21 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

21 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

DIŞ GEZİLER gösterisine tesadüf etmiştim. Genç bir kadının birkaç dakika içinde, başka bir yüzle meydana çıktığını gördük. Bu gösteriyi bir miktar kadın izliyor- du. Bir başka gün bir büyük Supermar- ket'te kadınların birbirlerini çiğnerce- sine birşeyi görmeye çalıştıklarına, şa- hit oldum. Şirin bir satıcı kız yağlı boyalı bir tahtayı temizliyordu. Ö- nünde sabunlu bir su vardı ama bu köpürmeyen ve durulanmak istemiyen, iz bırakmıyan bir sabundu, Genç kı- çın etrafını saran ev kadınlarını gö- rünce bir satıcının bana söylemiş ol- duğu bir sözü hatırladım. Bana: "— Dünyada en çok para eden i catlar ev işlerini kolaylaştıranlardır" demişti. Meselâ patatesi dilimlemek i- çin bize hemen her iki üç ayda bir ye- ni bir âlet gelir, kadınlar bunun bir ger ev âletleri artık, binbir teferruat- la zengineştirilmişti, Makinenin yalnız kuvwveti değil hafif olması, az yer iş- gal etmesi, şık olması da bahis konu- su. Beş kişinin bulaşığım birkaç dakika içinde temizleyen bir küçücük fransız bulaşık makinesi kova gibi elle kal- dırılıyor ve istenilen (oyere konuyor. Mutfak için değişik Aletler birkaç ödev gören ev eşyaları, ları alçalan ve yükselen, her işi gö- ren, ayni zamanda tabure vazifesi ya- pabilen irili ufaklı masalar gerçek- ten ilgi çekici. Sanki bütün ticaret mü- esseseleri ailenin ve ev kadınının ha- yatını kolaylaştırmak için çalışıyor. Renkli hayata Âlmanyada (gezdiğimiz (rengârenk her türlü konforu olan güzel ça- Avrupada bir Süper- Market "Ne ararsan bulunur derde devadan gayri" dırlar ailenin yaz tatilini oekonomik bir şekilde geçirmesine yardımcı ola- cak başka çekici bir kolaylıktı. Bizim gibi birçok aileler bu çadırları, güzel ve renkli hayâller kurarak o geziyor- lardı. Çetin çalışma aylarından sonra bir, göl kenarında veya deniz kıyısın- daki kampingte, böyle bir çadırda in- san gerçekten mutlu, olabilir. Çadırla- rın kenarları böceklerin içeriye girme- sine mâni olacak şekilde yapılmış, her teferruat düşünülmüş. Çeşitli konser- AKİS/24 veler, küçük bir buz dolabı, omeyve suları kampingte mutfak işini kadı- nın sırtından alacak, açık hava ızgara mangalı ise, erkeğe değişik bir iş o- larak, ahçılık meziyetlerini denemek hususunda bir fırsat verecekti. çünkü bu Amerikadan Avrupaya (ogeçmekte olan bir moda: erkekler pikniklerde et kızartarak dinleniyorlar. Aile kendi hayatını yaşıyor, küçük makinesi ile kendi hayatının filmini çekiyor ve kış geceleri bu güzel hatı- ralarım seyretmeğe hazırlanıyor. Bü- tün bunlar ailenin üyelerini bir çadır almak, film çekmek, daha iyi hayat şartarı sağlamak amaçları (etrafında topluyor. .Ve doğum kontrolü Londrada birçok eczanelerde doğum kontrolü haplarının satıldığına da- ir ilânlar gördüm m kontrolü ailenin ruh sağlığı bakımından, belki ona en az ihtiyaç hissedilmesi gere- ken bir yerde. Avrupada bir hayli be- nimsenmiş görünüyor. Yalnız burada doğum kontrolü ekonomik sebebe daya- lu ve yararlı insan olamıyacağı pren- sibine dayanarak ele alınmaktadır. Ai- lenin istiyerek ve istediği zaman, aile durumu müsaade ettiği zaman çocuk sahibi olması da aileye tanılan bir başka hak ve kolaylıktır.