26 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

26 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli'den Radyo ile ingilizce ÇGezayirle ilgili olayların en hoş hi- kâyesi, parlak diplomatlarımızdan Semih Günvere ait. Günver, olayları radyo a dikkatle izlediğini bildi- riyormuş! Bu hikâye gerçek mi, yoksa 27 Mayıs devriminden sonra Dışişleri- nin "Yassıada" sakinlerinden Semih Günvere yakıştırma mı, belli değil. Fakat bazı büyük elçilerimizin Cezayir tipi ihtilâllerden çok korktuğunu her- kes biliyor. Meselâ şimdi Madride gi- den Seyfullah Esin, Kahire Elçiliği za- manında Mısırda ihtilâl patlak verin- ce İsviçre Elçiliğine sığınmıştı. Geçen gece, İspanya Elçiliğinde şerefine ve-. rilen yemekte bulunanlar, Esinin acıklı 'bir sesle konuşmasını dinlerken, bu hi- kâyeyi hatırladılar Bazı olayları unutmak kolay olmu- haberler yor. Hatırlar bir yana, Seyfullah Esinin emekliliğine çok az vakit var- ken yeni bir elçiliğe tayini de hayli tartışılıyor. Kemal Nejat Kartının ku- lakları çınlasın!.. Mankenlik ve ressamlık ir koltuğa birkaç karpuzu birden B sığdıran kadınlardan "Tülin Okan Türk - Amerikan Kültür Derneğinde bir sergi açtı. Sergi çok kalabalık- tu, güzel kadınların şıklığı dikkati çekiyordu. Deniz Adanalı, Ayşe Kulin, önümüzdeki günlerde Ankaradan ay- rılacak iranlı güzel Bn, Yazdan - Pe- nah, hâlâ Antalya, daha doğrusu A- lanya havasında olan Melek Güz, Lâ- le Kura da bunlar arasındaydı. Se erginin misafirleri resimleri ince- lerken "Tülin Okanın mankenliği mi iyi, ressamlığı mı?" diye tartışıyor - Tülin Okanın artistik bir pozu İki karpuz bir koltukta 26 lardı. Bu tartışmalar devam ededur- sun, Tülin Okan şimdi, Fransada bir sergi açmağa hazırlanıyor. Bir fransız eleştirmeci, zarif mankenin resimle- riyle çok ilgilenmiş de.. Başı göğe erenler nkarada bir düğün' havası esiyor. A Fahri Arellerin güzel kızı Lâle ile mühendis Erdoğan Pancaroğlu evlen- di. Arellerin Çânkayadaki evlerinde yapılan düğün kokteylinde şık ve gü- zel bir kalabalık toplandı. Ne var ki, misafirler arasında Melâhat Tlabarın eksikliği göze çarpıyordu. Bu gençkız bir süredir Romada bulunuyor. Ora- dan Londraya ve Parise geçecek, biraz başka çevrelerin havasını alıp döne- cek. Lâle Pancaroğlu, Faize moda salo- nunda dikilen gelinliğiyle kolay kolay unutulmayacak bir gelindi, misafirler seyre doyamadılar. Önümüzdeki günlerde Yeşim Ata- sagun ile Zeynep Ergüderin düğünleri var. Yeşim Atasagun, Kavaklıdere Te- nis Kulübünün en güzel kızlarından- dır ve şimdi Dışişleri ailesine katıl- maktadır. Balayım da Birleşmiş Mil- letlerde yapacak. Hani, İldeniz Divan- hoğlu oraya atandı ya.. İstanbuldan armatör Avni Meserret çinin güzel kızı Gülden Meserretçi de geçen hafta Ankaraya geldi. O da ni- şan hazırlığında. Emel Avkon da mut- lu bir görümce rolünde görünüyor. Son günleri Faize moda salonunda prova- larla geçiriyor. Niyeti, Meserretçilerin 26 Haziranda Yeniköydeki evinde ya- pılacak nişanda çok şık olmak. Başta Memduha Satır, daha şimdiden birçok Ankaralı, bu nişana gitmeğe hazırla- nıyor. Başı göğe erenler arasında kordip- lomatiğin ş?n dulunu unutmağa im- kân var mı? Anka Bohrens ile ameri- kalı kocası Nick Mury, balaylarını Abantıta geçirdiler. | Başkentin başka bir şen dulu Ayşe Kulin de, naylon hi- kâyelerin hatırasını politika hikayele- riyle unutmuş görünüyor. Her yerde Coşkun Kırca ile beraber. Onların da başı göğe erecek mi? 26 Haziran 1965