26 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

26 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

SOSYAL HAYAT Moda Yaz akşamları için Y azın en çok kullanılan kıyafetler, yı- kanan kumaşlardan yapılmış pra- tik elbiselerdir. Buna rağmen, yazın çok sıcak günlerinde de her kadının gardırobunda şık bir kokteyl veya ya- şadığı hayata göre şık bir akşam el- bisesi bulunmalıdır. Sayfiye şehirlerin- de, hattâ köyde bile bu tip bir elbiseyi giyecek firsatlar çıkar. Bu tip bir elbi- senin en kullanışlısı şık bir emprime Kumaştan yapılmış, giyimli bir elbise- dir. Şık bir emprimeden yapılmış gi- yimli bir elbise için bu yıl çok tutunan biçim, tunikli biçimdir. Elbise tam kol- suzdur ve yılın modasına uygun ola- rak, çok boğucu olmıyan, kapalı, dev- rik bir yakaya sahiptir, Önemli bir özelliğini de boru biçimi olup dümdüz inmesi, bir alt eteğin üç veya dört par m ak üstünde bitmesi, bir kuşakla ha- fifçe sıkılmış, düşük bel siluetinin e- sas alınmış olması teşkil etmektedir. Devrik yakanın kenarına takılmış bir iğne veya çiçek, elbiseye gerekli şıklı- ğı yermektedir. Bu tip bir, emprime elbise hem her yere gidebilmekte, hem de rahatça gi- yilebilmekıtedir. Ayni biçim, siyahlı be- 28 yazlı ipekli bir pötikareden de yapıla- bilir. Aksesuarlar siyah olursa daha da şık durur. am gibi, çantalar çok küçülmüştür giyimli o elbiselerle poşet Gaal kullanılmaktadır. Daha abiye, daha şık, giyimi daha zor süslü, bir yaz elbisesi de, bu yıl çok moda olan şifon, muslin ve bu tip şeffaf kumaşlardan yapılan bir elbi- sedir. Bu tip kumaş için ideal biçim, tek uçları çift volanla biten, dümdüz bir boru elbisedir. Elbisenin kemeri ve kuşağı olmayıp, tam kolsuadur ve bo- yundan uzak bir şekilde biçilmiş olan kapalı, devrik yaka, ufak bir eşarp ha- linde bağlanmaktadır. Bir iğne veya a bir süslü broşla bağlanan bu , Uçucu eşarp, elbisenin süsünü teşkil etmektedir. Başka yazlıklar u, tip şeffaf kumaşlarla çok tutu- nan bir başka biçim de, baştan aşağı pliseli biçimdir. Baştan aşağı pliseli, gece mavisi, siyah ve lâcivert bir mus lin elbisenin ince bir kemeri, süslü düğmeleri ve beyaz bir yakası vardır. Elbise tam kolsuzdur. Böyle bir kol- suz enbiseyle de yaz geceleri tiyatro- dan yemeği, dansa kadar her yere git mek mümkündür. Başka bir süslü yaz kıyafeti de etek - bluz kıyafetidir. Meselâ tam kol yakasız, açık renk şık bir gipur dani ,blüz, uçları hafifçe evaze olan veya uçları pillerle (o zenginleştirilmiş aynı renkte bir etekle iç açıcıdır ve uy gun aksesuarlarla en şık yere gidebi- lir. Bu yaz kıyafetlerinin şık durması i- çin saçların kısa kesilmesi, fazla ka- bartılmaması şarttır. Saç modası da- ha uzuna da müsaade etmekle bera- ber, arkası önden de kısa kesilmiş ve yanaklara doğru akroşkör şeklinde ge len kısa saçlar, en atik tetik ve şık duran saçlardır. Dekorasyon Evin yaz kılığı yekorasyon, insanların (o hayatında gün geçtikçe daha önemli bir yer işgal etmeğe başlamıştır. Bugün artık dekoratörler, evlerin yalnızca şekil ve nk armonisi balonundan güzelliği- ni değil, bu evlerin içinde yaşıyan kimselerin psikolojik odurumlarım da gözönünde tutmak durumundadırlar ve bunun için ayrıca psikoloji dersi de görmektedirler. Dekoratörler, dekore edecekleri e- vin halkının psikolojik durumunu in- oeleyedursunlar, genel psikolojik kai- deler de genel olarak bütün evlere uy- gulanmakta ve ev kadını, buna göre. evine yeni bir hava, yeni bir görünüş getirmektedir. Bunlardan biri de, son günlerde sözü çok edilen "evin yaz kılığı'dır. Özellikle sazlığa gitmeyen veya çok kısa tatil yapanlar için e- vin yaz kılığına bürünmesi artık bir zorunluk olarak kabul (edilmektedir. Çünkü, ev halkının psikolojik durum - farı üzerinde renkler ve şekillerle et- kili olmak, onları ferahlatmak, çalış- ma ve mutlu olma güçlerim artırmak mümkün sayılmaktadır. Evi yaz kılıfına sokmanın en kolay yolu, eski bir usüle yeniden rağbet et- mek, oturma odasındaki koltuk ve ka- napeleri renkli, iç açıcı, çiçekli kı- lıflarla giydirmektir. Renkler seçilir- ken tabiat renklerini ele almak, ye- şille maviyi dinlendirici, portakal ren giyle sarıyı da sıcak renk olarak kul- lanmak lâzımdır. Meselâ evin kulla- nılmayan veya sandıklara, odun par- çalarına kömür tenekelerine depo va- zifesi gören balkonları, derhal tahliye edilmeli, yıkanıp temizlenmeli, par- Prof.Dr.Memduh YAŞA DEVLET BORÇLARI Hürriyet Gazete Dağıtım Limited Şirketi, Cağaloğlu Emek Han Kat S ve İstanbul İktisat Fakül- tesi Ayniyat Seti Ahmet Çadır - cı'dan istenebilir. (AKİS: 383)! 26 Haziran 1965