26 Şubat 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

26 Şubat 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

7) Şakacıdır. Ekseri hayali bir temel üzerine, gayet hoş şakalar ya- par. Bunlar akıllıca ve olgundur. 8) Okulu sever. İlk hamlede oku- la baglanır. Yalnız bazen, elde etti- ği başarı, beklenenden azdır o Çünkü her konu onu sarmayabilir ve ilgileri kadar sıkıntıları da derindir. £— Okul faaliyetlerine girer man mefhumu fazladır. Tak. vimlerle uğraşır, saatleri söküp ya- par. Küçüklükten haftanın günleri- ne, düne, yarma meraklıdır. 1 Kendi kendini rahatça tah- lil edebilir. Arzusu kamçılandığı za- man ekseri daha itimada lâyık, da- ha dürüst olur. Denemeler lehinedir. Kendi kendisiyle mücadele eder ve neticede daha sabit heyecanı bir davra- nış gösterir. 10) Kendisinden büyük gocukları tercih eder. Onlar tarafından fena muamele görse de, itilse de, onlarla oynamak ister. 12) Çetin bir çocuk olabilir. Aile- nin, öğretmenlerin ilgisiz davranışla- rı, üstün kabiliyetli bir çocuğu o sa- bırsız, isyankar yapabilir. Çocuklarında bu işaretlerin altısı- nı veya hiçbirini bulamayan anne ve babaların üzülmeleri gerçekten yer- sizdir. Çünkü herşeye rağmen, nor- mal çocuk, üstün kabiliyetli oçocuk- tan daha kolay yetiştirilir. Tam nor- mal olmak belki de Tanrının insan- lara bahşettiği en büyük lütuftur. Moda Şıklık tavsiyeleri Otoriteler o tarafından dünyanın o | numaralı şık kadını olarak seçilen Ribes vikontesi Jacgueline, bir kadın için en önemli şeyin kendisine bir tip İkİ UL alkil AKİS, 26 ŞUBAT 1962 vermesi olduğunu söylemiş ve bugü- ne kadar bilinen sıklık kaidelerin- den biraz değişik olan kaidelerini de bütün kadınlara açıklamıştır. o Ribes vikontesi çok uzun boylu, esmer, in- cecik bir kadındır. Çekik gözlerini daha çok meydana çıkarmak için onları kalemle iyice uzatmıştır. Saç- ları da iki yandan arkaya doğru çe- kiktir. Yürüyüşüne özellikle itina e- der ve böylece kibar, ince tipi, çekik gözleriyle iyice meydana çıkmış o- lur. Mübalâğadan sakınır. Daima i- yi ve yerinde giyindiğinden emindir. Kendine klâsik bir tarz seçtiği, mo- dadan ziyade yakışanı tatbik ettiği ve bunu kendi üzerinde deneyerek bulduğu için her zaman rahat bir hali vardır. Birçok kadınlar onun ya- nında kendilerim fena giyinmiş, dağı- nık saçlı, rahatsız hissettiklerini iti- raf etmişlerdir. Gerçekten de, mo- del o kadar kusursuzdur. Jacgueline de Ribes'e göre her kadın, önce kendi tipine gidecek saçı bulmalıdır. Bunu berberin yardımıy- la, fakat daha ziyade ayna karşısın- da denemelerle elde edebilir. Her yü- zün şekline gidecek en güzel saç han- isidir? Bunu bazan güzellik sütun- larında okumak mümkündür. Ama, teferruat her şeyi değiştirebilir. Ay- na daha sağlam bir dosttur. Makyaj da çok önemlidir. Yüzün en güzel ye- ri meydana çıkarılacak şeklide bo- yanırsa, kusurlar daha az göze çar- par. Göze çarpsa da, daha az önemli- dir. Çünkü ilk görülen şey, insanı en çok tesiri altında bırakır. İlk görülen şey, gösterilmiş olan güzel noktadır. İhtiyaç olmadan saçı boyamamalıdır. Fakat onu da parlak, canlı şekilde muhafaza ederek veya aynı tonda koyulaştırarak, aynı tonda biraz a- Basın - (A 1451) — 95 KADIN çarak yüze yakıştırmak lâzımdır. Yüzden sonra vücut ta aynada tetkik edilmelidir. Tip, elbiselerle da meydana çıkarılır. d çok ölçülü hareket şarttır. Meselâ fra- pan tipli, güzel çingene tipli bir ca- zip kadın düşünülsün. Bu kadın reni renk, kat kat eteklerle tipini mey- dana çıkarabilir: Yalnız, bu kıyafe- ti arada sırada ve ancak gece giyin- melidir. Gündüz, aksine çok sade, dümdüz bir elbise ile tipi tezat teşkil ederek meydana, çıkacaktır. Bir ka- dın için emin giyiniş, giyindiğinde ken- disini rahat hissetmesine bağlıdır, İti- nasız kadın rahat değildir. Çok süs- lü, frapan giyinen kadın da rahat de- ğildir. Orijinal olmak isteyen, bunu bir teferruatla, bir aksesuar, bir bon- cuk, bir mendil ilavesiyle yapabilir. Elbiselerde orijinallik denemek her- kesin harcı değildir. Bunu, mesleği modellik olanlara, ihtisas sahiplerine bırakmak iyi olur. Modayı inkâra im- kân yoktur. İyi giyim ve şıklık, her- şeyden evvel kişiliğimizi göstermeye bağlıdır. Modadan ilham almak, ona aykırı hareket etmemek, onu saymak, fakat onu geçmek, onu hissetmek la- zımdır. Çok modele bakıp, iyi modelle- re bakıp, kendi tipinize en çok gi- den, o âna kadar denemiş olduğunuz biçime en yakın biçimi seçiniz. Şık ol- mak için modayı bilmek, onun kaide- lerine uymak, fakat onun salgın hali- ne gelen tipik şekillerinden o kaçın- mak lâzımdır. Aksesuar A ksesuar çok önemlidir. Şapka, çan- ta, küçük bir eşarp, kıyafeti ta- mamiyle değiştirir. Aksesuarda kişi- liğinizi göstermeniz şarttır. Aksesua- rı, hep aynı rengi birbirine uydurarak kullanmak iyi sonuç vermez. Mesela kırmızı çanta, kırmızı eldiven ve kır- mızı ayakkabı hep beraber güzel dur- maz. Siyah aksesuar aynı renkte ola- bilir. Diğer renkleri tek yerde kullan- mak daha iyidir. İncik - boncuğun bugünün moda- sında önemli bir yeri vardır. Eski tipi hatırlatan, itinalı, kıymetli hissi veren Chanel tipi yalancılar birçok kı- yafetler için âdeta elzem olmuştur. Bunları da takım olarak kullanma- mak lâzımdır. Takım olarak kullanı- lan incik - boncuk, kıyafeti de, ka- dını da bayağılaştırır. Şık Jacgueline de Ribes'in bir de ok önem verdiği jürisi vardır. Yeni özellikle bir şapka de- nerken, sokağa çıkmadan önce ço- cuklara görünür. Çocukların beğen- mediği kıyafet anneye oyakışmayan kıyafettir. Vikontes kendinden, zev- kinden emindir. Ama, hiçbir «ama» çocukların görüşünü küçümsemez. onların bakışları bile kâfidir.