26 Şubat 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

26 Şubat 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS, 26 ŞUBAT 1962 Burhan Apaydın Arrivederçi! -henüz buldu da denemez ya- Gü- müşpala (-Apaydın mücadelesinin başlangıcı yeni değildir. Hatta pek eski dahi denilebilir. Zira (Apaydın rada kendisine A. P. milletvekili a- daylığı teklif edildiğinde bu mücade- lenin tohumları atılmıştır. Gümüş- palanın A. P. liderliğini seçimlerde D. P. den boşalan oyların organizas- yonu için faydalı gören, ancak neti- cede bu eski askerin partinin lider- liğini yapacak liyakatta olmadığını Ragıp Gümüşpala Dersi ne kadar sürer? iddia eden D. P. li müfritler, Apay- dını Yassıadadaki işi, dolayısıyla en uygun isim olarak bulmuşlar ve kom- binezonu hazırlamışlardır. Son de- rece hissi, arkası sıvazlandıkça her işi yapabilen, şöhrete ziyadesiyle düş- ün ve ağzı laf eden genç avukatın bu kişiler için ilk merhalede son de- safı haiz olması me- selenin başlangıcı olmuştur. a ki, A. P. idarecilerinin Apay- dını partiden ihracına karar verme- sine kadar.. Ancak idarecilerin kara- rı verirken, önlerinde bir engel var- dı: Gerekçe., Allahtan, bu meseleyi de Nuri Beşer olayı dolayısıyla meşhur Tah- sin Demiray halletmişti. O sıralarda formülü A. P. tüzüğünün 81. madde- sinin Ç fıkrasını tatbikle »bu madde, "Cumhuriyet esaslarına aykırı ve memlekette huzur bozucu faaliyet- lerde bulunanlar partiden Merkez İdare Kurulunca ihraç edilirler" şek- lindedir- bulan Demiraya bol bol dun edildi. Bununla kalınmadı. o Apaydı- nın arkasında Demiray da partiden ihraç edilirken, bu madde tatbik e- dildi. İpi koparanlar.. Apaydının partiden ihracı gerekli tepkiyi yaptı. Teşkilat oldukça büyük gürültü kopardı. Üstelik fır- satı ganimet bilen Irkçı oEkalliyet grupu Apaydının koltuğu altına sı- ğınıp, bir beraberlik havası yarata- bildi. Böylece Gümüşpala ve berabe- rindekiler hakikaten A. P. içinde e- kalliyette kalıyorlar ve demokrasi cilvelerinin en büyüğü "oy" konusun- da mağlup olmayı peşinen kabul edi- yorlardı. r şeye rağmen A. P. Mer- kez idare Kurulu durmadı. oHafta- nın başında pazartesi günü aynı ge- rekçeyle 5 kişi daha ihraç etti ve o- layların gelişmesini bekledi. Olaylar fazla beklemeden gelişti. Apaydının ihracıyla olağanüstü bir toplantıya yanaşmıyan A. P. grubu haberin duyulduğu salı günü saat 9 da bir karara varmak için toplantıya çağırıldı. Zira durum bir hayli Oka- rışıktı. Partiden ihracı istenen 17 isimden ancak beş tanesi kurban e- dilmiş, diğerlerine “bak o kulağında küpe olsun" denilmişti. Üstelik o 17 isim içinde. Saadettin Bilgiç (Neri- man Agaoğlu, Melahat Gedik gibi A. P. yi hissen ayakta tutan kişiler mevcuttu, Bunların ayıklanmasıyla, . P. adeta D. P. den tamamen ayrı bir teşekkül haline geliyordu, Teşki- Peşin fiatına taksit Yeni KARAMÜRSEL 'de AKİS — 108