7 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

7 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Hükümet Çuo vadis?.. Ha başında Pazartesi günü bir AKİS mensubu, Tarım Bakanı Tur han Şahinle görüşmek istedi : '— Özel kalem müdürü ile mi gö- rüşüyorum". Telefonun öte ucundan belli belir- SİZ, ya bir ses cevap verdi: Hayır efendim, ben Muhsin, Ö- zel Kalem müdürü İstanbulda." "— Peki 7 '— Bakan bey de İstanbuldalar." Müberra" diye konuştu. Gazeteci ile Müberra hanım arasında da bir önceki konuşmanın hemen hemen aynı tekrar ndı: — © " — Özel Kalem Müdürü yoklar m1?" '— Hayır efendim izinliler." .—Ya Bülent bey?" — Bakan bey de yoklar. Gaziantep- te. Bir arabuluculuk işi için gitmiş.. — Peki teşekkür ederim Bu iki konuşmadan sonra a AKİS'çiyi adeta şeytan dürttü: "Acaba Başkentte o gün kaç bakan görevi başındaydı?" Kızgın güneşin fin "— Ne zaman gelecek.." — Bilmiyoruz efendim." — Bir haber bırakmadı m '— Ankara - İstanbul yolunda kaçta geleceğini bilmiyoruz demek temiştim efendim... Gazeteci son telefon görüşmesinden sonra, şakaklarından aşağıya kayan ter damlalarını mendiliyle sildi. Bir sigara yaktı ve Ankara dışında olan bakanları saymaya koyuldu. 23 bakandan sadece tanesi görevlerinin başındaydı. Son- ra saatine baktı; 15,43.. Başbakanın An karaya dönüşünden bu yana tam 7 saat Köy İşleri Bakanı Yurdoğlu kürek sallıyor Akıntıya değil, toprağa Genç gazeteci bu seyahatin sebebi- ni merak etmişti. Dayanamadı sordu: Niçin gitmişlerdi?" Uykulu ses gene mırıldandı: — Vallahi orada bir konferans var- mış galiba Onun açış konuşmasını ya- pacakmış da. AKİS'çinin aynı gün Çalışma Ba kanı Bülent Ecevitle de görüşmesi ge- rekiyordu. Numarayı çevirdi: 12 38 82... Telefon uzun uzun çaldıktan sonra nihayet açılabildi ve bir kadın sesi, " —Çalışma Bakanlığı... Buyrun ben AKİS/12 hamamına çevirdiği AKİS Bürosundan tam 23 bakanı sıra ile aradı. '— Ali İhsan Göğüş beyle görüşmek istiyorum. Bakanlıktalar mı? "— Hayır efendim İstanbuldalar." 121940... "— Sanayi Bakanlığı mı?.. Muam- mer Erten beyle görüşmek istiyorum." "— Yoklar efendim.. İstanbuldalar." '— Burası AKİS m Kemal Satır r öge görüşmek istiyoru '— Yoklar Efendim. 43 dakika geçmişti. Ay geçer yıl geçer sa "Reform Kabinesi" o gibi son derece iddialı bir adla ortaya çık- mış olan bugünkü Hükümeti, çözü- mü hayli çetin problemler beklemek tedir. Buna karşılık zaman hiç te u- zun değildir. Bundan kısa bir süre önce Parlâ- mento tatile, girdiğinde (Hükümet i- çin gerekli çalışma fırsatının niha- yet doğduğu düşünülmüştü. Sözlü, ya zılı sorular, komisyon çalışmalarının