24 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

24 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Hindistan B. Elçiliğindeki açık arttırma Ankaradan Himalaya sırtlarına şama kadar devam etti. Her zaman neşeli Büyük Elçi Atal'ın üzüntülü hali hiç kimsenin gözünden kaçma- dı ve bu hal kendisine sempati top- ladı. nkara Palastaki strip - tease yıl- Ağz ızını ilk gece seyredenler arasaın- © şişleri Bakanı Feridun Cemal de vardı. Güzel yıldızı seyre gelmiş ve selo hınca hınç doldur muş Ankaralılar gözlerini bir (ara nımdan ayırıp Erkine çe- virselerdi, bir diplomatın bir strip - tease yıldızını nasıl seyretmesi ge- rektiğinin nümunesini göreceklerdi. Dişişleri pakanı önündeki elma- yı büyük bir zerafetle (o soyuyordu. Arada bir gösterini kaldırıyor, maranın ortasına gelmiş yıldıza ba- kıyordu. Sonra gene kemali ciddiyet- le elmasına dönüyor, sonra tekrar halı tinerinde kıvranan yıldıza ufak bir nazar atfediyor ve elmasına dö- nüyordu! Numaranın sonuna doğru -Yıldı- zın tamamen çıplak kaldığı an- Er- kin de elmasının kabuğunu tamamen soymuştu. ANKARA PALAS ANKARA AKİS - 646 Hayat defterinden YAPRAKLAR Doğdu. Adananın tanınmış bir aile- si olan Metolardan, Erdoğan Meto ile Nimet Metonun bir erkek çocuk- ları oldu. Bebeğe Mehmet adı veril- di. Mehmet doğduğunda 3 kilo 750 gramdı. Nişanlandılar. Türkiye Petrolleri makine mühendislerinden Aydın De- mirer ile Filiz Te ilk defa dünya evine gireceklerdir. Genç mühendis 29, Filiz Tekman ise 20 yaşındadır. Evlendiler: Eski Ulaştırma Baka- nı Cahit Akyarın kızı Demet Akyar ile diş doktoru Nezih Ulubay evlen- diler. Düğün Divan Otelde yapıldı. Tarafların bu ilk evlilikleridir. De- met Akyar 22, Nezih Ulubay ise 29 yaşındadır. Öldü. Spor çevrelerinde | efendiliği mustarip bulunduğu kanserden kurtulamıyarak öldü. Gür gen 62 yaşındaydı. Öldü. Emekli General Hakkı Mu- rat Erdener, haftanın başında öldü. Generalin ölüm sebebi olarak Plöro Nefrit gösterilmektedir. Erdener 82 yaşındaydı. Öldü. , Yaşayan "Nobel Mükafatı Sa- Zira Prof. Bohr japonlara çok yar- dım etmişti. Öldü. İngilterenin en büyük banka- cısı, Sir Edward Peacock öldü. Sir avard 91 nl Kendisine "İngrilterenin 1 numaralı ihtiyar ma- liyecisi" “denilirdi, Peacock uzun yıl- lar İngiltere Bankasının başında bu- lunmuş, Kral ailesine ve Windsor düküne mali müşavirlik (o yapmıştı. Ölümü İngilterede oldu. AKİS/29