26 Şubat 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

26 Şubat 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER latın tuzla buz olması için değildi. Irkçı ekalliyetin şiddetle savunduğu bu tez, grubu o akşam toplamağa kâfi geldi. Saadettin Bilgicin başkanlık etti- ği grup toplantısı denilebilir ki A. P için tarihi bir toplantı oldu. Toplan- tı başlarken hava sonucun ne olaca- ğını belli ediyor; Gümüşpala ve be- raberindekilerin pek çok O güçlükle karşılaşacağı anlaşılıyordu. Nitekim A. P. Genel Başkanı kürsüye geldi» ğinde mırıltılar yükselmeğe başladı. Arka sıralarda oturan milletvekilleri "yaylaya., oyaylaya.." avazeleriyle gürültüyü arttırdılar. Gümüşpala ihraç edilen beş kişi -Gökhan Evliyaoğlu, Hami Tezkan, Mehmet m M. Ali Aytaç, Tah- y- hakkında ihraç karar- ne müteaddid ihtarlarda bulunuldu- gunu söyledi ve ilave etti: "— Biraz evvel Gürselle yemek yedim.. Apaydın ve Evliyaoğlu adla- rındaki gençlerin huzur bozucu hare- ketler yaptığım söyledi.. liderin bu cümlesi kızılca kıyame- tin kopmasına sebep oldu. Gürültü ayyuka çıktı ve Gümüşpalaya arka sıralardan: aşağı" lı poliikacı sinirlendi. hızla indi, " diye bağırdılar. Yaş- Kürsüden — İstemiyorsanız giderim" diye- rek kapıya doğru yürüdü. Bu sırada ortalarda oturan bir eski D. P. li A- li Bozdoğanoğlu, eliyle silker gibi bir işaret yapara — Aman canım, bırakın gitsin.." diye bağırdı. Gümüşpalayı, Genel İ- Mehmet Ali Aytaç Katı bir adam dare Kurulu üyeleri çevirdiler.. Ha- va adamakıllı elektriklenmiş, hatip- ler ihraçların iptalini istemeğe o baş- lamışlardı. Genel İdare Kurulu ısrar ediyordu. Bu arada Orhan Apaydın Gümüşpala ve — yanındakilere elini sallıyarak, "Allahaısmarladık" nasına gelen bir işaret çaktı ve kapı- dan çıkar çıkmaz da istifasını yaza- rak Grup İdare Kuruluna yolladı. Kuvvet gösterisi Gruptaki çekişmenin biraz serti koridorlara bu sıralarda tikal etti. daha in- Sinirli bir şekilde salonu terkeden müfritlerden Kadri Özak kapıda ba- gırdı: — Biz prensiplerin peşindeyiz, adamların değil." Özak cümlesini tamamladığı sı- rada yanında iki Genel İdare Kurulu üyesinin bitiverdiğini gördü. Gelenler Saki Zorlu ile Rauf Kıraydı. Üstelik bu iki idareci ihraç listelerini oha- zırlamakla suçlandırılıyorlardı. İki Genel İdare Kurulu üyesi Özaka: " — Sen çok heyecanlısın Kadri" dediler. Diğeri: — Aksine, siz çok heyecansızsı- nız" diye cevap verdi. Bu defa Rauf Kıray: '— Nereden hamlediyorsun?" de- yince! Özak: — Biz senin ne haltlar karıştırdı- ğını biliyoruz" odeyiverdi. Tartışma- nın bundan sonrası, basın kanununun yazılmasında suç gördüğü kelimeler- den teşekkül eden cafcaflı cümleler- le devametti ve iki milletvekili | bir- birine girdi. Etraftan yetişenler, ayır- dılar. Ancak, komedinin ikinci kısmı, de- Sişik aktörlerle devam etti. İhraç edi- lenlerden Mehmet Turguta yakın otu- ran Özak sinirli sinirli; "— Ne adamlara çatıyoruz ya- hu" deyince, Turgut cevap verdi: "— Birader sen onları adam diye karşına alıp niye münakaşa ediyor- sun?" Turgutun bu lâfı, kimin adam o- lup olmadığı şeklindeki otartışmaya yol açınca, bir ara Rauf Kıray ye- rinden kalktı ve sağ yumruğunu ya- pıştırmak üzere kaldırdı. Aynı anda Mehmet Turgut, Meclisin canım siga- ra tablalarından -iki avuç büyüklü- gündedir ve adamakıllı ağırdır- biri- ii rakibinin kafasına vurmak üze- eydi. Ancak buna lüzum kalmadı. 185 boylarında pos bıyıklı ve adı Ha san Fehmi Boztepe olan bir A.P. li mil- letvekili yetişti, Özakı boğazından yakaladı ve yerden dört parmak ka- dar havaya kaldırdı. Özak, Boztepenin elinden güçlükle alındı ve iş sözde tatlıya bağlandı. Deveye sormuşlar.. Koridorda (o bunlar olup biterken A. P. Grubu bir karar aldı. İhraç TÜRKOFİS Tel : 119022 AKİS — 120 AKİS, 26 ŞUBAT 1962