2 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

2 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER, Istanbul Gelelim kadro meselesine.. İstanbulluların en çok konuştukları konuların başında muhakkak ki, yeni Belediye Başka- nı Necdet Uğurun neler başarabile- ceği konusu gelmektedir. e Evvelki hafta içinde İstanbul Belediye Baş- kanlığına tayini açıklanan Necdet Uğur, bu haftayı Ankarada geçir- di ve yeni göreviyle ilgili temaslar- da bulundu. Görüşmelerin ağırlık merkezini, / İ Belediyesinin Necdet Uğur ile işbirliği (oyapacak kadrosu teşkil ediyordu. Uğur, son derece haklı olarak, kadronun bil- gili, enerjik ve her türlü omenfaat kaygularından uzak kimselerden te- şekkül etmesini istiyordu. Temasla- rın büyük bir kısmını da, İstanbul Belediyesine hükümetin yapabilece- gi yardımlar teşkil etti. Uğur Cu- Bügünlerde tanbula döndü ve bayram , ailesiyle birlikte geçirdikten son Perşembe sabahı Şehzadebaşındaki muhteşem Belediye Sarayına gide- rek vazifesine başladı. Necdet Uğurun Belediye Başkan- lığına getirilmesine, aklı başında. İs- tanbullular ne kadar memnun oldu- larsa, partilerin partizan mensupla- rı da o derece üzüldüler. Bilhassa koalisyon ortağı partilerin partizan- , kendi'partilerine men- sup birinin Belediye (Başkanlığına getirilmesini arzu (oediyorlardı. 3u konuda en az sesini çıkaran C.K.M P. oldu. Koalisyon partileri, kendile- rinden bir Belediye Başkanının ö- ümüzdeki seçimler İçin partilerine faydalı işler görebileceğine inanıyor- lardı. A.P. partizanlarının teessürü de diğer partilerinkinden az olmadı. A- ma, bütün bunların yanında, Uğurun Belediye (o Başkanlığından memnun olan büyük bir topluluk vardı ki, o da İstanbullunun ta kendisiydi. Zi- ra, Belediye hizmetlerinin hiç birin- den nasibini alamıyan İstanbullu mil- yonlarca vatandaş, bir ümit ışığı o- larak Necdet Uğuru görüyordu. , Zor geçitte AKİS'in bundan önceki sayıların- da da açıksa belirtildiği (o gibi, kadro bakımından perişan bir halde bulunan İstanbul Belediyesinde, bü- tün bu kötü şanslara rağmen, Nec- det Uğurun göreceği birçok işler bu- lunmaktadır. Uğurun başarmak 70- runda olduğu, işlerin basında, 70 bin AKİS/14 personele sahip Belediye kadrosunu daha rasyonel bir hale getirmek ve herkesi ehil olduğu işte ' kullanmak gelmektedir. İstanbul Belediyesi, per sonel fazlalığı kadar rasyonel çalış- madan uzaklığı ile de meşhurdur. Bir memur vardır ki temizlik işlerinde uzmandır, bu memur murakabede kullanılmaktadır. o Bunun ında, Belediyeye 50 kuruşluk gelir gelecek diye İnsan gücü ve kırtasiye olarak 10 lira sarf edilmektedir. Onun için, bit meselenin mutlaka ilmi metodlar- la halli gerekmektedir. Bütün bunla- rın yanında, Belediyeyi (vatandaşın gözünde sevimli hale getirmek de önemli bir konudur. Vatandaş, Bele- diyeyi iş çıkmayan, iş beceremeyen Karayollarının yardımı da mutlaka temin edilmelidir. Karayollarının & çi değilse bile, malzeme ve araç mek suretiyle, İstanbul yollarının bir an önce tamiri için Belediyeye yar. mesele de, gene AKİS'in bundan önceki iki sayısında ele alındığı gibi, İstanbulun trafiği- dir. Trafik bakımından İstanbul ka- dar keşmekeş içinde bulunan bir i* kinci şehir göstermek güçtür. D. P. iktidar devrinde Menderes, hiç .bir plâna istinat etmeden yollar açmış, kendi kafasına göre meydanlar tan- zim etmiş, netice gene değişmemiş” tir. Üstelik, vasıta sayısı gündengü- ne artmış ve trafik eskisinden de fe- İstanbulda gecekondular: Uğuru bekleyen İstanbul Bir kazan ve bir kepçe ve daha kötüsü, hemşehriye fena mu- ci hale gelmiştir.. Trafik için metro amele yapılan bir müessese olara tanımaktadır. İşte Uğurun, Belediye Sarayı sınırlarını aşmadan yapacağı mücadele bu olacaktır. Bir de Belediye Sarayı dışındaki işler vardır ki, vatandaş bunlarla her gün karşıkarşıyadır. Bunların başın- da yollar ve trafik meselesi gelmek- tedir. İstanbulda, bu yılki şiddetli kı- şın da tesiriyle, bozulmayan yol kal- mamıştır. Bütün yollarda çukurlar açılmıştır. Belediyenin, kendi Fen İşleri Kadrosu ve İ E T Tnin eski- den tramvay yollarının tamirinde kullandığı işçilerle yolları tamir et- esi mümkün olabilecektir. İşçiler, geceleri 8 saat çalışmak o suretiyle, kısa zamanda ve trafiği aksatmadan yolları tamir edebilirler. Bu konuda, ve yeraltı geçitlerinin yapılması şart olduğu gibi, halka yolda yürümesini öğretmek de önemli bir hizmet ola- caktır. Halk psikolojisinden gayet iyi anladığını defalarca ispat etmiş olan Necdet Uğurun meşgul olacağı iller- den biri de budur. Zaman kısa, iş çok Yapılan ilmi istatistiklere göre, sa- dece Karaköy meydanındaki tra- fik gecikmeleri yüzünden İstanbullu- lar günde 35 bin İş saati kaybetmek" tedirler. Şehrin, Karaköy gibi daha bir çok meydanı vardır. İstanbul Be- lediyesinin, trafik meselesini hallet- mek için göstereceği çaba yanında Hükümetin de bu meseleyi mutlaka, hem de vakit geçirmeden sis alması