28 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

28 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 532 Cilt ;: XXX Yıl: 11 Sahibi Mübin Toker Başyazarı Metin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Güneri Civa- oglu Teoman Erel, Egemen Bos- tancı (İstanbul) Seyfi Özgenel (İz- mir) — Dış Haberler Kısmı: Ha- lük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan. Tüli Sezgin, Bihin An- ter, Hüseyin Korkmazgil — Tiyat- ro: Lütfi Ay — Sinema : Tarık Ka- kınç — Radyo : Mahmut T. Öngören — Musiki: Daniyal Eriç. Resim Ali e Erdoğan Çiftler Kli Doğan Klişe öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 15/2 Tel: 11 89 92 PK 582 are Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 1000 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaası Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 27.8.1964 Fiatı 1 Lira HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS okuyucuları, Haftalardır kulaktan kulağa fısıldanan, sonra da gazete sütunlarında arz-I endam eden bir takım haberlerin memleketin huzurunu ne derece boz- duğu malümdur. Kıbrıs olaylarının henüz kesin bir sonuca bağlanmadığı şu günlerde, bilhassa büyük şehirlerimizde, sinsi ve kesif bir propaganda almış yürümüştür., İktisadi sıkıntıların had safhaya geldiği, iflâsların bir- birini kovaladığı Türkiyenin iktisadi alanda bir uçurumun kenarında oldu» gu söylenilip durmaktadır. Aslında hiç kimse çıkıp "mesele şudur, sıkın- tılarımızın sebepleri şunlardır, iktisadi sıkıntı içinde olduğumuz gerçektir. Ama ne olur, eski devirlerle bir kıyaslama yapın” demek lüzumunu his» setmemektediir. Bu hafta AKİS. projektörünü bu önemli alana tutmuş bulunmakta- dır. Bir AKİS'çi - Güneri Civaoglu - bütün bir hafta bir tek suale cevap aramakla meşgul oldu : Türkiyenin gerçek iktisadi durumu ne alemdedir? Haftanın başından itibaren çeşitli çevrelerle temaslar kuran Güneri Civaoglu. Maliye Bakanı Melen, Plânlamanın yeni Müsteşarı Memduh Ay- tür, Ticaret Bakanlığı ilgilileri, piyasa temsilcileri ve küçük esnafla konu» «arak «İktisat' başlıklı! yazıyı hazırladı. Yazının hazırlanışında bilhassa şu noktaya dikkat edilmiştir: mümkün mertebe objektif olmak ve hakikat* teri umumi efkâra rakamlarla, delillerle ve ilgililerden alınmış beyanatlar» (a sunmak... YURTTA OLUP BİTENLER bölümünün büyük kısmını doldu- ran bu yazı. sanırım ki, pek çok zihinde çöreklenen istifhamı çözecek nite» likte bir inceleme yazısı olmuştur. “İktisat” yazısı sebebiyle bir başka noktaya da parmak basmış bulunu» yoruz: Plânlama Teşkilâtının başı değişmiş, Ziya MÜezzinoğlunun yerine eski bir maliyeci Memduh Aytür atanmıştır, Aytür, zaman zaman başgös- teren Plânlama - Maliye anlaşmazlıklarının ortadan kalkmasını ilk vazife kabul etmiş bir idareci olmak niyetindedir. Türkiyenin iktisadi hayatını ıidare eden. iki dev müessesenin - Plânlama Teşkilâtı İle Maliye Bakanlığı* mn - yeni bir hava içinde çalışmağa başlaması memnuniyet vericidir. «İktisat" yazısının İçinde yeni Plânlama Müsteşarının kimliği hakkın» da da ilginç malümat bulacaksınız. Kıbrıs olayları gene bu haftanın başlıca konusu idi. "Kıbrıs" bastıktı yazıda, hiç bir yerde bulamıyacağımz bilgiyi bulacaksınız. Haftanın orta» (arında birgttn. eskiden Türkiyede bulunmuş, türklerl iyi tanıyan ve seven bir amerikah general - General Porter- Ankaraya geldi ve Genel Kurmay Başkanı Cevdet Sunay ile son derece dramatik bir konuşma yaptı. Bu ko- nuşmanın mahiyetini ve bu arada dostlarımızla olan münasebeteirimiz! ge- ne "Kıbrıs" başlıklı yazıyı okuduktan sonra daha iyi değerlendirme imkâ- nını bulacaksınız. Saygılarımızla AKİS/3