12 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

12 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Hakimini töhmet altında bulunduru- orsun. Bağcıoğlu- O gün Kulu'ya gittiğimizi haber alan Hâkim Bur- hanettin Celiloğlu'nun saat 12,30 da (Bizim ilçeye takiben ya- rım Saat orlu olarak va- zifesinden ai ve evinden dı- şarıya çıkmaması dahi şüphelerimizi artırmış ve hassasiyetimizi (o tahrik etmiş bulunmaktadır. Birleşim o ka- pandıktan sonra Bağcıoğlu'nun ida- re Amirlerine müracaatı olmamış ve sayın Özdemir'in muvafakati ile za- bıtlarda bir değişiktik yapılmamıştır. Esasen müracaatla zabıtların değiş- tirilmesi de mümkün değildir." de- mek suratiyle mecmuanızda yayınla- nan haberin doğru olmadığını kesin bir dille İfade etti. İşte böylece hadise gün ışığına kavuşmuş, takke düşmüş kel görün- müştür!.. O mahut yazınızın başlığı- na (Kelin merhemi) ibaresini koyan yazı aileniz ayni merhemi acaba Simdi kimin keline sürecektir!.. Mecmuanızın adı Akis ama, ha- berleriniz?, hadiselerin aksi (o değil... Bilâkis tamamen ters neşriyat ile do- lu. Halbuki doğru ve dürüst neşriyat yapmayı 4lar edinmelisiniz... Yalan- cının mumu yatsıya kadar yanar?.. Sizin mumunuz bu sefer 3 ay yandı. Ama neticede işin yine doğrusu or- . Artık şimdi kimin bir bardak suda fırtına yaratmak iste- diği daha iyi anlaşılıyor. Gazetecilik yalan yazmak, cere- yan etmeyen olayları olmuş gibi gös- tererek zihinleri bulandırmak değil- dir. Basın mensuplarının her kesten ziyade hassasiyet göstermeleri icap eden husus her halde bu olmalıdır. Bilmem buna bir itirazınız varmı? Maraş Milletvekili Kemal Bağcıoğlu Polatlı hatları muayyen kimselerin tekeli altındadır. Çalışmak imkânın- dan mahrum olan bu minibüsçülerin bütün arzuları henüz kontenjanı dol- mamış olan diğer hatlara taksim o- lunmaktır. Böylece bu semtlerin va- sıta sıkıntısı da hafifletilmiş olacak- tır. Öte yandan belirli bir zümrenin minibüs işletmeyi tekel altına almış olması bazı istismarlara da yo maktadır: Ruhsatların şahıslara de- ğil de vasıtalara verilmesi sebebiyle değeri 30 »* 40 bin lirayı aşmayan, motoru son "rektifiye"sini görmüş, YURTTA OLUP BİTENLER Kızakta, bekleyen minibüsler Varlık içinde darlık Kr vamru yumru vasıtalar - 60 bin liraya iğlayo) satılmak- vi Mutlaka bir hal çaresi bulunması gereken meseleyi Belediyenin nasıl çözümleyeceği merakla beklenmekte- dir. Dış Politika Kıbrıslılar ve bir görüşme Menderesin in politika müşaviri iha -çok şükür, savcılar artık bu tâbiri | Nihad Erime hakaret sayıp adam mahküm ettirtmiyorlar-, evet, Menderesin dış politika müşa- viri Nihad Erim konuşmasını bitirip de koridora Çıktığında etrafını A.P. liler sardı. Menderesin dış politika müşavirini hararetle tebrik ( ettiler, yanaklarını öptüler, elini sıktılar. Başlarında, partinin idareci takımı- nın en ileri gelen kahramanları var- dı. Bunlar aralarında yüksek sesle ve C.H.P. lilere duyuracak şekilde "Ne adam, yahu!", "Pırlanta!" "Na- sıl kıydı buna, C.H.P." diye hayran- lık ifade ediyorlar, Menderesin eski dış politika müşavirini göklere çıka- rıyorlardı. Nitekim, eski dış politika müşavirinin konuşması sırasınla da kendisini sık sık alkışladılar, hâdise- ye bir önem verdirmek ve eski dış politika müşavirinin sözlerini metlendirmek için tezahürat lar. Ertesi günü de, bu "takımın elin- de bulunan Yeni İstanbul Genilesi Menderesin dış politika müşavirinin baygın bakışlı bir resmi ve methiye- sini taşıyan sekiz,sütunluk manşetle çıktı. Manşette şöyle deniliyordu: "Hükümetin dış politikası (şiddetle tenkid edildi". Ama gazetenin yayınlandığı gün, C.H.P. nin sözcüleri gerçek fikirler söylemekten ziyade safsata yapan ve bu arada her milletvekilinin her me- selenin her köşesini bilmemesinden faydalanarak "yutturmacalar"a rişen Menderesin dış politika müşa- virini pestil gibi yere sermekte hiç bir güçlük çekmediler. Reklâm kampanyası Menderesin dış politika (omüşaviri" nin dış politika konusunda bir Genel Görüşme yapılması teklifi, be- lirli çevre tarafından daha baştan gü- rültülü şekilde reklâm edildi.İnönü- nün ödü kopmuştu. Hükümetin ödü kopmuştu, C.H.P. nin ödü. kopmuş- tu, Feridun Cemal Erkinin ödü kop- muştu! İnönü, teklifi Meclise reddet- tirecekti! Halbuki, gerçek bunun tam aksi oldu!. Teklif Meclise geldiğindi C H. P. kabulünü istedi, Dışişleri Bakanı kabulünü istedi, Koalisyön Ortakları kabulünü istedi. Böylece ilk balon iğneyi yiyip patladı. Ondan sonra, yeni balonlar çıktı. Efendim, Menderesin dış politika mü- şaviri kürsüye bavul dolusu vesikay- la çıkacaktı ve korkunç açıklamalar AKİS/17