15 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

15 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

yetkilileri, Anadoludakl soğuk havanın, Ege Bölgesinde- kinin bir devamı olduğunu ileri sürmekte ve bir kaç güne kadar havanın yumuşayacağını tahmin ettiklerini söyle- mektedirler. Yatırımlar — İller Bankası 1960 yılından bu yana tam 725 milyon 854 bin liralık yatırım yaptı. Bunun 158 mil- yon 700 bin lirası 1960, 205 milyon 900 bin lirası 1961, 171 milyon 300 bin lirası 1962 ve 189 milyon 954 bin lirası da 1983 yılma isabet eden miktarlardır. Ayrıca finansmanı gene o tiler Bankası tarafından karşılanmış bulunan ve çeşitli belediyeler tarafından va- pılan 165 milyon 51 bin liralık yatırım da buna dahil edil- diği takdirde toplam yatırım e ki milyon 905 bin lirayı bulmaktadır. Halen 1964 p mında öngörülmüş olan ve keşif bedeli Dd alm ia tetanındaki 741 adet işe de devam edilmekt Banka 1960 dan 1963 vd sonlarına kadar köy kalkın- ma payı olarak 32 pe 438 bin lira ödemiştir. Politikacılar — Haftanın ortalarında Çarşamba gü- nü CKMP Elâzığ Milletvekili Nurettin Ardıçoğlu parti- sinden istifa ederek CHP ye girdi. Ardıçoğlu giriş beyan- panç imzaladıktan sonra gazeteciler: " —Çok zevkli ve çok inanarak bir iş onliime kaniyim" dedi. Dünyadan Akisler Hollanda — Geride bıraktığımız hafta içinde, bütün hollandalılar gibi dünyadaki kral ailelerinin hayatım ya- landan izlemek merakında olanlar, 24 yaşındaki bir güze) prensesin mâcerasıyla hem üzüldüler, hem sevindiler. Mollanda tahta için ablası Prenses Beatrix'ten sonra sı- rada ikinci olan Prenses İrene, gönül verdiği bir ispanyol prensiyle evlenmek için yalnız taht üzerindeki hakların- dan feragat etmek zorunda kalmadı, aynı zamanda mez- hep değiştirip katolik olmayı da kabul etti. Eğer Pren- ses taht üzerindeki haklarından feragat etmeseydi, Hol- landa hükümeti gençkızın ispanyol prensiyle nişanlan- masına razı olmayacaktı. Bereket versin Prenses İrene ki husus üzerinde ısrar etmedi de, ufukta beliren bir si- yasi buhran böylece önlendi. Bununla beraber, üçyüz yıla yakın bir süredir protestan olan Hollanda krallık ai- lesinin, kızlarının mezhep değiştirmesini iyi karşılama- dığı anlaşılıyor. Bundan başka, hollandalılar da, Pren- seslerinin hiç sevmedikleri Franco İspanyasından birine gitmesini üzüntüyle karşıladılar. Deniz kazaları — Geride bıraktığımız hafta. Pasifik Okyanusuyla Kuzey Denizinde üzüntülü birer deniz ka- zası oldu. Önce hafta başında Avustralya donanmasına mensup Voyager destroyeri gene aynı donanmanın Mel- bourne uçak gemisine çarparak battı, sonra da Weser nefi- ri ağızlarında bir amerikan şilebi ile bir alman şilebi bir- birlerine girdiler. Kuzey Denizindeki kazada ölenlerin sa- yısı 10'u geçmemekle beraber, batan Voyager destroye- rinden 100 kadar insanın ölmüş olmasından korkuluyor. AKİS/5