24 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

24 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

lerine verilen "Ece" sıfatını, vi line soyadı olarak ouygun ördü. Keriman Halis hanım ve ailesi; AE nın bu iltifat ve ilgisini büyük bir minnetle ettiler. Keriman Halis hanımın, eski deyimle, "dest-i izdivacına" talip olanlar arasında Mı- sırlı Prensler bile (o bulunmaktadır. Fakat, duygulu bir hanımefendi olan eriman Halis, bu teklifleri reddet- mekte tereddüt etmedi ve bir türk erkeğiyle evlenmek istediğini söyle- di. Nitekim, genç bir doktor o- lan Orhan Sanus ile evlendi. Bu evlilik oniki yıl sürdü. Keriman hanımın, Dr. Orhan Sa- nus ile, olan evliliğinden, biri erkek biri kız olmak üzere, iki çocuğu var- dır. Oğlu Biltin Sanus halen öğren- Erenköy cidir. Kızı Ece Sanus ise Tamerden de Cenk adında bir oğlu olmuştur Keriman hanım akrabalarına zi- yadesiyle düşkündür. Kardeşi Tar- gan Ece, hâlen Galatasaray Kulü- bünde idarecilik yapmaktadır. Keri- man hanımın, bundan bir süre önce bir hollandalı prensle evlenen güzel- lik kraliçelerinden Ceylan Ece ile bir ilgisi olup olmadığı hususu çok- larını meşgul etmektedir. İşin aslı şudur: Keriman hanımın ağabeyi Kenan Ece, Ceylan Ecenin Di Hayrünnisa hanımla evlidir. Fakat Ceylan Ece Kenan beyin değil, Hay- rünnisa hanımın ilk kocasının çocu- ğudur. ocukları oOve ailesiyle birlikte günlerini Çiftehavuzlardaki (o evinde geçirmekte olan Keriman hanım, Keriman Halisin dünkü ve bugünkü hali Cami yıkılsa da mihrabı yerinde Kız Lisesinde okumaktadır. Soyadı Kanunundan sonra evlenen ve koca- Keriman Halis kendisine soyadı olarak verdiği " yi kızı- na ad olarak verdi. Ece m annesinin küçük bir örneği gibidir, Keriman hanımın gençliğini son de- rece andırmaktadır. . Orhan Sanustan ayrıldıktan sonra Keriman hanım bir süre ailesi ve akrabalarıyla birlikte yaşa- dı ve , çocuklarıyla meşgul oldu. cası Hasip Tamer adında bir müte- ahhittir. Keriman hanımın Hasip biraz yaşlanmış ve şişmanlamış bu- lunmaktadır. Buna rağmen, eski gü- zelliğinin islerini muhafaza etmekte- dir. Keriman hanımın en büyük zev- ki, akrabaları ve komşularıyla vido- lu bezik oynamaktır. Çiftehavuzlar- daki konak yavrusu büyük evin ge- niş bir de bahçesi vardır. Keriman hanım, akşamları bahçe ile meşgul olmakta, ağaçların altında gezinmek- te, itina ile baktığı gülleri ve Kr tarhlarıyla uğraşmaktadır. iyi bir ev kadını olan Keriman miz yemek pişirmekteki ustalığını, oo ya- kınları "parmaklarınızı bile yersiniz" diyerek anlatmaktadırlar. Hayatı sa- kin geçmekte olan Keriman hanımın ece hayatı yoktur. Tabii, filmler ve tiyatrolar hariç... Yıldızlar Şakacıdır Ke nizi mi öğrenmek istiyorsu- nuz? İşte size 22 Kasım tarihli gazetelerimiz... Yıldızlanın Yi rimize fi: sıldadıklarına bakıp da yecanlanmayın. Kendinize uygun bul duğunuzu seçmekte tamamen ser- besisiniz/ Balk Burcu YeniGün: (21 Şubat - 20 Mayıs) — Kaşla göz arasında böyle bir hale düştüğünüz için siz bile kendi ken- dinize hayret ediyorsunuz. Zafer: (20 Şubat - 20 Mart) — Ne- den ince eleyip sık dokuyorsunuz? Hâdiseleri biraz da kendi seyrine bı- rakın. Göreceksiniz ki işler düzele- cek. Tasvir: (20 Şubat - 20 Mart) — İş: Dedikoduları önlemek için biraz mu- hit değiştirirseniz herhalde iyi olur. Dünya: (19 Şubat - 20 Mart) — Heyecanınızı belli etmemeye çalışın. Yoksa başarı elde edemezsiniz. Hürriyet: (21 Şubat - 20 Mart) — ayı ile kendinize gelmek mecburi- kirleriniz de baştanbaşa dağınık. Milliyet: (20 Şubat - 20 Mart) — 5 hayatınızda şansınız açık. - sanat kabiliyetinizi yıldızlar çok I “öneli cek. Akşam: (20 şubat - 20 Mart) — Hâdiseler bazı alışkanlıklarınızda de- gişiklik yapacak. Yeni Sabah: ai şubat, - 20 Mart) İçinde bulunduğ; güçlükler- dön Symlamamızda, salımlammızın yar dımını göreceksiniz. 01 Havadis: (21 Şubat - 20 Mart) Etrafınızdakileri bu kadar fazla üzmeyin. Duymağa değil de anlama- ğa çalışın. Herhalde sizin ve bilhas- sa etrafınız için en hayırlısı bu. Hür Vatan: (20 Şubat - 20 Mart) — İyi netice alabilmeniz için çok çalışmanız lâzım, AKİS/31