28 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

28 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den Çankayada Kazan Restoran Belediye neredesin ? Geçen hafta Salı günü, yüksek mimar Selçuk Milâr ve eşi Aynur Miların bir oğullan oldu. Küçük bebeğe Mert ismini verdiler. Küçük Milar oniki gün daha bekleseydi babası ile ayni gün doğmuş olacaktı. Bütün kış işlerinin çokluğu dolayı- sıyla epeyce yorulmuş olan Anka- ranın tanınmış genç terzilerinden Ley» lâ Berki, annesi Nermin Berki ve ba- bası Yüksek Murakabe Heyeti yüksek mühendislerinden Kerim Berki ile bir- likte biraz dinlenip denize girebilmek için Alanyaya gitmişti. Birkaç gün ev- vel Ankaraya dönen Berki ailesi, bir müddet sonra, biraz da İstanbula gi- Geniş, Bir hafta evvel, Ankaranın bütün semtlerinde (o postacılar, çantaları bir hayli kabarık olarak dolaştılar ve birçok eve birer küçük kitap bıraktı- lar. Günlerdir birçok anne ve baba, bu kitabı elinden düşürmemektedir. T. Eğitim Demeği Ankara Koleji Genel Müdürü Burhan Göksel tarafın- dan yazılıp, Kolej Rehberlik Merkezi tarafından derlenen bu rehber, veli. ile okul idaresi arasında tam bir köprü teşkil edebilecek, cidden doyurucu, zi- hinlerdeki en ufak soruyu dahi gide- rici niteliktedir. Göksel, rehberin dış kapağında gayesini şu cümle ile açık- lamış : "Neyiz, ne yaptık, ne yapaca- gız?" Hakikaten, 65 sayfalık bu küçük eseri okuduğunuz zaman, bütün bun- ların cevabını, tatmin edecek tarzda, buluyorsunuz. Yeni ders yılına girer- ken velilere düşen de, bunu ilgi ile okuyup, okulla elele vererek, çocukla- rın bu yıl çok daha geniş çapta başa- --larını sağlamak olacaktır. e Geçtiğimiz hafta Salı gecesi, hava- nın çok sârin olmasına (rağmen. Ankara Palasın bahçesi epeyce kala- haberler balıktı. Bunda kaliteli bir kalabalığı aramaktan başka, şu sırada hemen he- men Ankaranın en güzel müzik, top- luluğunun orada oluşunun tesiri var. Hele atraksiyon da değişirse yazın e- peyce ankaralı son geceleri bu lokalde geçirecektir. Şimdiki atlı streep-tease birçok kimseyi irkiltiyor. Gecenin müşterileri arasında Dr. İhsan Doğramacı, eşi Ayser Doğramacı ve dostları, setin üstündeki masala- rında uzun zaman kaldılar, fakat hiç dansetmediler. Halbuki Dr. Doğramacı dansı pek sever. Bir başka masada Necdet Evliyagil, Sevimli eşi ve dost- tan vardı. Dr. Sami Solu da, beraber geldiği dostlarının küçük kızı ile dans- Myo Büyükadadaki oOAnadolu Kulübünün müşterilerini daha ziyade ankara- lılar teşkil ediyor, Konya milletvekili Fakih Özlenin eşi Nilüfer Özlen imti- hanları için kızını Ankaraya gönder- miş, kendisi küçük oğlu ile orada ka- lıyor. Tabii senatörlerden Şükran Öz- kaya ve eşi Günseli Özkaya da Kulü- bün misafirlerinden. oOBayan Özkaya o kadar beyaz kalmış ki, hiç denize girmediği belli oluyor. Dr, milletvekil- terimizden Şevket Köksal ve parlak siyah (o saçlı eşi Jale Köksal da ta- tillerini oorada geçiriyorlar. (Fethi Doğançay ve yeni eşi Engin Doğançay Naci Dürer KADIN TERZİSİ Karanfil Sokak No. 27/3 ANKARA (AKİS - 1164) AKİS/23