13 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

13 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

SO SY AL vd © . Eğitim Halk eğitimi dâvası Genç kadın, elindeki broşürü yanın- daki erkeğe göstererek : "— Hayret!., Sanki bizim çocuk- tan bahsediyor..." dedi. Er kek : — Yok canım..." karşılığım verdi. Ama, broşürü okudukça kızardığı görülüyordu. Olay geride bıraktığımız hafta i- çinde, Ankara Kolejinin konferans sa lonunda geçti. O gün, Türkiye Ruh Sağlığını Koruma Derneği ile Anka- ra Koleji Rehberlik ve Araştırma Bü rosunun ortaklaşa düzenledikleri film- li eğitim konferanslarından ikincisini dinlemeğe gelenler, konferansçıyı bek- lerken, Rehberlik ve Araştırma Mer- kezinin kendilerine dağıttığı bir bro- şürü karıştırmakla meşguldüler. Bro- şür, "Ana ve babalar yüzünden mey- dana gelen öğrenci problemleri" adı- nı taşıyordu. Bu bakımdan anne ve babaların İlgisini çekmiş, broşüre şöy- le bir göz atmak isteyenler onu cid- di ciddi okumağa koyulmuşlardı. Ki- tapta ele alınan meseleler herkesin meselesi olduğu için. birçok anneler, broşürde anlatılan küçük hikâyeler- de âdeta kendi çocuklarını buluyor- lar ve bu yüzden de heyecanlanıyor- lardı. Halbuki müşterek olan ya'sızca meseleler ve dertlerdi. Ankara Koleji Araştırma ve Rehberlik Bürosu bu dertlerin üstüne eğilmeye (| çalışıyor, problemli çocuklarını, disiplin hata- sına düşen çocukların kuru cezai ama- ların ötesinde bir anlayışla yardımla- rına koşuyordu. Rehberlik Bürosu, ele aldığı prob- lemli çocukların çoğunun dertlerinin anne ve babadan gelme dertler oldu- ğunu tespit etmiştir. bir yatılı öğrenci, Meselâ, küçük gizli gizli sigara AKİS, 13 KASIM 1964 HAY AT içmeğe başlamıştır. Sebebi, ayrılmak ta olan annesiyle babasının ona ver diği üzüntüdür. Çocuğa birisi, "siga- ra içmek, gamı dağıtır" demiştir. Ço- cuk gamla olduğunu (bilmektedir ve bundan kurtulmak istemektedir. Bir başka öğrenci, her Cumartesi kendisini araba ile almağa gelen an- nesini beklemeden okuldan kaçmakta- dır. Çünkü arkadaşlarının yanında o arabaya binip gitmekten utanmakta- dır. Broşürde, bunlara oObenzer daha birçok hikâye vardı. .anne ve babanın tahmin- leri hilâfına, onların etkileri altında- dır, emosyonel gelişmesini, intibakını bu etkiler altında yapmaktadır. Ço- cuğun okulda daha çok evdeki tutum ve davranışları aksettirdiği bir ger- Anne baba olma sanatı Çocuk toplumumuzda Ogün geçtikçe değer kazanmakta ve çocuk yetiş- tirmek daha çok bir bilgi ve sanat işi. olarak ele alınmakta, aileler konferans ve broşürlerle, filmlerle aydınlatılma ya çalışılmaktadır. öğrenci problem- lerinin artık yalnızca disiplin ceza- lan ile halledilemiyeceği bugün iyice anlaşılmış bulunmaktadır. den birçok meseleleriyle ön plâna çık maktadır. Bunun için, anne ve baba- nın aydınlatılması ve anne karnından itibaren çocuğu etkileyecek olan fak- törlere önem verilmesi lâzımdır. İstanbul Halk Sağlığı Eğitim Ko- mitesinin, bundan bir süre önce Sağ- lık ve Sosyal Yardım o Bakanlığının mali yardımıyla bastırılan sekiz bro- şürü de çocukta korku kıskançlık, çe- kingenlik, sinirlilik, kırıcılık ve yıkı- ve çarelerini göstermektedir. Halk eğitiminin çocuk yetiştirin- mesi ile ilgili kısmı, özellikle büyük bir ilgi görmektedir. Gençlik Konsere hücum! Haftanın başındaki opazar akşamı Ankarada, Büyük Sinemanın önün- den geçenler, birçok genci bir arada görünce şaşırdılar. Gençler kalabalı- ğının sebebi miting olamazdı. Zira, akşamın bu saatinde miting yapıla- 25