12 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

12 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

tiğine göre en kârlı olan, ismi tespit edilemiyen bir hanımdır. Davetliler atasında olduğu (-resmi davetliler- sanılan hanım bir ara kalabalığa çan- tasıyla girmiş ve çantayı kaybetme- mek için sıkı sıkıya sarılmıştır. Bir- kaç dakika sonra kalabalıktan kur- tulan hanım diğer elinde de ağırca ve cinsinden hayli pahalı olduğu sa- nılan bir çanta bulunduğunu gör- müştür. Çantanın sahibini bulamı- yan hanım, bunu hâtıra olarak ya nında alıkoymuştur. Zararın büyüğüne gelinin babası bay Kumbaracılar uğramıştır. o Salo- na girmek isterken kalabalığa ken disini tanıtmak isteyen baba: — Bırakın, ben babasıyım.. de- yince gayrıresmi davetlilerin hışmı- na uğramış ve kendisini ahır zaman Menderesi olarak tanıttığı sanıldığı için hırpalanmıştır. Ba umbara- cılar durumu anlatıncaya kadar ak- la karayı seçmiştir. Yüksel Menderes ve İpek Kumba- racıbaşı Fethi Doğancayıa Cadillac otomobiliyle balayına çıkarken o sa- dece resmi davetlilerin bir kısmı ta- rafında nuğurlanabilmişlerdir. Ama işin komedi kısmı, Berrin Menderes Fersoyun aklına uyup bir teşekkür tebliği yayınladığında çık- mıştır. Bayan Menderes bunda, "Va- tandaşlar"a da teşekkür ettirilmiştir ki bu, nikah teşekkürlerinde ilk de- fa vuku bulmaktadır.' . İstanbulda başlıyan bir tanışma, Ve- nedikte devam eden bir aşkla Ham- burgda tatlıya bağlandı. Geçenlerde boşanan gazeteci Or- han Türel, "bir müddet bekârlığın tadını çıkarmak maksadiyle" ir gece. aile dostları ile Park Otele git- miş ve orada, İstanbula gezmeye gelmiş olan sportmen, sarışın o bir akman kızı ile tanışmıştı. Sonra kıs- met onları Venedikte tekrar karşılaş- tırdı. Türel, İstanbula Ursula Wark- sız döndüğü zaman, genç kızı sevdi- ğini anladı ve mektupla evlenme tek- lifinde bulundu. Teklifine ingilizce ve tek kelimelik bir telgrafla cevap geldi: "Yes" Orhan Türel nişan yüzüklerini cebine koyduğu gibi Hamburga gitti ve ailenin huzurunda türk ve alman usüllerine göre bir merasim yapıldı. Hamburglu meşhur bir ailenin ki- zı olan Ursula, tahsillini Londrada yapmış,,. üç dil hilen bir türk dostu- dur. Mart sonunda ailesiyle birlikte İstanbula gelerek, gene türk ve al- man usülü bir düğünle dünyaevine gireceklerdir. Büyük Kulüp, İstanbul sosyetesinin uğrak yerlerinden biridir. Hattâ, Polo Kulübüne gidenler bile evvelâ karşı tarafa bir uğramadan edemez- ler. Ama son birkaç cuma öğleleri, çok enteresan ve neşeli bir masanın dedikodusu hemen kulaktan kulağa yayıldı ve merak, kulübün üyelerini öğleleri de bir araya getirdi. Alâka toplayan grupta Çetin Al- tan, Cemal Hüsnü eski elçilerden. Hani, Romada bir opera artisti ile o- lan alâkasından dolayı kıskanç bir tenordan tiyatroda tokat yemişti ya...- ve Muhittin Sadak var. Yaşça pek mütenasip olmayan, fakat kafa- ca anlaştıkları sanılan grup mensup- ları (o saatlerce sohbet etmekte ve hol bol da kahkaha atmaktadırlar. Çetinin pek sıkıntılı bir adam oldu- gunu bilen dostları bu "yemekleri" âdeta kıskanarak takip ediyor' ar. ANKARA PALAS Otelde yeni dekore ettirdiği muhtelif salonlarında günün her saatin- de hususi yemek ve kokteyl kabul etmekte, ayrıca Fransızca ve İngi- lizce bilen personeli ile evlerde de yemek ve kokteyl büfeleri hazırlamak- tadır. (AKİS - 2) Hayat Defterinden YAPRAKLAR Doğdu. Çorap fabrikatörü İsmail Sarperin oğlu Mehmet Sarper ile yük- sek mühendis Muhittin Kulinin kızı Ayşe Sarperin Londrada bir oğulla- rı oldu. Bebeğin adını Ali koydular. Halan İngilterede tahsilde olan genç çiftin bu, ikinci çocuklarıdır. Doğdu. Milliyet gazetesi Batman muhabiri Saadettin Malkoç ile eşi Nuran Malkoçun bir oğulları oldu. Nişanlandılar. Şevkiye Dayı ile. İs- tanbullu yüksek mühendis mimar Ergun Yazıcıoğlu nişanlandılar. Evlendiler. Ekspres gazetesi yazı işleri müdürlerinden Öcal Uluç ile Üniversite öğrencisi Özay Gınzal ev- lendiler. Gençler ilk defa dünyaevi- ne girmektedirler.Öcal 25, Özay ise 21 yaşındadır. Evlendiler. Milli Takınım değişmez yan hafı, Galatasaraylı futbolcular- dan Mustafa Yürür ile Münevver Yıldız evlendiler. Genç futbolcu, bun- dan iki ay kadar önce nikâhlanma- ya karar vermiş, fakat Galatasarayın Avrupa Kupası maçları sebebiyle, klübünden izin alamamıştı. Öldü. C.H.P. eski Sinop milletveki- li Nuri Sertoğlu, geçirdiği ani bir beyin kanaması sonucu öldü. Hacı- bayram Camiinden kaldırılan cenaze- de Başbakan Yardımcısı Turhan Fey- zioğlu, Gümrük ve Tekel Bakanı Or- han Öztrak, Maliye Bakanı Ferit Me- len, Cahit Zamangil ile diğer millet* vekilleri ve partililer bulundular. Nu- ri Sertoğlu 60 yaşındaydı. Öldü. Usun bir süreden beri Ankara Radyosu "Yurttan Sesler" programı şefliğini yapmakta Olan, Ankara Konservatuarı oFolklor (o Arşivi Şefi Muzaffer Sarısözen, geçirdiği bir a- meliyatı müteakip öldü. Muzaffer Sa- rısözen 59 yaşındaydı. Öldü. Beyaz perdenin ünlü aktör ve senaristlerinden Temel Karamahmut öldü. Zatürreeden tedavi edilmekte olduğu hastahanede ölü bulunan Ka- ramahmut 48 yaşındaydı.