23 Nisan 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

23 Nisan 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

. İş adamı Emrullah Aksu ile Be- beğin en güzel kadını Handan Aksu- nun lüks Cadillac'ları ile oçıktıkları seyahat çok kimsenin ağzının suyu- nu akıttı. Onlar Avrupada gezedursunlar, ge- çen sene bir partide cereyan eden tadsız bir tartışma hakim önünde ne- Milliyet gazetesinin dediko- Erdurana, ticelendi: du yazarı Leylâ kendisi AKİS, 23 NİSAN 1962 hakkında yazdığı bir yazı Aksuların evinde şarkı söylerken çekilmiş res- mini yayınlaması dolayısıyla pek kız- dığı anlaşılan Sanayi Kalkınma Ban- kasının Umum Müdürü Reşit Egeli hakaret suçundan mahküm oldu. Ha- kim Tevfik Fikret Eğilmez hiddetli Umum Müdüre onbeş gün hapis ve yüz lira para cezası verdi. Yoksa Re- şit Egeli hanımlara karşı nasıl mua- mele edileceği konusunda, Sultanah- met cezaevinde tam iki hafta düşün- mek firsatımı bulacaktı. * Eski Bursa valisi, yeni A. P. senatö- rü ve zamanında hayli çapkın oldu- ğu bilinen İhsan Sabri (oÇağlayangil Meclis Basın Bürosundan bir yere te- lefon ediyordu. Salondan içeri giren bir başka A.P. milletvekili Çağlayan- gili masanın başında, etrafında bir yı- CEMİYET kakafonisi buna BEİ vermedi. Ufak ihmallerin büyük sıkıntılara yol açfığı gerçeğini son öğrenen- lerden biri: Mübin Taker. Yedi aydır hep dişi şişen, dişi şişince dişçiye gi- den, şişi inince dişçinin semtine uğra- mayan Mübin Toker en sonda dişini çektirdiği halde şifinden kurtulama- dı. Bunun üzerine, Prof. Cihat Borçba- kanın bıçağı altına yatmak zorunda kaldı. Sinüs boşluğundan bir koca kist çıkan Mübin Tokerin ameliyatı on da- kika sürdü. Ama hastahaneden bir haftada çıkabildi. için hem sevindirici, hem hid- detlendirici olay: Ayılırken Entertype makinesinin eksik bir yedek parçasını sayıkladı. Tabii, daha fenası da ola- bilirdi ama, kadın milleti bu! Şimdi eşi "Pek âlâ, beni de sayıklıyabilirdin" T.B.M.M. nin kulisinde milletvekilleri İşin alayı gin 2 görünce sordu: e Basın toplantısı mı?" Çağlayangili tanıyan bir gazeteci: "— Evet, İhsan Sabri bey eski günlerindeki a, anlatıyor" diye cevap ver İhsan Sabri Çağlayan güldü, i- çini çekti ve tasrih et —Çok eski ele dei, ama.. Münir Nureddin Selçuk, o haftamn sonunda bir akşam Ankarada Bü- yük Sinemada bir konser verdi. Baş- kent sosyetesinin "Eski Ekol"ü, sa- londa hazırdı. Alaturka musiki me- raklıları da sinemanın geri kalan kıs- mını doldurmaya yetti ve arttı bile.. Sanatkârı zevkle dinleyenlerin başın- dı. Bayan İnönü vardı. Konsere İsmet İnönü de gidecekti ama, Koalisyon diye söylenip ai güldürüyor. Türk sahnesinin kazandığı yeni yıldız: Beniz Serez!lAnkara Rad- yosunun eski güzel spikeri, İsveç Bü- yük Elçiliğinin esmer mütercimi Mey- dan Sahnesinde bir fransız vodvilinde az sadık zevce rolünü oynuyor. Hem de, şaşılacak maharetle. Piyeste iki kadın var. Ötekini, Nur Sabuncu oynuyor. İkisinin de sahne- de soyunup hayli dekolte görünmeleri lâzım ama, ilk temsilden sonra Deniz Sereze "Ooo! Strip - tease yapıyor- muşsunuz. Gelip seyredeceğiz.. Gözle- rimiz nurlansın.." diye telefonlar e- dilince o vazgeçti. Şimdi gözleri, sadece Nur Sabun- cu nürlandiriyor. Gözleri nurlandırı- yor ama, ne yalan söylemeli, sesi ma- alesef pek kulakları şenlendirmiyor. 21