3 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

3 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

T A R Naziler Darbeci (*) Imanyanın 1923te içinde bulundu- ğu durumdur ki Hitlere, bir dar- beyle iktidarı ele geçirebileceği rin! verdi. Ama, bu darbeyi nasıl ya- pacaktı? Bir defa, Berlinde değildi ve orada kuvveti yoktu. Bavyerada da, kendisinden başka rejim aleyhta- rı kuvvetler vardı. Hitler, söyle bir plân yaptı: Evvelâ, Bavyeradaki re- jim aleyhtarı bu kuvvetleri kendi i- daresinde bir araya getirecekti. Son- ME yeğeni ilki üç yazısı | "Mem- leket", "Adam" ve "Politikacı A lıkları la AKİS'in 424, 425 v 426. sayılarında çıkmıştır. Almanyayı ayağa kaldırmıştı. İ H ra, bir darbeyle Bavyeradaki hükü- meti devirecekti. Bavyerada iktida- rı alıp, Berline yürüyecekti. Memle- ketin gerçek meselesi olan ekonomik ve sosyal meselelere bir türlü el ata- mayan cumhuriyetçi politikacıların yarattıkları ortanı, bu. yürüyüşün ba- şarısını kendiliğinden sağlayacaktı. Bu planı yaparken Hitlerin, bir yıl önce Romaya yürüyüp bir olup - bitti havası içinde idareye el okoyuveren Mussoliniden ilham aldığında zerre- ce şüphe yoktur. Mussolininin kola zaferi, Bitlere cesaret ve ümit ir. Fransanın, Almanyaya harp taz- minatını kabul ettirtmek için Ruhr bölgesini işgali (Bk. AKİS, Sayı: 424 — "TARİH - Memleket") bütün Fakat bu heyecan, milleti Fransa aleyhinde, Berlindeki hükümetin etrafında top- ladı. Bu, Hitlerin hiç istemediği bir şeydi. Derhal "Kahrolsun Fransa de- gil, Kahrolsun Alçak Politikacılar! Zira, bizim felaket sebebimiz onlar- dır" sloganını ortaya attı. 1923'ün ilk ayları, hep bu sloganını tutturmak i- çin gayret sarfetti. Şubatta, bilhassa Roehm'ün teşkilâtçı kabiliyeti (o saye- sinde Bavyeradaki bütün Cumhuriyet aleyhtarı silahlı teşekkülleri "Arbeits- gemeinschaft der Vaterlaendischen Kampfverbaende — Anavatan Müca- dele Gruplarının Faal Birliği" ve kendi liderliğinde bir araya getir- di. Eylülde bunu daha da genişletti ve bir triyumviranın idaresinde -üç i- dareciden biri kendisiydi- "Deutscher Kampfbund — Alman i ni kurdu. Bu birlik 2 Eylülde, alman- ların Fransaya karşı 1879 zaferinin yıldönümünü kutlamak üzere Nurem Hitler ve Ludendorff Opera - komik kahramanlar