16 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

16 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

I gene 1961. Seçimler yapılmış, AP Meclise, kendi paralelindeki par- tileriç birlikte fiili bir “DP İktida- r” kurmak hedefiyle geliyor, 27 Mayis tasfiye edilecek, intikam alı- nacaktır, Ordu, ateş üstünde. Ni- hayet komutanlar parti liderlerini tepluyorlar ve nelere riayet edilme» mesinin Ordunun kabül etmeyece- ğini bildiriyorlar, Bahis konusu ©- lan Mec'isin açılıp acılmamasıdır. Homurtular derhal kesiliyor, tehlike geçiyor, O tarihte AKİS, cereyan edenleri bir masalla anlatmıştı, “«, Mütehassıs. yardımcısiyia bir- likte sür'atle çıkageldi. Aman efen- dim, adamın bir ikna Kud'eti var- dı, bir ikna kudreti. Daha görün- mesiyle birlikte bütün saçma fi“ kirler kafalarda uçup gidiyor. her- kes sadece iyilikten, hoşluktan bah- sediyor. en inatçı geçinenler inat- tarını terkediyor, yeminler ediyor, imzalar basıyordu, Mütehassıs ile yardımcısının geldiğini duyar duy- maz kötü dev de homurtusunu zesti ve bir köşeye saklandı. An- cak, onun niyeti iyi olmaktan uzak- ti. Şu sırağa Sesini çikarnmaz, var- iğıhı unutturursa, tehlike geçti- Binde birden o'taya çıkacak Ve Kö- yü gafil avhyacaktı Devin bilme- diği, önun bu fikrini mütehassı- sın da, yardımcısının da bildiğiy- Mütehassısin adı Mister Tbom- son, yardımcisının Mister Sten f- di.» Üümimindie Sükan telefon konuşmasını tamam- ladıztan sonra, odanın kapısında el- pençe d'van duran Odacıya yaklaştı. Odacı, Sükanın konuşmasına meydan vermeden: — Anladim efendim, şimdi gön“ deririm” dedi, Yarım saat kadar sonra IK! genç- kız, merdivenleri soluk soluğa çıkarak, kanın yanına geldiler. Sükan: Akis'in 2 Hikâyesi — TI gene 1965. Seçimler yapılmış, AP tam çoğunluğu almış, milletin oy- larını toplamış, Partide zafer havası esiyor, AP'ye adanmış kalemler, zil takıp şkır oynuyorlar. . Hepsi, CHP'nin bezimetinin anatomisini ya- pıyorlar, Ne yazilar! Bunların 19$1- 63 arasında yazdıkları olmasa, insa- nm inanacağı, hattâ ilân olunan ob- jektitliğe kanacağı geliyor, Ama şim- di ufukta, verimli bir iktidar vardır. CHP'ye ne kadar yükleni'mekte de- vam olunursa mükâfat o kadar bü- yük olacaktır, AKİSin 1965 masal: “Kötü dev, köyü gafil avlama za» manının geldiğini anladı; Fakat dört sene &vVelin tectübesi “kendisini daha ihtiyatlı ve kurnaz yapınıştı, O da, bir mütehassıs çağırdı,. Mübtehassıs, yardımcısıyla birlikte süratle çikagel- di, Aman efendim, adamın "bir ikna kudreti vardı, bir Ikha küdreti; Daha görünmesiyle : birlikt, bütün Sağlam fikirler kafalardan uçüp gidiyor, her- kes çalışmadan kazanmaktan bahse- diyor, mukaddes sular içip aptestsiz namaz kılarak seçim vutmâya bakan liderlerin tehlikesine gözler kapanıyor, karşı taraf Hiskikiine kötüleniyordu. Mütehassıs ile yardımcısının geldiğini duyar duymaz iyi dev ortaya çikmiş, uyarma görevini yapmaya başlamıştı, Köyü ikaz etmek istiyordu. -Ama ku- laklara altm âkıtılmış, kâlemlerin uçlarına altın takılmıştı, Kimse iyi deve ye bir sabah: bakıldı ki, aaa, köy kötü devin elifle geçmi A var?” diye sordu. gayr eğ benim kislar bun- ni ii taheek de wirsde HANE Part: sine gidip geldiler” dedi, 'meros olanı, nefes nefese, heyecani şunları" söyledi: «- Efendim, gelen neticeleri ma» kine ile hesaplıyorlar İnönü partide o Orda öğrendiğimize göre, e'- yatmış, o Pertidekilerin hepsi La kara düşünüyor.” Sükan son derecede memnun Oi döne kanaatini şöyle açıkladı: — Kara kara düşüneceklerine ge- bersinler keratalar!,.” Salonda bulunan AP'liler, odasının kızlarının getirdiği bu habsr, Üzerine tekrar göbeklerini indirip kaldırmaya başlâdılar, Ayaı saatlerde AP Genöl Başkani- nı evinden arayan gazeteciler, telefon- da,.alkışla karışık gürültüler duydü- lar Anlaşılan, seçim sonuçlarını evin» den izleyen Dem'rel ve - yakınlam da partidex! âhenge uyarak, zili magâlı göbek atıyorlardı, Demirel, gazetecile- re, kesin: sonuçlar beli olmadan bir Şey söylemenin doğru olmayacağını i- fade et*!; İkinci Demirlarat parti ileti gelenlerinin gâzetecilere il£ .demeğlerini vermeğe Beceyarısında Genel Sekreter : Orhan uzun kollu, siyah bir kazek vârdı, Sü- ersan, AP'lı Bakanlardan Amasya S&s Zeren, illerden gelen ve radyodan ali- nan söonuçlatı değerlendirmeğe koyu- lurken, Orhan Süersanın yanında otu Tan partih bir kadın Macit Zeremi u- gun uzun, tepeden tırnağa süzdükten sonta, Genel ves eğildi: “-— Beyfendi bana yabancı etti: yor. Bizden mi?” ki “Koyu bir partili olduğu anlaşı- dan kadının sözlerini Malt Zeren de 16 Ekim 1965