bönlüğe ka- çan saflıkta, direnme gücü olmayan, olayların akışına kendini kaptırmış kuvvetlere sahip ailenin arasına rastgele giren Henderson, hikâye belirli bir yöneldikten sonra daha laştırılmak tadır. Bir işaretiyle baları söndüren erkek kardeş, tarsız kapılan açan, telefonları bakışıyla bozan teyze, Henderson'u aptala çevirmektedirler. Henderson'- un tutulduğu Gillian'da acayip Siyam kedisiyle rakibesini kendine âşık eder. görmediği halde onlarla ilgi- li ve satış rekoru kıran bir kitabın yazarı -E. Kovacs - da katılınca, enderson, savaşı bırakır ve mağlü- biyeti kabul eder. Hikâyenin ilgi çekici bir yanı Ol- madığı gibi, Ouine'nin de herhangi bir iddiası yoktur. Konunun verdiği değişikliği film içinde dilediği kadar *istismar etmekte ve komik unsuru- nu da bunun üzerine kurmaktadır. one Ginfold'tur. Senaryo yazarı Da- niel Taradash'ın - Zinnemann'ın "From Here To Ever - İnsanlar Yaşadıkça"sının senaryo yazan - Van Druten'in oyunundan yaptığı başarılı uygulama, Ouine'nin filmini çokluk tiyatro "kokmak" tan da kur- tarmaktadır AKİS,8 OCAK 1962