7 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

7 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER li "Teşkilâtçılar" a bu kongrede iyi bir ders vermeyi kuruyorlardı. Haşarı ve kazan kaldırmaya he- vesli "Teşkilâtçılar" ise, (kendilerine lider olarak Yaşar Keçeliyi seçmişler- di. Keçeli, daha önceki ki başka başka hiziplerin de - meselâ Kasım Gülekçilerin, meselâ "Kravat sızlar" ın - adamı olmuştu, şimdi de, Sohtorike karşı "Teşkilatçılar" ın bay rağını elinde taşıyordu. "Teşkilâtçı- lar" da, karşı grup gibi iki yerde - bi- ri tüccar Yetvart Bezazın, öbürü de Yaşar Keçelinin yazıhanesi - karargâh kurmuşlardı. Orta Yolcular", iki gru- ba da benzememek için hiç bir yerde toplanmamayı tercih etmişlerdi. İki gruptan, "Orta Yolcular" ın varlıklarının ilk önce farkına ovaran Yaşar Keçelinin Teşkilâtçılar" ı oldu. İş başına oyla gelindiğine göre, "Or- ta Yolcular" herşeyden önce - kaç kişi olurlarsa olsunlar - oy demektiler. Li- er durumunda olan Ali Sedenle he- men bir köprü kurma yoluna gittiler ama Seden, Keçeli grubu ile herhangi bir uzlaşmaya yanaşmadı. "Orta Yol- cular"ın o istediklerini ve düşündükle- rini Keçelinin 'Teşkilâtçılar" ı gerçek leştirmekten uzaktılar. "Teşkilâtçılar" dan sonra, "Orta Yolcular" ın dişlerine göre olup ol- madığını anlamak için, bu defa da Sohtorik grubu Oduruma el koydu. Sedenin direneceğini (o hesaba katmış lardı, Seden, Beyoğlu ilçesini de ar- dından götürüyordu. O yüzden en iyi çareyi (o Sedeni kendi aralarına almakta buldular. Ger çi her ne kadar Seden direndi, dayat Ali Sohtorik masası başında Silip geçen ta ise de, aldıran olmadı ve Seden, il kongresinde kendisini hem Sohtorik ve hem de Keçeli gruplarının listele- rinde buldu. Bir Başkan ve Bir Kongre ir hafta önce yapılan AP kongre- B si ile ayni gün yapılan Şişli CHP. kongresinin ne kadar şenlikli geçtiği- AKİS/16 ni bilenler, geride bıraktığımız hafta cumartesi ve pazar günleri CHP il kongresinin de ayni şenlik havası için de geçeceğini beklediler fakat umduk- larını bulamadılar. Bulamadılar, çün kü çarpışacak iki grup da kongre baş kanlığı için tek bir adayda karar kıl mışlardı: İlhami Sancar, Milli (o Sa- vunma Bakanı Sancar, alkışlar ara- sında başkanlık divanına yöneteceğini kısaca - az fakat öz ko- nuşarak -açıkladı. Buna göre, her- hangi bir dırıltı ve sızıltıya kesinlik- le meydan verilmeyecekti, seviyeli ve örnek bir kongre yapılacaktı. o Nite- kim, herşey Sancarın dediği gibi oldu. Yalnız bir küçük sızıltı, kongre ikinci başkanlık konusunda çıktı ve büyü- me istidadında iken, Sancar tara- fından hemen tedbiri alınıp bastırıl- dı. "Teşkilâtçılar", Sancarı bu ka- dar sert ve dediğim dedik bir başkan tahmin etmiyor olacaklar ki, derhal işi gürültüye getirmeye kalktılar. San car ikinci başkanlık için başvurduğu oylamada sayımı bir türlü doğrulaya mayınca kendisine yardımcı o olarak il kadınlar kolu başkanı ile gençlik ko- lu başkanını seçmişti. Her iki başkan da sayımın altından yüz akıyla çıka- madılar. Ortaya getirdikleri orakam-