7 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

7 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Jeli / / vi, el Yurttan Akisler Fenni İslimyeli İstim arkadan geldi Yolsuzluklar — Geçen hafta bu derginin ortaya at- tığı "Oğuz Akalın yeni maceraları" ile ilgili mesele bir AKİS/4 hafta içinde oldukça mesafe kazanmış bulunmaktadır. Mısıra yapılacak 10 bin tonluk krom ihracının ani olarak 25 bin tona yükseltilmesi, bu kararın Resmi Gazetede yayınlanmasından hemen sonra Ararat adlı ve ihracatçı ruhsatı taşıdığını iddia eden bir firmaya ihraç izninin verilmesi ve üstelik bu firmanın arkasında ünlü ve unu- tulmaz Oğuz Akalın bulunması dikkatleri bu konunun üze- rine çevirmeye yetmişti. Ticaret Bakanı Fenni İslimyeli derhal durumu ince- lettirmiş ve ilk anda Ararat firmasının ihracat ruhsatna- mesini zamanında yeniletmemiş olması bakımından Tica- ret Bakanlığını "aldatmış" olduğu tesbit edilmiş ve ihraç lisansı derhal iptal edilmiştir. Halen meseleye Bakanlık müfettişleri el koymuş bulunmaktadırlar. Müfettişler bu firmaya lisansın nasıl verildiğini, firmanın Oğuz Akal ile ilgisinin ne şekilde olduğunu incelemektedirler. Ticaret Bakanlığı ilgilileri yapılan tahsis o işleminin, talebin Krom Müstahsilleri Komitesinden geçmiş olması bakımından normal olduğunu, inceleme konusunun "bir kayırma olup olmadığı" hususu üzerine teksif edildiğini ifade etmektedirler. Meseleye derhal eğilen Ticaret Bakanı Fenni İslim- yeli Mısıra krom ihracının gerekli incelemeler tamam- landıktan sonra ay m bu noktada bir şüphe bulunmadığını ifade etmiş ve — Ayrıca müfettişler tarafından incelenmekte olan bu konuda gerektiğinde diğer tedbirler de alınacaktır." demiştir. Tehlikeli alâkalar — İzmire bağlı Menemen ilçesi- nin Harmandalı köyü bekçisi Kadri Üstünel, geçen haf- tanın sonunda İçişleri Bakanlığına yazılı bir müracaatta bulundu. Belki de bazı "ilgililer" müracaatın altındaki imzanın sadece bir bekçi unvanını taşıması sebebiyle buna gerekli önemi vermediler. Ancak Harmandalı köyünden Kadri Üstünelin mektubu pek öyle rl atılacak, yenilip yutulacak cinsinden bir mektup değildir. Köy bekçisi bu mektubunda, bir süre önce intihar ede rek hayatına son veren genç Menemen Müftüsü Osman Yekelerin ölümü olayına değinmekte ve şöyle demekteydi: "— Menemen ilçesi bundan 33 yıl öne bir yalancı pey-