13 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

13 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER çok yakışmıştı. Lâle Belkıs çok havalı kadın. Ga- liba, ne giyse yakışacak! ülen Kıvraktan pek bir şey anla- madık. Oysa, dediklerine göre, eski- den bir yarışmada derece bite almış- MIŞ... Defiledeki (o elbiseler o alabildiğine şatafatlıydı. o Hattâ bazı elbiselerde dantel, brokar, boncuk, püskül, her şey birden vardı. Gene de bilhassa Fa- izenin kreasyonları çok güzeldi. Bu defilelerde takdimler yapılırken bir- çok yorucu konuşmalar -hem söyli- yenler, hem dinleyenler için- yapıla- cağına daha fayda'lı bilgi verilse, me- selâ her elbisenin fiyatı vesaire bildi- rilse daha iyi olur gibi geliyor insa- na. Geçen haftanın en çok ilgi çeken o- layı, ihtilâlin 47. yıldönümü dola. yısıy'la Cumartesi akşamı Sovyet Bü- yük Elçiliğinde verilen büyük resep- siyon oldu. Uzun zamandır görülme- miş derece kalabalık ve zengin olan davette kimler, kimler yoktu ki!.. Davete sonradan gelen Başbakan İnönü ve eşi, bazı Bakanlar ve ese- riyle beraber üst salondaydılar. Aşa- gıdaki üç büyük salon ise tıklım tık- lım doluydu. o Salonun birinde, uzun masalar halinde hazırlanmış zengin büfede, elerinde tabaklan ile herkes sıraya girmişti. Hemen bütün büyük elçilikler mensupları davete icabet et- mişlerdi. Bizim Bakanların büyük ço- gunluğu, eşleriyle beraberdiler. | Pek çok milletvekili ve senatör, partilerin üst kademelerinde bulunanlar, Kon- servatuvar ve Orkestra mensupları dâ vette hazırdılar. Kasım Gülek, gecenin nâdir smo- kinlilerindendi. . Umumiyetle neşesiz bir halde dolaşıyordu. Millet Partisi İkinci Başkanı Zekâi Dormen, kah- verengi dantel bir elbise giymişti. Eşi ile beraberdi. Şinasi Osma ile eşi, her zamankinin aksine, hep ayrı gruplar içindeydiler. Bedii Karaburçak ve eşi, Necdet Özmen ve mor bir elbise giy- miş olan eşi, Muhlis Ete ve eşi, Ticaretten Fahir Savran ve siyah ka- dife bir elbise giymiş olan eşi Fahire Savran, Dr. Muzaffer Argun ve beyaz brokar elbisesiyle pek şık ve güzel o- lan eşi Sumru Argun, göze çarpanlar arasındaydılar. Üstüste damla boncuk işli beyaz elbisesiyle pek şık olan Kolej öğret- menlerinden Nermin Gül ve bu yıl Tuğgeneral olan eşi Niyazi Gül, Fethi Doğançay ve yeniden evlendiği eşi Engin Doğançay -Engin siyah kadife üzerine sarı boncuklar ( işlenmiş bir 24 elbise giymişti, pudrasının rengi faz- laca koyuydu- da dikkati çekiyorlar- dı. Yalnız gelmiş olup etrafta ilginç ko- nuşmalar yapan Nihat Erim ite Adnan Saygun, Mükerrem Berk ve yeni eşi, Fahrettin Kerim Gökay, Dr. Bahtiyar Demirağ, Dr. İhsan Doğramacı ve eşi, Dr. Hayati Sevgen ve Orkestradan iki yakın dostu, hep davetteydiler. Opera- tör Dr. Recai Ergüder ve gri şömizye bir elbise üzerine siyah bir gül tak- mış olan kızı Zeynep Ergüder, Emin Paksüt ve eşi İstiklal Paksüt, Lütfi Ay ve yeşil dantel bir elbise giymiş olan eşi Nevin Ay, Ankara Trafik Mü. dürü Gültekin Kızılışık -Müdür, fev- kalâdeden olarak, üniformasız ve kor donsuzdu! - gecenin davetlileri arasın daydılar. Gecenin nâdir uzun tuvaletli ha- nımlarından biri de Meclis Başkam Fuat Sirmenin eşiydi. Toplantı geç saatlere (kadar sür- dü. * Haftanın başındaki OoPazar gecesi Fransız Kültür Heyeti, yeni sezo- na "Les parapluies de Cherbourg" fil- minin galası ile girdi. Renkli, müzi- kal, güzel bir filimdi. Gala için, fil- min başrollerinden birini (ooynıyan Anne Veron gelmişti. Yeşil uzun bir tuvalet giymiş olan bu genç ve güze! yıldız, film gösterilmeden önce halka takdim edildi. Gece elbiseleri giymiş olan davet- liler, saat 23'ten itibaren Süreyya Pav yonuna da çağrılmışlardı. Burada sa- bahın erken saatlerine kadar eğle- nildi. Ne var ki, biraz uzunca süren piyango çekilişi dansetmek isteyenleri sabırsızlanandı. Zaten piyango da faz- la ilgi çekici olmadı. Zira köşede, uzun bir masada oturmakta olan Poster Wheeler şirketi, mensupları piyango biletlerinin yüzde seksenini almış ol- dukları için, bütün ikramiyeler onla- ra çıktı denilebilir. Bu yüzden, çok kimse, "Şunu toptan satış halinde al- mış olsalardı da, biz de dansedip eğ- lenmeye başlasaydık" diye düşündü. Pek çok kalabalık olan davettiler arasında Nasır Zeytinoğlu ve eşi, Tu- ran Güneş ve eşi, Bülent Yazıcı ve eşi, Kasım Gülek, Munis Faik Ozan- soy, Azmi Tlabar ve eşi Rezan Tlabar ile kızları, Toğrul Devres ve son za- manlarda Ankarada, pek çok hanım gibi, modaya uyarak, o saçlarını kısa kestirmiş olan - eşi Şen Devres var- lardı. Yunan Büyük Elçisinin eşi; neşeli bir gecesindeydi. İtalyan Büyük Elçi- liğinden Favretti'ler bütün dostlarına veda ediyorlardı. Lüsyen Avunduk, si- yah dantel bir elbise giymişti. Piyan- go çekilişi biter bitmez pavyondan ay- rıldı. Melek Güz siyahlar (giymişti Sinemada küçük oğlu da vardı. İzzet Aksalur ve eşi Mehveş Aksa- ---, General Behçet Türkmenle bera- ber oturuyorlardı. Suna Selin kırmızı pardesüsü, siyah saçlarına çok yakış- mıştı. O da neşeli bir ogecesindeydi Leylâ Çelikbaş, üst kısmı boncuk iş. lemeli güzel mişti. bir kadife elbise giy- AKİS, 13 KASIM 1964