24 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

24 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

*.ye Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Cumhurbaşkanlığı — Bundan bir süre önce Toptan Affin şampiyonları, kendi taraftarlarına (okuvvet ilacı sunma babında "Cemal Gürsel bizimle beraberdir. Afi çıkaracaktır. Bize şöyle dedi, böyle dedi.." diye yayına geçmişlerdi. Kendilerine bakılırsa sadece Cemal Gür- sel değil, Genel Kurmay Başkanı, Kuvvet Komutanları, Ordu. Parlâmento, herkes, he rkes -bir, İsmet İnönü ha- riç- "Aman af çıksın" duasını Adeta her gece yatma- dan yapmaktaydılar! Tabii bu, bir şarlatanlığın dik âlâsından başka şey değildi ve bizzat yayını yapanlar yazdıklarına inanmıyorlardı. Maksat, etrafa ii vermek, Cumhurbaşkanının zırhı arkasına sığınmaktı. mdi, Cemal Gürseli "O çeşit solcular" aynı tarz- da kullanmağa çalışmak gibi bir gaflete düşmüş görü- nüyorlar. Oyun, aynı oyunun öteki uçta tekrarıdır. "O çeşit solcular" böylece, akılları, sıra taraftarlarına "Korkmayın, arkamızda Cumhurbaşkanı var" de- yip kuvvet vereceklerdir. Yönde bir resim. Al- tındaki ibare: "Cumhurbaşkanı Gürsel - Fakir Köy- lünün Savunucusu". Vatanda bir resim. Altındaki ibare: "Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel bir basın toplan- üyelerini kabul etmiş ve onlara demiş Cemal Gürsel "O çeşit solcular" ve "O çeşit sol- culuk" hakkında ne düşündüğünü bir söyleyecek, akl-ı evvellerin aklı o zaman başlarına gelecek! Ziyaretler — Bu haftanın ortasında Kıbrıs Cumhur- başkanı Makariosun Ankaraya gelişi - Cumhurbaşkanı Türkiyede ln maruftur ve papaz kılığıyla gez- mektedir- hayli Mi a Fakat türk- lerin, gelenin, sevdiğ z Kıbrısın Devlet Başkanı ol- duğu hususunu şüpi phesiz. gözönünde tutacaklarına "dair inan bu heyecanı kısmen izale etti. Makarios bundan ewel de Yunanistana gitmiş ve ea devlet adamla- rıyla Kıbrıs meselelerini görüşmüştür. Şimdi Türkiye- de de aynı hizmeti yapacaktır. Remi ziyaret dört gün- lüktür ve Makarios 26. Kasımda memleketimizden ay- rılacaktır. Ziyaretin alâka çekici bir kısmı, Göremeye yapılacak olan gezidir. Tarım — Bu yıl içinde Tarım Odaları kurulması için gerekli teşebbüse geçilecektir. Ticaret Odaları statü- süne benzer bir statüyle faaliyete geçecek olan bu te- Kıbrıs Cumhurbaşkanı Makarios şekkül için gerekli kanun 1957 yılında kabul edilmişti. Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz! AKİS/6