3 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

3 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

DÜNYADA OLUP BİTENLER veti meydana getirme teşebbüsü le- hinde tavsiyede bulunmuştur. Fakat u, tâli bir noktadır. Taylor, esas gö- rüşünü değiştirmiş delildir. Dikkat edilecek olan nokta, Başkan en- nedy'nin bu çeşit ziyadesiyle nevral- jik görevlere, görüşlerini o paylaştığı adamları getirdiğidir. Cezayir “Bitmeyen kavga" yg rimiz haftanın ortalarında, talihsiz "Cezayir yine bir iç sava- şın sonu belli olmayan kaosuna sü- rüklenmiştir. Ben Bella tarafından kurulan Siyasi Büroya idari ve askeri yetkileri dev- retmek istemeyen 3. ve 4. Bölge aske- ri kumandanlıkları, Siyasi Büroyu ta- nımadıklarım bildirmişlerdir. — Siyasi Büro, açıktan açığa isyan olarak va- sıflandırdığı bu hareket üzerine, 2 Eylülde yapılması gereken genel se- çimleri belirsiz bir süre için geri bı- rakmıştır. Her an tevkif edilme teh- likesiyle karşı karşıya bulunan Ben Bella, eski ihtilalci Muhammed Hı- Cezayirde bırakarak, selameti Orana gitmekte bulmuştur. Oran- da kendisine sâdık askeri bölge ku- mandanları ve Milli Kurtuluş Ordu- su Genel Kurmayı ile görüşen Bella, Siyasi Büronun otoritesini sağ- lamak üzere, 3 ve 4. Bölgeye karşı harekete geçmeye karar vermiştir. Fakat bu arada, Cezayir şehrinde sokak muharebeleri olmuş ve Ben Bellacılar ile 4. Bölge Kuman- danlığına mensup birlikler arasında çarpışmalar vuku bulmuştur. Daha önce Ben Hedda - Ben Bella çe- kişmesinde Ben Hedda safında yer al- mış olan 3. ve 4. Bölge askeri kuman- danlıkları, Siyasi Büronun mutemed adamlarından Yusuf Sadi adında bir Yunus Nadi roman yarışmasında CELAL HAFİFBİLEK'in Hadise olan eseri SESSİZLER SOKAĞI IKTI Fiatı : 4 lira İsteme adresi : Rüzgarlı Sokak No. 15 ANKARA AKİS — 478 şahsın Cezayir şehrinin Kazbah ma- hallesinde bir gizli şebeke kurduğu- nu ve bu şebekenin Siyasi Büronun iktidarı ele alması için askeri bir komplo hazırladığını belirtmişlerdir. Yusuf Sadinin komplosunun meyda- na çıkması neticesi karşılıklı çarpış- malar olmuş ve 5 kişi ölmüştür. Bunun üzerine Siyasi Büro bir bildiri yayınlamış ve 4. Wilaya'nın -4. Bölge Askeri Kumandanlığı- "kuvve- te ve zora dayanarak iktidarı ele ge- çirmeye kararlı olması karşısında". 1.,2. ve 6. Bölge Askeri Kumandanlık- ları ile Milli Kurtuluş Ordusu Genel- kurmayına başvurarak, uygun göre- cekleri sayıda askeri birliği kendi ko- mutaları altında Cezayir şehrinde ni- zam ve asayişin sağlanması ile görev- lendirmiştir. Siyasi Büroya atıllık bir- likler de bu karar üzerine Cezayir şehrine doğru yürümeye haşlamlılar- dır. Bu yüzden eee ia her an kardeş kanının dökül müm- kün bir hale gelmiştir. İş başa düşünce V siyaset adamları Ben Hed- da, Belkasım Kerim ve Muhammed Budiaf, Siyasi Büroyu bu hareketin- den vazgeçirmek için bildiri arkasına bildiri yayınlamaktadırlar. Nitekim, uzağı gören ve sağduyulu bir siyaset adamı olan Cezayir Geçici Hüküme- ti Başkanı Ben Hedda, Siyasi Büro- ya, seçimlerin geri bırakılmasının va- him sonuçlar doğuracağını belirtmiş- tir. Ben Heddanın, seçimlerin yapıl- masında sayısız milli menfaat olduğu- nu ifade ederek, buhranın çözüm yol- larını göstermesi, Siyasi Büronun ih- tiraslı politikacılarının pek (o hoşuna gitmemiştir. Asıl şaşılacak olan, Si- yasi Büronun Genel Sekreterlik göre- vinde bulunan yaşlı Muhammed Hıdı- rın, nasıl olup da, bu kadar basiret- siz davrandığıdır. Hıdır, Ben Hedda- nın gösterdiği çözüm yolu üzerinde duracak, yerde, hiç olmazsa ona de- ğinmeden bir takım suçlamalara ve bugünkü buhrandan Ben Heddayı so- rumlu tutmaya kalkışmıştır. Tabia- tıyla, aklın gösterdiği yol bu değil- dir. Siyasi Büro, Ben Heddadan gelen her teklifi şahsi iktidar mücadelesi- nin bir belirtisi saymakta devam e- derse, Cezayir halkının gözünde pres- tiinden çok şey kaybedecektir. Esa- sen Cezayir halkı, asker politikacılar- la sivil politikacılar arasındaki bu mü- cadelenin tamamiyle dışındadır. Nite- kim Cezayirliler vahim ekonomik du- rumu düzeltecek bir hükümetin işba- şına gelmesinden başka bir şey iste- memektedirler. Bu gidişle, Fransız sömürgeciliğine karşı açtıkları savaş- ta kendilerini sonuna kadar destekli- yen Cezayir halkının desteğini kay- betmiş bir avuç insan haline gelecek o- lan Cezayirli politikaca ve askerler için on iyi yol, anlaşmaktır. Bu olma- dığı takdirde Cezayir, Budiafın isa- betle belirttiği gibi, yeniden bir ya- bancı müdahalesine maruz kalacak- tır. Muadeleti Tastikli özel İKİZLER ANA ve İLKOKULU I — Kaloriferli hertürlü konforu haiz yeni binamızda, öğrencilere tam bilgiyi veren, II — İngilizceyi kolej programıma uysun olarak selâhi- yetli öğretmenler tarafından öğreten, II — Müsbet çalışmalarıyla maarifin ve mezunlarımızın gittiği okullarda takdirini kazanan İKİZLER ANA VE İLKO- KULU'na kayıtlarınızı yaptırmakta acele ediniz. IV — Az öğrenci alınacaktır. Aylık 70 lira V — Yemekler maarifin kontrolü ile kalori esasına uygun olarak verilir. VI — Her semtten yeni arabalarımızla öğrenci alınır. Adres : Bahçelievler III ncü cadde No. 23 Tel : 133186 - 131310, AKİS - 479