2 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

2 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

içinden çıkan "Evlâdım, istikbal si- -indir, (o memleketimizi kurtaracak sizlersiniz. Genç subaylara güveni- niz" yazılı kâğıt, zamanın İdaresi a- leyhinde idi. Genç Esat, bir hafta sonra, yük- sek apoletler takmış paşaların hu- zuruna çıkarıldı. Bunların arasında dayısı Sezai bey de vardı... İşte o zaman Esat. vatanının kurtarılma- sı için çalışmağa karar verdi ve İh- tilalci yetişti. Esat Tomruk, genç yasından itiba- ren profesyonel dansör ve boksör olarak hayatini kazanmağa başladı. Yurt dışına birçok seyahatler yap- tı. Atatürkü, Miralay Mustafa Ke- mal olarak, Çanakkalede tanıdı. Ken- disine çok yakındı. Her sabah topla- rm yanında idman yapan Esatı, Mustafa Kemal gördü. Birgün, kar- lı cenahtan gelen bir mermi. patla* mıyarak, yanına düştü. Esatı Mus- tafa Kemal, şahsi gayreti ve cesare- tiyle kurtardı. Bundan sonra Esat Tomruk, V. Ordunun Erkânıharbiye- si tarafından gizli işlerde çalıştırıl- mak üzere merkeze alındı. Esat ad değiştirmiş, İngiliz Kemal ( oluver- mişti. Bu ad altında birçok faaliyet- lerde bulundu. Boksör ve dansör ol- ması çok işine yarıyor ve faaliyetle- rini maskeliyordu. İlk Vazifesi, Trak- yada bulunan Şeyh Sunusiye mek- tup götürmek oldu. Daha sonra da, İstiklâl Savaşı sırasında kendisine verilen muhtelif vazifeleri (başarıy- la sonuçlandırdı. Esat Tomruk son yıllarda profes- yonel rehber olarak vazife görmüş ve memleketimize gelen birçok ta- nınmış şahsiyete İstanbulu gezdir- miştir. Fakat bir yıldan beri sıhhi sebeplerle rehberlik yapamamakta- dır. Esat Tomruk üç defa evlenmiştir. Birinci karısı, kendisini himayesine alan bir ingiliz kaptanının kızıdır. İkincisi, halen bir prensle evli bulu- nan Mehibedir. Üçüncü karısı İse, zamanın meşhur balerinlerinden in- giliz asıllı Dorothy Brant'dır. İngiliz Kemal halen üçüncü eşiyle birlikte Beyoğlunda, Koloğlu sokak S.O.S. Apartmanı, dördüncü kat, 6 numa- rada oturmaktadır. Sıhhi durumu dolayısıyla çalışamadığından mali sı- kıntı içindedir ve bir türlü B.M.M. den çıkamıyan, "vatani hizmet" tertibin- den verilecek maaşını obeklemekte- Esat Tomrukun bir büyük mera- kı da denizdir. Yakın zamana kadar bir kotrası vardı ve yaz aylarını da- ima bu .kotranın içinde geçirirdi. » İngiliz Kemalin en büyük zevki, gençlere o hatıralarım anlatmaktır. “Son vazifemin ne olacağını bilmi- yorum" demektedir. Çünkü ( İngiliz Kemale göre, "bir casus ölünceye kadar vazife başındadır”. SERGİ —- Devrim Erbil ve Tülay Tura Milli Eğitim Bakanlığı Sanat Galerisinde resimlerini sergilediler. Bilhassa sanatsever genç kuşağın ilgi ile izlediği sergide iki genç sanatçının bol sayıda non-figüratif resmi var. Yıldızlar Şakacıdır "Fala inanma, faldan geri kalma" demişler. Eğer fala inanıyor ve günde birkaç gazete birden karıştırı- yorsanız, işiniz iş demektir!.. © size, a da zarihli gazete- ler... Bakın alım, İkizler Burcu' nun sizlere izdiği yollar nelerdir. ? İKİZLER BURCU Milliyet: (22 Mayıs - 21 Haziran) — Herşey arzunuza uyacak. Güzel bir gün geçireceksiniz. YeniGün: (21 Mayıs - 20 Haziran) Aranızdaki gerginliğin sabun kö- püğü gibi eriyip gitmesini istiyorsa- nız, ilk adımı ondan bekliyecegiize, siz atıverin de olsun bitsin. Yeni Sabah: (22 Mayıs - 21 Hazi- ran) —. Tasavvurlarınızdan bazıla- rında değişiklik yapmak zorunda kar lacaksınız. Tasvir:. (22 Mayıs - 21 Haziran) — Iş hayatınızda salâh. Son derece ti- tiz ve dikkatli hareket etmeniz la- zım. Dünya: Çı Mayıs - 20 Haziran — Bir işinizi geriye bırakmışsınız, bu günlerde yeniden başlıyacaksıniz. Tercüman: (22 Mayıs - 21 Haziran) — Tecrübelerinizden tam istifade e- decek günde boşuna maneviyâtınızı zarak oturuyorsunuz. Biraz geçmiş günleri hatırlayın Aksam: (21 Mayıs - 22 Haziran) — İşleriniz iyiye doğru gidiyor, ne- ticeyi bekleyin Son Havadis: (21 Mayıs. 20 Ha ziran) — Hep aynı nakaratı dinle- mekten haklı olarak şikâyet etme-ge başlamış. Az konuşup arada bu mu da dinleseniz sizin için çok da- ha iyi olur. Yeni İstanbul: (21 Mavıs - 21 Ha- ziran) — Di meseleyi izam a e ei Aile içindeki sun'i huzu luğu mi sizin elinizde.