28 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

28 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLIDEN HABERLER da Avrupadan dönmüşler, biraz da Kulüpte kalmak istiyorlarmış. Fakat meşhur papağanlarını nereye bıraka- caklarını bilemiyorlarmış. AP senatör- lerinden Lütfi Tokoğlu ve eşi de Ku- lüpteler. Lüsyen Avunduk da misafir olarak sık sık burada görülüyor. Her- kes "karşı tarafta, evinin önünde de- nize girme kolaylığı varken, Lüsyen hanım bu kadar yolculuğa neden kat- lanıyor?" demektedir. o Muzaffer İl- karın eşi ve kızı da Anadolu Kulübün - deler. Bu kış galiba bir evlenme habe- ri duyacağız : İlkarın kızının muhtelif talipleri varmış. Ancak, henüz hangi- sine karar vereceğini bilmiyormuş. Dally News'in sahibi İlhan Çevik, eşi Nurten Çevik ve çocukları, otomo- AKİS/24 bille yaptıkları Londra seyahatinden döndüler. Çeviklerin bu seyahatleri an- cak onbeş gün sürdü. Ağustos sonu geldi. Tatile giden ha- --mlar çocukları ile beraber An- karaya dönüyorlar. Tabii birçok' bey de yaz bekârlığına veda ediyor. Artık Golf Kulüp de yavaş yavaş eski kala- balığını bulacak. Nezih Konanın eşi Güzin Rona da hafta sonunda Anka- raya döndü. yıllık iznini kullanan Erol Yaltkaya, haftanın başındaki Pazar günü An- karaya dönmüş. Güzel eşi Hümeyra Yaltkaya ise, annesi ve babası ile bir- tikte birbuçuk aylık bir Avrupa seya- hatine çıkmış. Bu Pazar günü göle girmek ve gü- neşlemek üzere Eymir gölüne gi- denler pek memnun kalmadılar. Pek çok kalabalık vardı, fakat bu, geçen yılki, kaliteli, etrafı rahatsız etmeyen güzel kalabalık değil de, biraz pazar günleri İstanbul plajlarında görülen "rastgele" bir kalabalıktı. Bu hal bir- çoklarını rahatsız ediyordu. Meselâ ten cerelerle yemek ve, içkilerle gelmiş o- lan ve göle girmeyip, sadece içip eğ- lenmek isteyen birkaç grup göze batı- yordu. Çankayada yeni bir restoran açılmış: azan, Bina. İmar ve İskân Ba- kanı Celâlettin üzerin. Rivayete göre, bu restoranı da Uzer kendisi açacak - mış, fakat Bakan olunca fikrinden vaz- geçmiş, kiralamış. oOÇok şık ve güzel dekore edilmiş olan restoran. Ankara- nın en güzel manzaralı yerinde oldu- gu için, çok kimseyi kendine çekecek diye tahmin ediliyordu. Ancak, bu gü- zel dekorun ve eldivenli (o garsonların yaptığı servisin ücreti pek pahalı çık- tı. Örneğin: bir kadeh rakı 750 kuruş. İncecik, sade bir biftek 12.50 lira. "Be- lediye acaba nerelerde?" diyenler pek çok. Dikmenin biraz ilerisindeki Kekliksu- yu durağındaki Çamlıbağ Aile Çay Bahçesi pazar günleri, yemekleri ve içkileriyle gelen ankaralılarla doluyor. Bunlardan yalnız ikişer lira dühuliye ücreti almıyor. Çok güzel tanzim edil- miş olan bahçe, ağaçları, kameriyeleri, havuzlan ve güzel bir çocuk bahçe- siyle hakikaten bu yaz günlerinde is- tifade edilir bir yer olmuş. Hem. aile- lerin açık bir yerde rahatça oturup yemek yemesi mümkün oluyor. Ayrıca, gözlerden de biraz uzakça. Hele, baş- başa kalmak isteyen çiftler için doğ- rusu uygun bir yer Ankara Hastahanesi asabiye müte- hassısı ODr. Nazmi Barlas, eşi ve çocuklarıyla birlikte gittiği Amasradan. tatilini yanda bırakarak alelacele An- karaya dönmüş. Akşamlan eşi ile Mil- ka pastahanesinde oturuyor. Milkada sık sık görülenlerden biri de Orta Do- gu Amme Enstitüsü Genel Müdür Yar- dımcısı İhsan Kuntbay, Dragoata ge- çirdiği tatilde epeyce yanmış ve biraz zayıflamış olan Kuntbay, uzun zaman- dır bir bursla Amerikada bulunan eşi Günseli Kuntbay Eylül başında An- karaya dönecek diye ayrıca sevinçli ve helecanlı.