24 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

24 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

Bir Plân Tenkidi anı, Büyük Mecliste Ana Muhalefet Partisi oduna Tahsin Dem iray tenkid etti. Memleketin en önemli meselesi, mem- leketin 2. önemli partisi! Buyrun, bu A.P. adına bu konuda yapılan tenkitten inciler: Plânın hazırlığında maddi porte 50 milyon liraya varmıştır. Pahalı ? Ucuz mu? Pahalı demiş olsam hemen "Ucuz etin yahnisi yavan olur" cevabı verilebilir. (AKİS- Plânın hazırlık masrafı 3 milyon lirayı bul- mamıştır. Şairi Azam Abdülhak Hamid Endülüs fatihi Tarıka şöyle söyletir: “Endülüs Hükümdaranının hazineleri m Tarik! Sen nereden gelip, nerede durmuşsun? Azimetin ne tarafa? Böylece saha genişliyorsa da, bizim maruzatımız kusa ve mütekasip olacaktır. (AKİS - Tahsin Demirayın bu konuşması dörtbuçuk saat de- vam etmiştir.) Burada bir nevi bibliyografya konusuna dalmamız, daldırdığımızdan değildir Bugün eski nesillerden kalanlarımıza düşen, bugünkü yeni nesillere düşen vazife, Dünya Benimle Başlıyor zihniyetini bir tarafa iterek, bun- dan sonra tufan gibi bir zaciret haline düşmeden, hulüs ile o mazlum ve mübarek millete hizmet etmektir. Burada bir benzetiş yapmak caiz ise, diyeceğiz ki, mükemmel ameli- yathane hazırlanmış, asistanlar hazırlanmışlar, âletler parıl parıl. Kapıdaki büyük siyah otomobil profesörün de geldiğini gösteriyor. Her şey hazır, her şey hesaplanmış. Fakat üzerinde ameliyat yapılacak vücut hakkında hiç bit bilgi yok. Adamcağız köyünden geldiği haliyle, heybesinin üzerinde her şeyden habersiz, oturuyor. İktisadi doktrinler ve doktrincilik zihniyetiyle ve metodlarıyla toplum yapısı, yani içtimai bünye öğrenilemez. Esasen öğrenilemediği içindir Ni doktrinciler içtimai bünyelere müdahale ettikçe onu bozmuş, tahrip e miş, iyilik yapalım derken insanlığa kötülük etmişlerdir! İlimde müptedi, ikinci Durkheim olan bugünkü Ordinaryüs Profesör- lerimiz Tarihi Maddeciliğe reddiyeler gozarak Le Paly'in yoluna girmek- tedirler. Türkiyenin içtimai anatomisi araştırılıp Ta tespit o olunmalıdır. Bu anatomi, bu formasyon sosyal meçhul olduğu müddetçe içtimai fizyo- loji, içtimai biyoloji ve bunların bozuklukları, “kifayetsizlikleri noksanları sebepleri anlaşılmaz ve binnetice tedavileri mümkün olmaz? reddin Hocaya "Dünyanın merkezi neresidir?" diye sormuşlar. "yağımı bastığı noktadır" cevabını vermiş. Onların bu görüşüne göre, merkezi âlemi Plândır. Türkiye gittikçe artan bir pala dünyaya işe yarar insan ihraç et- mektedir. Şunu katiyete yakın olarak ifade edebiliriz ki, Milli Eğitimimi- zinve netice olarak yetişenler seviyesi yükseldiği ölçüde bu maddenin ihracı artacak, hızlanacaktır. Gönül isterdi ki Plânda bir mütehassıs doktorun, bir ilkokul öğretme- ninin, bir teknikerin ve bir laborantın memlekete kaça mal olduğu gös- erilmiş olsun. Bu hesaba adam ihracı konusunda artık ihtiyaç görülmek- tedir. AKİS/12 tarlarının ağzıyla etrafa (o yaydırıl- mıştır. Gaye,""Aman Kasım Gülek ayrılmasın" havasının yaratılıp Ku- rultayda kullanılmasıdır. Yoksa Gü- lekin böyle bir harekette bulunması, bahis konusu olmaktan bile uzaktır. Bir manevranın içinde bulunan, sa- dece Kasım Gülek değildir. "Dört ler"den -Gülek, Erim, Doğan ve ta- lihsiz Göle- her biri, dışarıya karşı, ötekilerle hiç bir alâkası bulunmadı- ğını iddia etmektedir. Halbuki aslın- da, "Hasma Karşı Beraberlik"te bir- leşmektedirler ve kuvvetlerini müş- tereken kullanmaktadırlar. Tabii, e- bulunan sa kin 1950 Kurultayında yaptığını yap mayı, yani "Üçüncü Adam" olarak ortaya çıkmayı tercih oetmektedir. Bunun için de bazı kimselerle "ara- yı düzeltmek" sevdasındadır ve el altından mazlumluk türküleri söylen- mektedir. El altından haberler gön- derdiği adamlar arasında da durması gerektiğini, yaptığı son- dajlar neticesinde anladı. o Meclisde cereyan eden bir olay Erimin hare- ketlerini frenlemesinde Oo büyük rol oynadı. Erim ile C.H.P. Gençlik Kol- lan Genel Başkanı Muzaffer Selçuk ii bir sohbet sırasında: — Bazı teşekküller tarafından ulaştırılıyor" dedi. lerine devam edecekti. Ama Selçuk fırsat vermedi. Gülümsiyerek: "— n sayın hocam.. Üniver- site muhitinde sizin böyle bir Pp onu üzerinde fazla durmadı ve lâfı değiştirdi. Nitekim Erimin dostları ve aile muhiti arasında da konuştuğu buna benzer şeylerdir. -. Erimin yakınları politikacının bir mücadeleye girmi- yeceğini, hele Genel Sekreterlik için kılını bile kıpırdatmıyacağını söyle- mektedirler. İlk mücadele çe çatışma platformunda oy- nayacağı ilk kez, gene Teşkilât- tan gelen bağrı yanık Ocak Başkan- . Gülek bunu "Par edeni, Teşkilat seçmelidir" fikri et- rafında yaymağa çalışacaktır. Bu a-