16 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

16 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER «— Gene tek başımıza iktidarda- Yız, Sen' gerisine boş ve! Yaşasın kı- rat!” diye bağırdı, Süersanla (o 'Tokgözün bahsettikleri #ktidar herhelde bir AP iktidarı de- gildt. 1954 seçimlerinde alınan Oylar olsa olsa 27 Mayıs İhtilâliyle devrilen DP'ye aitti Bundan önceki tek ba- şına iktidarlar da gene kâpatılan DP nindi, Koltuk kavgası AP ilen oşimdi başka hesaplarla meşguldürler. Bakanlık koltukları- n3 kimlerin oturtulacağı hususu AP İrilerini fazlasıyla (o uğraştırmaktadır. “İyi” bir koltuk söğebilmek için yoğun bir kulis faaliyeti başlamış bulunmak- tadır, Meselâ, AP Genel Başkanı Ve IV. Koalisyon Hükümetinin Sağlık Ba kanı Faruk Sükan, bu Bakanlık gö- revinin devamında istikbâl gölme- mekte; Başbakan Yardımcılığı olmaz- sa Dışişleri Bakanlığını kâpabilmek Için çaba sarfetmektedir, Nitekim Sü- kan bu isteğini, seçimlerden sonra Ge- nel Başkanla yaptığı görüşmede De- mirele de söylemiştir, Yakın bir partili arkadaşının bildirdiğine göre, Sükan, hiç olmazsa Dişişleri Bakanlığı koltu- guna otürabilmek için elinden gelen AP Genel Merkezi önü nde bekleyen AP'iler Şenlik var AKİS herşeyi yapacak, hattâ, gerekirse di- Tetecektir, Faruk Sükan bu niyetini, ciddi o- larak, ilk defa bir'dış politika yazarına açmıştır. Dış politika yazarı, Sükana “Kariyeriniz var mı?” diye sormuş Ve aldığı cevap sâdece şu olmuştur: — Devamlı olarak sizin yazılarını- zi okurum, İyi bir hariciyeci olabilece- ğime inancım var.” Şu anda İçişleri Bakanlığına göz âlken iki talip vardır Bunlardan biri, I. Koalisyon Hükümetinde İçişleri Ba- Kanlığı görevinde bulunan IV, Koalis- yon Hükümetinin Gümrük ve Tekel Bakanı Ahmet 'Topaloğludur, İkine! talip İse ,Samsun senatörü Fethi Ts- Vetoğludur. Tevetoğlu, partinin ileri kademesinde bulunan o arkadaşlarına sik sık, solcularla gereken mücadele nin yapılamadığından söz açmakta ve her vesileyle “Ben bir İçişleri Bakanı olsam, onlara hadlerini bildiririm” demektedir. Buna rağmen, İçişleri Bakanlığına Ahmet Topâloğlunun ge- tirilmesi daha kuvvetli bir ihtimal ola- Tak görülmektedir Adalet Bakanlığı koltuğuna kend! ni lâyık görenlerden biri de Talât A- saldır, Asal, seçim gecesi, Genel Mer- kezde partililere, kendisinin iyi bir hukukçu olduğunu (söylemiş, sohbet toplantılarında da iyi bir Bakan olabi- leceğini arkadaşlarına imâ etmiştir, A- dâlet Bakanlığı için bir başka ta- ip de Kemâl Bağcıoğludur. Bir dlğer aday ise İsmail Hakkı Tekinelâir, IV, Koalisyon Hükümetinde görev almayan Saadettin Bilgiçin ise Devlet Bakanlıklarından birin; getirileceği, Hasan Dinçerin Milli Savunma Bakan- lığı için rakipsiz tek aday olduğu, İs- tanbul merkez kontenjanından millet- vekil olan Aydın Yalçının ya Maliye, ya da 'Ticaret Bakanı olabilmek için parti ileri gelenleriyle temaslar kur- duğu sızan haberlerden anlaşılmakta- dır, Maliye Bakanlığı için başka bir aday, İstanbul Özel Sektörünün AP İle temasa memur adamı Ahmet irem Turizm ve Tanıtma ise şimdilik üç taliplisi vardır: sinin Bilgin, Nihat Kürşat ve Süreyya So- fuoğlu,. Üç talip arasında sadece Tur- ban Bilgin dil bilmektedir, Kürşat ve Sofuoğlunun, Turizm Ve Tanıtma Ba- kanlığı ile ilgileri sadece birer küçük güzete sahibi olmalarmden ibarettir. Nihat Kürşat lise, Süreyya Sofuoğlu ortaokul mezunudur AP'de mtistakbel Bakan olarak Mithat Dülgeden dahi bahsedilmekte- dir ki, bu, nasıl bir cümbüş hazırlan. dığını göstermektedir. EE O 16 Ekim 1965