2 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

2 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Doğdu. Tercüman gazetesi muhabir- lerinden Mete Günay ile eşi Mukad- des Günayın bir kızları oldu. Nişanlandılar. Beray Şahin ile genç elektrik mühendislerinden İlhan Uysal nişanlandılar. Gençler ilk de- fa dünyaevine gireceklerdir. Evlendiler. Yüksek mühendis Emin Kurhan ile Yüksek mühendis Naime Göksel evlendiler. Öldü. Teknik Üniversite profesörle- rinden yüksek petrol arama mühen- disi Tevfik Sadullah, Amerikada öl- dü. Cenazesi İstanbula getirtilerek Zinciriikuyu Mezarlığına defnedildi. öldü. Fenerbahçe Kulübü mensupla- rından, Mütareke yıllarının başarılı futbolcusu, narenciye omütehassısı Ragıp Ziya Maden öldü. Aksaray Valide Camiinden larak, aile kabristanına defnedildi. öldü. Eski Ağır Ceza hâkimlerinden hukuk müşaviri Mehmet Ali Dikelin eşi ve İstanbul Hukuk Fakültesi De kam Profesör Naci Şensoyun baldızı Behiye Dikel, Uzun süredenberi çek- mekte olduğu hastalıktan kurtulamı- yarak öldü. Cenazesi Fatih Camiin- den kaldırılarak, Edirnekapıdaki ai- le mezarlığına defnedildi. öldü. Peşdere eşrafından, İstanbul- lu iş adamı Mustafa Kadiroğlu Ani bir kriz sonuca öldü. Cenazesi Aksa- ray Valide Camiinden kaldırılarak Merkezefendideki aile mezarlığına defnedildi. öldü. Yedeksubay Okulu eski oku- mandanlarından Emekli General Sır- rı Şener öldü. Cenazesi Şişli Camiin- den alınarak Feriköy deki aile me- zarlığına defnedildi. Öldü. İstanbul Barosu avukatların- dan Tayfur Çalım, âni bir kalb krizi sonucu öldü. Cenazesi Beyazıt Ca- miinden kaldırılarak Şehitlikteki me- zarlığa defnedildi. öldü. Ankaranın ünlü tüccarların- dan Hasan Çakan geçtiğimiz hafta- nın başlarında, pazartesi günü öldü. Cenazesi Vezirhandaki aile mezarlığı- na defnedildi. Çınar Otelinin ( isviçreli (o müdürü, kendisini dinleyenlere döndü ve: — İnanın bana, Türkiyenin 1 numaralı payvonu (oKervansaraydır, İbrahim be vrupa çapında bir kabare işleticisidir" dedi. Türkiyenin en iyi kabaresi olan Kervansarayın bu sezonki faaliyet- lerini takip edenlerin Çınar Oteli Müdürünün sözlerine hak vermeme- leri mümkün değildir. Rahmetli Os- man Kibar tarafından tesis (edilen Kervansaray, uzun yular Türkiyenin en iyi kabaresi unvanını muhafaza etmişti. Ancak son yıllarda Kervan- sarayda bir duraklama (başlamıştı. Bu duraklama, Osman Kibarın Ölü- mü ve idareyi İbrahim Doğudanın almasına kadar devam etti. hıktan yetişen ve mesleği en ince Kervansarayın turizm raguayslar takip etti. ays'ları hemen takiben, latin Ame- rika müziğini sevenleri (omesteden Meksikanın geceyarısı gitarları, bir hafta süreyle konser verdiler. En son topluluk ise, Marino Marini kuarte- ti oldu. Bütün bu asların etrafını de- ğerli atraksiyonlar, o striptiz oprog- ramları süslüyordu. Parisin meşhur "Carusel de Paris" revüsü de halen her gece Kervansarayda İstanbullu- lar tarafından alkışlanmaktadır. Ö- nümüzdeki aylarda da Sacha Distel, Charles Aznavour gibi, dünya çapın- daki solistler Kervansaraya gelecek- lerdir. Los Paragu- Bugün Kervansaray, sadece Tür- kiyede değil, bütün Avrupada ismin- den bahsedilen bir lokal olmuştur. bakımından Kervansarayda turistler Hamleli noktalarına kadar bilen İbrahim Do- gudan, uzun yıllar (oKervansarayda metrdotel olarak çalışmıştı. Son yu- larda ise Klüb X'i kiralamış ve bu- rayı önce bir kabare, sonra da ta- verna olarak çalıştırmıştı. Osman Kibarın ölümünden sonra oğulları Atıl ve Sanın Kibar. Ker- vansarayı devam ettirmeyince, İb- rahim Doğudan, bir zamanlar metr- dotel olarak (o çalıştığı o müesseseye patron olarak geldi. Bu sezonun ba- şından beri Avrupa çapında o prog- ramlar ve müziklerle (Kervansaray büyük İlgi görmeye başladı. Sezonu, Dario Moreno açtı. Arkasından Mir geul Amador, uzun süren bir prog- ram yaptı. Migeul Ampdor'u Los Pa- kabare gördüğü hizmet de çok li İstanbula gelen turistler için Ker vansaray daima cazip bir lokal öle maktadır