7 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

7 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Tüli'den haberler İstanbulun Fenerbahçeden itibaren bütün sahili baştanbaşa muhtelif mü esseselerin memurlarına alt kamplar- la doldu. Her yıl bunlara yeni bir kaç tane daha ekleniyor. Böylece otellerin fahiş fiyatlarına kesesi elvermiyen memur tabakası da çoluk çocuğu ile denizden ve yazdan istifade imkânını bulmuş oluyor. İki yıldan beri bunlara çok kon- forlu ve hakikaten çok güzel bir kamp daha eklendi: o Tuzladaki İller Ban- kası Memur Kampı. Buraya kamptan ziyade turistik bir tesis demek daha yerinde olacak her halde. Esasen bi- raz da o gaye ile yapılmış. Bankanın Genel Müdürü Selâhattin Babüroğlu: "— İllerde tesislerimize turist cel- bedebileceğimiz takdirde başta ben olmak üzere bütün memur arkadaşlar çadırlara çekilip yurda her gün biraz daha çok turist gelmesine imkân ve- receğiz" diyor. Kamptan bu devrede 175 kişi istifade ediyor. e Her onbeş günde yeni bir devre açılıyor. Kampın güzel bir gazinosu, geniş çok temiz ve muntazam bir lokantası gazinonun ön tarafında güzel bir bahçe kıs- mı ve dans pisti var. Daha a- şağıda mükemmel bir çocuk bahçesi bulunuyor. Bu bahçe belediyeler için örnek olarak yapılan çocuk bahçele- rinden biri. Ön tarafta, plajın sol ya- nına gelen kısımda, yine küçük ço- leri, çok güzel kumu ilerde daha iyi yüzenler ve atlamak isteyenler için tramplenleri ile eksiksiz bir kamp. Bu projeye göre gelecek senelerde gazi- nonun ve lokanta kısmının üzerine bi- rer kat daha çıkıp daha çok kimseyi bu imkânlardan faydalandırmak müm- kün olacakmış. Geçtiğimiz hafta içinde işletmeye açılışın ikinci yıldönümü ( dolayısiyle büyük bir eğlence tertip edildi. Komşu kamplardan gelen misafirlerin de iş- tiraki ile danslı eğlenceli oçok güzel bir gece geçirildi. Bu arada İstanbul Üniversitesi folklor ekipinin de iştira- kiyle folklor gösterileri yapıldı. Daha şimdiden arkadaki çadırlı kısımda bir çok yabancı turist var. Yılmayan, u- sanmayan Babüroğlundan bütün müş- küllere rağmen çok şeyler beklenmek- te. Selâhattin Babüroğlu imar lışma Bakanı Bülent Ecevit Kuşa- dasında tatilini geçirdi, hafta so- nunda eşi ile birlikte Ankaraya döndü. Kabinenin bu genç ve çalışkan Bakanı: "— Ancak Başbakan istirahat e- derse biz de istirahat edebiliyoruz" di- yor. rabzondan Bursaya tayin edilen va- li Vefa Poyraz Bursaya ait bazı iş- ler için geçen hafta Ankaraya gel- di ve iki gün kalıp döndü. A güstos ayının girmesi ile Golf Ku- lüp adamakıllı tenhalaştı. En sı- cak günlerde dahi püfür püfür esen bu Kulübün pek az kalan müdavimle- rinin başında Adnan Öztrak geliyor. Geçen hafta yeğeni (Yüksel İnanın yaptığı kaza sonunda arabası esaslı şe- kilde hasara uğrayınca Adnan Öztrak Ankaradaki idare heyeti toplantısına yetişmek Ooüzere tayyare il dönmek zorunda kaldı. go imerdşnk Genel Müdür Muavini Bulut Göle yeni işine intibak ede- bilmek için gece 23'lere kadar çalışı- yormuş. Hatta evde de çalışabilmek için eşini ve çocuklarını bu hafta İs- tanbula göndermiş. Böylece Ankara- daki yaz bekârlarına bir genç daha ka- tılmış oluyor. A tina Büyük Elçimiz Nedim Veysel İlkin geçtiğimiz hafta (Ankaraya geldi. Sıcaklardan buram buram terli- yen bu diplomatımız: "— Ankara sıcaklıkta Atinayı bile geçmiş" diyormuş. İki bacanak (milletvekili (Sadrettin Bursa CHP- ile Reşit Önder -To- kat CHP - yaz tatilini birlikte Gemlik- te geçiriyorlar. ( yner Sami Coşar da hafta içinde An- karaya gelip döndü. oCoşar gene Kıbrısla ilgili işlerle uğraştı durdu. Dsişlerinin hukuk müşaviri (o Adile Ayda vazife ile gittiği İsviçre ge- zisinden döndü. Ayda, bu seyahatin- den çok memnun kaldığını söylüyor- mu Diyarbakır milletvekili Şehmus As- lan memleketinden döndü. Tarla- AKİS/25