21 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

21 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den Meşhur İngiliz piyanisti Peter Katin geçtiğimiz hafta içinde tatil yap- mak üzere Ankaraya geldi. Her yere gayet basit spor kıyafetlerle giden bu aksak sanatkâr gittiği muhitlerde et- rafın ilgisini çekti. Katin burada kal- dığı müddetin iki gecesini Kenan Ku- tucuoğlunun, iki gecesini de Selçuk Sunun evinde, geçirdi. Buradaki dost- ları bir gece kendisini Golf Kulüpte yemeğe götürdüler, bir akşam da Ze- ki Müreni dinlemek -galiba daha zi- yade seyretmek demek daha doğru o- lacak - için Gençlik parkına gitti ve pek beğendiğini söyledi. Bu haftanın en çok gezen ve her ge- ce en değişik yerleri seçen ailesi Sağlık Bakanlığı müşavirlerinden Dr. Gazanfer Bingöl ve eşi Selçuk Bingöl ve oğulları Mert ve Baturdu. Hafta- nın her gecesi bu aileyi bir başka yer- de görmek, mümkün oluyordu. Kıbrıs hadiselerinin en meraklı gecelerinden birinde Dr. Bingöl, ailesinin hatırını kıramamış Çankayadaki çay bahçesi- ne gelmişler fakat kulağına dayadığı transistorlu radyosunu bir an bırak- mamış devamlı olarak muhtelif rad- yolardan haberler dinlemişti. i akşam radyonun yerine koltuğunu al- tına bir yastık alması icap ediyordu Iı Kokteyl —Eski Gi > ai Devlet Plânlama Teşkilâtı Müsteşarı ve yeni Bonn Büyük Elçisi Ziya Müezzinoğlu Almanyaya gidişi münasebetiyle Ankara Golf Kulübünde Başkentti dostlarına bir veda kokteyli verdi, Müezzinoğ- lunu sevenlerin pek «ok olduğu davete gelenlerin sayısından da belli olan kokteylde, özellikle Bayan Müezzinoğlunun zarif hostesliği dikkati çeki- yordu. AKİS/26 haberler genç uzmanın, zira Tandoğan Meyda- nındaki bu sıcaklarda pek rağbet gö- ren açık hava sinemasının tahta Sıra- ları biraz rahatsızdı. Eşi Selçuk Bin- gölün rahatı için evden yastık taşı- mak gerekmişti. Fakat sinema idaresi o geceden itibaren fiatların bir liraya çıkarılıp bundan sonra her tarafın minderli olacağım ilân etmesi üzerine artık bu tedbire hacet kalmadı. Ondan sonraki gece ise aynı aile 19 Mayıs Stadyumundaki Orfei sirkinin öndeki localardan birinde oturup ( gösterileri ilgi ile izliyorlardı. Nihayet bu kadar gezme artık kâfi geldi, Dr. Bingöl bu hafta başında vazife ile bir kaç gün kalmak üzere Vana hareket etti. Ulusta eski Büyük Millet Meclisi bi- nasına doğru çıkarken sağdaki bü- yük ve meşhur otelin kırmızı ışıklarla yazılan ismim görenler birden irkildi- ler "Hotel A. P." yoksa bu oteli büyük partilerden biri mi almıştı? Yaklaşın- ca bunun bir elektrik azizliği olduğu ve otel idarecilerinin de her halde far- kına varmamış olduğu anlaşıldı. An- kara kelimesinin yalnız son harfi ile Palas kelimesinin yalnız, ilk harfi ya- nık kalmış diğerleri sönmüştü. Nevin ve Baha Bursalı Avrupa se- yahatinden dönmüşler. Şimdi İs- tanbul Fenerbahçedeki Belvü otelüıde kalıyorlar. Eski Kadıköylüler Belvüyü unutamazlar Ankara hâlâ her zamanki halkım bu lamadı. Akşam üzerleri daha ziya- de gençlik, bulvar kahvelerini ve so- kakları dolduruyor Zaten gündüzün en güneşli ve sıcak saatinde pastaha- nelerin aşağıya kadar inik lâcivet ke- ten, perdelerinin arkasında oturabil- mek için ya çok genç olmalı yahut fa- lan gazinodaydım demeyi mühim sa- nanlardan olmalı. Fakat geceleri bu kahveler çok geç saatlere kadar haki- katen çok güzel oluyor Hem serinli- yor hem eşi dostu görüyorsunuz. Pazar gecesi gene Ankarada kalmış olanla- rın hemen o hepsini oralarda görmek mümkün oluyordu. Eşi Leylâ Feyzioğlu