7 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

7 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

C. H. P. Kongreler Küisüdeki adamın gözleri o belermiş, boyun damarları oklava gibi Şşiş- mişti : — Arkadaşlar, biz İnönünün adı arkasına saklanarak ensemizde oboza pişirenleri başımızda istemiyoruz! Ar- Devam edemedi, salon oayaklan- mış ve tavanı yere indirircesine al- kış tutmaya başlamıştı. Islıklar, alkış laf, "bravo!" sesleri birbirine (o karı şıyordu. Alkışlar biraz dinmeye yüz tutun ca, aynı adam boyun damarlarını yi- ne şişire şişire, gözleri yine belermiş, ellerini açıp havaya kaldırdı ve : Bakın şunlara, arkadaşlar! de- di, ii bildirimize bakın önce.. lonu dolduran kalabalık O kıpır- dendi. ve adamın gösterdiği kağıtlara baktılar. Sol elindekinde, ayyıldızlı bayrağın önüne durmuş mikrofon ba şında bir İnönü resmi vardı ve iki yap raktı. Diğeri ise, tek yapraklıktı. arkadaşlar, başımız İnönü, temelimiz teşkilâttır diyoruz! Onlar sa hiç birşey demiyorlar ealendaşleri Salondakiler okendilerini (o iyiden iyiye kürsüdeki adamın cazibesine kap tırmışlardı. Yeniden alkışlamaya baş ladılar. Olay, geride bıraktığımız hafta- Köniesinde geçiyordu ve kürsüye çık mış heyecanlı heyecanlı konuşan da "Teşkilâtçılar" ın sözcüsü Şişli ilçe- sinden ln Keçeliydi. rtesi günü öğleden sonra baş layan kemere başlangıcı, en az bundan üç ay öncesine dayanıyordu. İl başkanı Sohtorik, genel merkezce il başkanlığına getirildiğinden bu ya- na, tutulmamaktaydı. Bu yüzden il teşkilâtında belirli (o bir hoşnutsuzluk ez bunu bil- a sonra yapılacak il kongresi için, te- maslara geçilmesi ve nabız .yoklama- sı için Şahin Gürol, Atıf ödül ve Mustafa Kopuz Mayıs ayı içinde gö- revlendirilmişlerdi. Genel merkez, ne bahasına olurun olsun Sohtorikin de- giştirilmesine veya bir kalemde har- canmasına taraftar gözükmüyordu. İl başkanının teşkilâtla bir anlaşmazlığı, bir alıp veremediği varsa, bunu ara- cılar, bulup buluşturup bir hal yolu- na koymalıydılar. Kemal Satır Jmtihan Gürol, Ödül ve Kopuz üçlüsü, teş kilâtı tek tek dolaşıp görevlerini yeri- YURTTA OLUP BİTENLER ne getirirlerken çatışan iki grup, bir üçüncü gi ah doğuruverdi: "Orta Yolcular", Kendilerine Yolcular" adını veren bu üçüncü grup daha çok gençlerden meydana gel- mişti, Yaş ortalamaları otuzbeşi an- ca buluyordu. CHP nin mutlaka genç leşmesiyle tüzüğünün günümüz ger- çeklerine göre yeniden gözden geçiri- lerek (oo düzeltilmesinden o yanaydılar. Yine, partinin umdelerinden, herhan gi bir şekilde taviz verilmesine (Ode karşıydılar. (o Partinin yukardan aşa- gıya değil de, aşağıdan yukarıya bir yönetime gitmesi, bu çeşit değişmele- re uğraması, yenilenip (o gençleşmesi, teşkilâtla kopmuş bağların onarılıp sıkılaşması, CHP den ümitvar fakat bugün için uzak duran zinde kuvvet- lerin hem sempatilerini kazanacak ve hem de kendisine çekecekti. Bir Telde Üç Hava ç grubun üçü de il kongresine üç ay kala göz açtırmayan bir çalış- ma devresine girdiler. Sohtorikin ba- şını çektiği "Genel Merkezciler", aşırı ya Sohtorikin yazıhanesinde, ya da İstanbulspor lokalinde toplanıyor- lar, haşarı ve kazan kaldırmaya heves AKİS/5