13 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

13 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

TI Geçtiğimiz hafta Salı günü, o Faize evim moda salonu yılın ilk defi- lesini yaptı. (Bulvar Palas salonları öğlenin erken saatlerinden itibaren, en az mankenler kadar şık ve itinalı ha- nımlarla doldu. Salonun karşısına ge- len kısım kordiplomatiğe ve harici- yeci hanımlarımıza ayrılmıştı. Saat 15'te Bayan İnönü ile kızı geldikten sonra defile başladı. Bakan eşlerinden lâcivert, kruvaze bir tay- yör içine parlak kumaştan, uzun kol- lu, fantezi bir bluz giymiş ve her ve- sile ile taktığı uzun taşlı küpeleriyle Feride Erten vardı. Onun biraz yanın- da, yakası kürklü siyah brokar manto- su ile Hüdai Oralın eşi oturuyordu. Kordiplomatiğe ayrılan kısımda ise li'den haberler Bayan Koshravani, Bayan Khalatba- ri ile Brezilya, Arjantin, Meksika ve Alman Büyük Elçilerinin eşleri varlar di. Tunus Maslahatgüzarı Fehameddin Arvayın eşi, açık sarı saçlarını büs- bütün belli eden mor bir takım giy- mişti, kapıdan girerken göze çarpı- yordu. Tülin Baydonla birilikte gel- mişti. Bu çok zarif genç hanım, son zamanlarda epeyce kilo almış. Âdeta, olduğundan birkaç yaş fazla görünü- yor. Biraz dikkat ederse, eski halini bulması kolay. Dışişleri ailesinden Emel Özmen ön sırada oturuyordu. o Siyah bir elbise giymiş ve beş sıra inci takmıştı. Si- yah mantosunun yakası (o kürklüydü. Onların arkasındaki sırada Ayten He- 7 yaşındaki türk ressamı Bedri Baykamın ira a hafta Pariste, Par bu Galerie da Bac'da sergilendi. Serginin açılışı Lük radyo- sunda "Resim sanatının Mozart'ı, yarım saat sonra sergisini i Pariste açıyor" denilerek anons edildi. Küçük Bedri hakkında Le Figaro, Le Parisien Libere gibi, Fransanın en çok satan gazetelerinde sitayişkâr yazılar çıktı. Serginin açılış kokteylinde Milli Eğitim Bakanı İbrahim Öktem, Paris Büyük Elçimiz Bülent Uşaklıgil ve Parisin ünlü sanat eleştirmecileri hazır bulundular. AKİS, 13 KASIM 1964 kimoğlu, Selda Minkart ve Sevim Si- lahtaroğlu birlikte oturuyorlardı. Ba- yan Minkâri boyasız ve biraz da ne- şesizdi. Ayten Hekimoğlu ise, aksine, epeyce boyalı ve süslüydü. o Nurten en ön Sıra- Çevik, kardeşinden ayrı, daydı. İller Bankası Genel Müdür Yar- dımcısı Mazhar Haznedarın eşi Nük- het Haznedar dostları ile ve biraz geç geldi. Yakası, kollan ve ceketinin e- teği kürklü yeşil tayyörü ile (o Leylâ Berki doğrusu pek zarifti. Karayolları Genel Müdürünün fi- şi Şemsinur Ünalp, taba jarse şık dö- piyesi ile göze çarpıyordu. Yanında, siyah elbise ve siyah pardesüsünü sa- dece turkuaz kolyesiyle (o renklendir- eşarpı sarı, bluzun eteği ve eşarpın uç lan yine küf rengi nefis bir yün ta- kımla gelmiş olan Leyla Çelikbas, ge- ne "günün en güzel kadını" sıfatını haklı olarak taşıyordu. Dışişlerinden oOSadun Teremin eşi Güneş Terem, siyah-beyaz pötikare pardesüsü ve kırmızı şapkası ile dik- kati çekiyordu. Kendisini epeyce za- mandır özlemiş olan dostları ile dur- madan selâmlaştı, Hümeyra Talikaya, her zamanki gibi, Helen Örsle gelmiş ti. Yakası kürklü, tweed tayyörünü herhalde bu yılkı seyahatinde getir- miş olacak Mehveş Asim kahverengi bir dö- piyes giymişti, Hatice Okan sade, fa- kat zarifti. Güneş Teremle birlikte o- turuyorlardı. Engin Doğançay, kızkar- deşi ite birlikte gelmişti. Bu iki kız- kardeş, modalar değişse de, saç tu- valetlerinden vazgeçemiyorlar. Yakında evlenecek olan Esin Avcı siyahlar giymişti. Bu elbiselerin ba- zdan Meydan Sahnesindeki temsilde Esinin üzerinde çok güzel duruyordu. Acaba Esin mankenliği odüşünmüyor mu? Defilenin mankenleri oyine Tülin Tezgören, Lale Belkıs, Ayten Kaçmaz ve Gülen Kıvraktı. Tülin saçlarını keseli biraz daha zayıf görünüyordu., Ayten Kaçmaz ise aksine ,bu yıl biraz kilo almıştı. Ama, yüzü. hakikaten bir madonna kadar güzeldi. Bilhassa en sonda giydiği gelinlik kendisine pek 23