16 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

16 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

CHP lideri İnönü ve yardım cısı Satır seçimlerden sonra Galip sayılan Bundan başka, IV. Koalisyon Hü- kümetinde -Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Mehmet Turgut da dahil- bü- tün partili Bakanların yerlerinde ka- lacağı, sadece Maliye Bakanı İhsan Gürsanın başarısız olduğu gerekçesiy- le kabine dışı bırakılacağı ıstarla söy- lenmektedir. Sekiz aylık koslisyon 8ı- rasında Bakanlık görevini sadete ya- bancı petrol şirketlerinin savunuculu- ğunu yapmak ve Petrol Ofis, Türkiye Petrolleri A.O. ve Etibank gibi milli müesseselerin: başında bulunan Ve tek kusurları son aylardaki istihsal artı- şını sağlamak olan Genel Müdürleri değiştirmek için- kullanân Mehmet Turgutüun Bakanlık “görevinden alın- ması için hiçbir sebep götülmemekte- dir, Hattâ Turgutun, Amerika ile iliş- kilerimizde yararlı olacağı kanaati AP çevrelerinde hâkim durumdadır. Nite- kim, IV, Koalisyon zamanında üç ge- nel müdürü değiştirmek amacıyla ha- zırladığı karamameyi yeni hükümetin dan hemen sonra tazeleye- yakınlarına müjdeleyen 'Tur- gut, bir partiliye de şöyle demiştir: — Mücadele nasıl olurmuş, şimdi görsünler! 'Topaloğlunu, Aksoyu, hep- sini yürüteceğim, Analarından emdik- leri sütü burunlarından getireceğim!" Polatlıdan gelen bir kadın partili- EE 16 Ekim 1965 mağlüplar nin, arı alındıktan sonra AP Genel Merkezinde söylediği *“Yeni- şehirde, kiratların üstünde şenlik ya- ” sözü, kurulacak AP Hükü- metinin ilk icraatının ne yönde olaca- ğı hususunda bir fikir vermektedir. C.H.P. “Ah, ben demiştim!” 1 Ekim Pazar gecesi (OOHP Genel Merkezinde: toplananlar, seçim $0- nuçlarını daha çok TRT'nin haberle- rinden izliyorlardı, Gerçi en Üst kat- ta bir seçim bürosu kurulmuştu, Fa- kat bu büronun haber kaynakları iyi organize (edilemediği ve müstakil olarak neticeleri iletecek teş- kilât meydana getirilemediği. için, bu kezin önünde, sokakta, merdivenlerde, koridorlarda Ve odalarda biriken yüz- lerce OHP'li, sonuçları radyodan izle- mek zorundaydı. Saat 21'den itibaren rağyonun ver- diği haberler anları kazanmağa ve &e- çimin rengi belli olmağa başladı, Ver!- len rakamlar, mahdut sayıda sandı- gur toplamından da meydana gelse, çoğunlukla oyların AP'ye yöneldiğini 'rını izlemişti, O da YURTTA OLUP BİTENLER gösteriyordu, İlk saatlerde bu durum büyük bir ümitsizlik yaratmadı. Gö- nüller kulaklara inanamıyor, “Şimdi durum değişebilir: Daha kaç sandık a- çıldı ki,.* sözü bir moraj şırıngası ola- râk tekrarlanıp duruyordu, Fakat saat 24'e doğru suratlar iyice asıldı, ümitsizlik yaygın bir hale gel- di. CHP'liler kafalarının bir yerinde “belki bir sürpriz olur ve bundan sön- ra çıkacak oylar durumu değiştirives rir” düşüncesini saklı tutmakla bir- Ukte, artık seçimin gidişini anlamış- lardı: AP umulanın üzerinde oy top- uyacak, CHP ise umulanın altına dü- şecekti.., te bü andan itibaren, OHP Genel Merkezini dolduran, çoğunluğu üye bi- le olmıyan ateşli taraftarlardan mey- dana gelen topluluk sinirlilik belirtiles ri göstermeğe başladı Artık bir kö- tümserlik yarişı başlamıştı, Genel Sekreter Yardımcılarına ait Odada, göğsünde doktor rozeti taşıyan gözlüklü adam, odayı 10 dakika kadar GALA kemirerek arşınladıktan e — Bırak allahaşkına, Suphli” du Bir-iki tur daha attı, sonra içinleki bütün hırsı, sert kelimelerle CHP Ge- nel Sekreter Yardımcısı Suphi Bay- kamın Üzerine boşalttı: — Zaten bunun böyle olacağı bel- liydi, Hiç çalışılmamıştı, CHP Yeni- mahallede bile AP'nin arktsina düş- tükten sonra her şey bitmişti...” Bulutlarda yaşayanlar PBeykamın sakin nazarlarla dinlediği bu amatör politikacı, daha sözünü bitirmeden, köşedeki koltukta oturan iri yarı, bıyıklı zat patiddı: «- Ben söylemiştim zaten, Bu “Or- tanın “Solu? meselesi (mahvetti bizi! Silinip gideceğiz! (Bak birader, İşçi Pârtisi hep bizden almış...” Odanın diğer tarafında otutan ha- nim, dtha ziyade kendi çalişma bül- gesi İle meğgüldü, Ankaranın sonuçla» dayanamadı Ve 83- çimin ne yüzden : kaybedildiğini izah edenlere. katıldı: « "Tabii böyle olacak! Çankaya ilçesinde hiç çalışılmadı...” Bu patlak izah tarzi birkaç Kişiyi güldürdü ve havayı biraz yumuşaitı. Bu erada Suphi Baykam: «- Beyler, 1961'e göre gerllemedik. Göreceksiniz, sonuç öyle çıkacak”? di- yerek: et moral şırınga et da, ayakta durdu, etrafındakileri göz-