7 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

7 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

DIŞ GEZİLER Turizm Bir velinimet: turist A rkadaşımız Jale o Candan bundan bir süre önce Av- rupaya bir gezi yaptı. Candan, bundan evvelki o sayılarımızda Londra ve Paristen gönderdiği yasalarda oralarda gördükleri- ni anlatmıştı. Aşağıda okuya- cağınız yazı, Jale Candanın gezi dönüşü kaleme aldığı iz- lenimlerdir. Candan bu yazısın- da memleketimizde başlı başı- na bir mesele olan turizmden ve başlı başına bir dert olan gümrük promleminden o bah- setmektedir. Okuyucularımızın ve bilhassa ilgililerin Jale Can- danın yazısını ilgi ile okuya- caklarından emininiz o Avrupada AKİS/28 Londradan bir görünüş Dışı kalaylı içi alaylı turizmin, ne olduğu bizde ise turizmin one olmadığını anla- mak için Candanın izlenimleri- ni okumak kâfi gelecektir. Yondradan ayrılmadan birkaç gün evveldi: Buckingham Palace'ın ö- nünden geçiyorduk. (Yağmur altında ıslanarak bekleşen büyük bir kalaba- lığa tesadüf ettik. Bunlar Kraliçenin muhafızlarının nöbet değiştirme töre- nini seyretmek için bekleşen turistler- di. Merasim saati geldi geçti. Nihayet, iriyarı bir polis saatlerden beri yağ- mur altında bekleşen halka doğru fa- kat onlara hiç bakmadan : "— Yağmur yüzünden nöbet tören- siz değişecek" dedi. Yanımda Kaliforniyadan Oo gelmiş, çok genç bir amerikalı kız vardı. şem- siyeti altında beni muhafaza etmişti. Bu habere çok canı sıkıldı ve üzüle- rek: — Yarın tekrar gelmeliyim" diye birkaç kere tekrar etti: " — Bu işe çok mu meraklısınız?" diye sordum. Güldü: "— Sadece turistim diye cevap ver- di, üç yılda, çalışarak biriktirdiğim pa- rayı Avrupada tam üç haftada yedim bitirdim. Bari bir turistin görmesi ge- reken şeyleri göreyim". Birçok turistler muhakkak ki Kaliforniyalı genç kız gibi düşünüyorlardı. Polisin tören ya- pılmıyacağına oOdair ikazına rağmen bir süre, kimse yerinden kıpırdama- mış, olduğu yerde kalakalmıştı. Aslın da dakikalarca bir heykel hareketsiz- liği içinde bekleyen kırmızı üniforma- lı, siyah kürk kalpaklı genç muhafız-