12 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

12 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİ HAFTALIK AKTÜALİTE YURTTA Millet Son! Şu anda, siyasi af konusunda, Ko- alisyon Protokolünün dışına çıka- cak her teşebbüs bütün gerçekleşme şansını kaybetmiş bulunuyor. Bu haf- ta, bir korkunç takımın eline A. P. nin talihsiz agıp Gümüşpalanın, o ta- Hapis- hanesine gidip Celâl Bayara siyasi bir ziyarette bulunması ve onu takip eden iki haber havayı bir anda de- ğiştirdi. Haberlerden biri, Gümüş- palaya refakat eden A, P. li Mustafa Kılnamazın görüşme hakkında yap- tığı açıklamadır ve insanın tüylerini diken diken etmemesi imkânı yoktur. "Tenkil!, Tenkil!." kahramanı Ba- yar, zerrece fütur duymadan A. P. Genel Başkanına -İhtilâl İdaresinin ilk Genel Kurmay Başkanıdır, bu zat!- yeni taktikler vermiş, okomü- nizmle mücadelenin başlıca hedef sa- yılmasını emretmiş. Af Meselesiyle S5 MECMUASI Sayı: 446 Cilt: XXV Yı: 9 12 Ocak 1963 OLUP BİTENLER de A. P. nin uğraşmamasını, bununla başkalarının ilgilenmesini buyurmuş- tur. A. P. Genel Başkanı saygıyla kafa sallamış, başkente bu talimatla önmüştür. Bunun kadar şaşırtıcı ikinci haber, A. P. nin idareci takı- mının, Üniversiteden derleyecekleri ikiyüz kişiyi -saten daha fazlasını derlemek imkânları da yoktur. "Es- ki Cumhurbaşkanı Celal Bayarı zi- için Kayseriye gönderme ka- Her halde Kayseride bu "saygılı gençler"e. Menzil Komutanı General Faruk Güventürk unutamı- yacakları bir karşılama töreni oha- zırlayacaktır. Ama bu çeşit hare- ketlere tevessül cüretinin O gösteril- mesi» haftanın ortasında en sakin kimselerin bile nihayet tepesinin at- masına sebep teşkil etti, Şimdi Yassıadanın âdil mahke- mesi tarafından cezalandırılmış, A- nayasayı ihlal suçunun büyük sa- nıkları için bugün, hâttâ uzak bir yarın bir karar alabilmek, yaratılan hava karşısında her hangi bir kim- Kayseri Merkez Cezaevi Kapıyı arkadan kilitledi AKİS/6 senin kudreti dahilinden çıkmıştır. Her halde, İsmet İnönüde olmayacağı muhak- kaktır. Bu, elbette ki böyle bir ka- rar imkânı yoktur mânasına gelmez. Kim kudretinin yeteceği kanısınday- sa, çalışmak ve başarmak hakkına şüphesiz sahiptir. Ama Bayar GÜ - müşpala ikilisinin memleketin o sağ- lam kuvvetlerinin gözü önüne serdi- $i taptaze manzara, bu istikamette müteşebbislerin sayısının fazla oola- cağınızannettirmemektedir. tamamile bu kudretin Koalisyon Protokolündeki ları tahakkuk ettirtmek, için şeref görevidir. Bu esaslar bu- günlerde kanun tasarısı şeklini alıp Meclise sevkedilecektir. o Onun dışın- daki her teşebbüs, doğan derin ve şiddetli infial karşısında memleketin asayişini, toplumun güvenliğini o va- him vekilde tehlikeye (düşürecektir. - Zira ne olacağı, hiç belli olmaz - Bunun sorumluluğunu taşımayı, bir başkasından eisineğe hiç kimsenin hakkı yoktu esas- Hükümet Celâl Bayar