15 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

15 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 503 Cilt: XXIX Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Güneri Civaoğlu, Egemen Bostancı (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) — Mai Haberler Kısmı: Halük Ül- — Magazin Kısmı: Jale Can- imi, Tüli Sezgin, Binin iri Hü- seyin Korkmazgil — Radyo M A — Yayınlar: İlhami Soysal — Si- nema: Emel G. Hürbaş. Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 152 Tel: 1189 92 İdare . Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartlan 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaası Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih 14.2.1964 Fiatı | Lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS Okuyucuları B. hafta, gözlerin Kıbrısa dönük olduğu bir sırada Türkiyedeki bir sınıfın sesi yükseldi. Milyonerlerimiz, büyük iş adamlarımız, servet sahiplerimiz hiddet buyurdular: Vergi reformlarını islem yönlBll Hangi vergi reformu- nu istemiyorlar? Pek âlâ itiraz çekebilecek olan "gaz zammı"nı değil- Her- kesin ödediği vergi miktarının ilanını istemiyorlar! Tıpkı, iki yıl önce Ser- vet Beyannamesi usulüne karşı vaziyet aldıkları gibi bu defa da, tabii Ser- vet Beyannamesi usulünü hala kabul etmediklerini de ilan ederek, ödedik- teri verginin herkes tarafından bilinmesi ihtimali karşısında dehşete düş- müş halde feryat ediyorlar: İstemezük! İS bu sayısında, bu sınıfın, Türkiyenin bu "mutlu azınlık" ının dav- ranışının hikâyesini anlatmaktadır. Odalar Birliğinin hazırladığı rapor na- sıl ele alınmıştır, bunda kimler onayak olmuştur, "mutlu azınlık" ne is- temektedir, istenilmeyen "ödenen vergi"nin ilânı mıdır, bu yapıl- dığında asıl "ödenmeyen vergi"'nin miktarının anlaşılacağından doğan kor- ku mudur. Adalet Partisinin aynı istikametteki tebliği ile bu raporun açık- lanmasının sırrı nedir, bunların hepsi "Hü kümet başlıklı yazı içinde an- latılmaktadır. Yazıda, Hükümetin da belirtilmekte ve bu konuda en yetkili kimselerden alınan hileler verilmektedir. AKİS'in bu haftaki başyazısı da aynı meseleye temas etmektedir. Me- tin Tokerin asın yo şudur: "Bu düzen değişecektir!" Metin Toker başyazısında bir yan ormuyla "mevcut ve N nizamın Ve lendiği" yolundaki iddialarını ele almakta ve onların anladıkları nizamın elbette ki değişeceğini söyleyerek "Tamam, iyi bildiniz.!" demektedir. Mem- leket realitelerini hiç bilmeyenlerin bu haftaki AKİS'i İbretle ve dikkatle okumalarında, bilhassa kendi sınıflan açısından çok fayda vardır. Kıbrıs işinde nerede bulunuyoruz? Herkesin merak ettiği sualin cevabı sadece bizim içte değil, dünya içte bir bela haline getirilmiş bulunan Kıb- rıs işinin hangi safhada bulunduğu ve Türkiyenin vaziyetinin ne olduğu açık açık ilerle Saygılarımızla AKİS içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Tuliden Haberler 24 Yurtta Olup Bitenler. 6 Sosyal Hayat 26 Haftanın İçinden 7 Tiyatro 28 Kıbrıs Olayları 18 Sinema 30 Enerji 19 Musiki 32 İş Alemi 20 Yayınlar 33 Dünyada Olup Bitenler 22 Radyo 34 AKİS/3