June 26, 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

June 26, 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Semiha Berksoya Yazdıkları Semiha kızım, Fotoğrafları ve mektublan aldım. Mumlar sahnesin- deki resim fevkalâde. Bana karşı gösterdiğin dostluğun minnettarıyım. Dağ dağa kavuşmaz insan insana kavuşur. Bir gün elbet ka- vuşuruz kızım, ve im de elime minnet borcumu öde- mek firsatı geçer elbet. Behçet Kemalin dostluğuna sevindim. Çocukcağızı bir de ayrıca her hafta bana mektup yazmak angaryasından kurtarmak için, kabalığı göze alarak, ona cevap vermi- yorum. Sen teşekkürlerimi söylersin. Dayıma ne diye, bu işi gücü arasında mektub filân ya- zarak uğraştırayım. Ben Türk halkına, Türk yurduna hain olmadığımı biliyorum, hakiki Türk halkı da biliyor, dayım da biliyor. Lâzım gelen kanuni teşebbüsleri yap- tm. Bütün bunlara rağmen hâlâ hapisteysem bu ne be- nim. ne halkımın, ne de dayımın suçudur.'Bu suçun he- İçin postaya bugün yetişsin diye kısa kestim. Hasretle Bu arada şair ile güzel gözlü sinyorina arasında gene bir münasebet kesintisi olduğu anlaşılıyor. 29.9.1941 ta- rihli bu "mektubu Nâzım Hikmet annesi Celile hanıma, yaz- mıştır. Zarfın üzerinde Celile hanımın soy adı yoktur. Nâzım, sadece "Bayan Celile" yazmış, altına adresi ek- lemiştir: Anneciğim, Mektubunu aldım. Sevindim. Temennim açacağın resim' sergisinde muvaffak olmaklığındir. Bu hususta Maarif Vekiliyle konuşsun iyi edersin. Ben Semihadan çoktandır mektub alamıyorum. Kendisine mektub yaz. Benim mektubları niçin cevapsız bırakıyor. Yoksa farkına varmadan Semihanın harikulade kalbini kırdım mı? Ben burada resim yaparak, senden aldığım dersten çok istifade ederek vakit geçiriyorum. Sıhhatim fena değil. başlıyor. Ellerinden öper mektubunu beklerim anacığım. Oğlun İmza Merak ediyorum kızı. Yalnız havalar bozunca siyatik 26 Haziran 1965 Semiha bu mektup üzerine şeker yollamış, mektup yazmış ve sonra Bursada şairini görmüştür. O devrin üç tatlı mektubu şudur: Semiha kızım, Merhaba, gönderdiğin şekerleri afiyetle yedim ve kitabı zevkle okudum. Sen o şekerlerden daha tatlı ve o kitap- tan çok daha meraklı bir insansın. Ziyaretime gelirsen sevinirim. Yalnız gelmeden önce mektub yaz. geleceğin günü bildir, sana burada bir otelde oda hazırlatalım. Haydi güle güle ve çabuk gel * 26.10.941 Kızım. Sevimli mektubunu aldım. Sevindim. Bayram ertesi oldu. Yakında beni görmeğe geleceğini ümid ederim. Gelmeden önce hareket gününü bildir. Ve Bursaya gelin ce Cezaevine telefon edip beni iste. Ben rahat, ümidli ve kuvvetliyim. Sabır etmesini öğren- Hasretle 19.11.1941 Semiha Mektubuna -Bursadakl intibalarıni çok ustaca ve sanat- kâra ne anlatan mektubuna -geç cevap verişimin sebebi hastalığımdır. Soğuk almışım. Ateş geldi biraz; Şimdi iyiyim. Ayaktayım, Sıhhatli olmağa çalışıyorum. Neşem -her şeye rağmen- yerinde.Elimden geldiği kadar ihtiyar- Hımamaya çalışıyorum. Bunun da bir çaresi var ki an- nem keşfetmiş; Çalışmak. Ancak iş, sevilen, sevile sevile ve inanılarak yapılan iş insanı genç tutuyor. Ben bir çok sebeplerden genç kalmaya a rum. Kesim yapıyorum, okuyorum, yazıyorum ve düşün Günlerim böyle geçerken ümitsiz. olmak mümkün değil. Bilakis dehşetli ümidli ve nikbinim. Sen belki yakında gideceksin. Ben senin sesini bütün kudretiyle dinliyemediğim için mahzunum. Ama gün ge- lecek sen daha olgun daha ustalaşmış harikulade sesinle insanlara yaşamak aşkını vereceksin ve ben o zaman elbette seni doya doya dinliyebileceğim. Hasretle