16 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

16 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS güçlüüğü, bunların nasıl tesirsiz kılı- nhacağı, millet hayatında her selâhın bir zahmet Ve külfet karşılığı olacağı- nın hslkâ nasıl anlatılacağı, bu zihni- Yetin halkta nasıl doğurulacağı bun- dan dolayı çok konuşmanın konusuy»- du C. Başkanlığı Minareye kılıf peşinde (Kapaktaki Koltuk) 0 Ekim Pazar günü yapıları seçimler hakkında halk oyuna bilgi ulaştır- mak amacı ile Emniyet Genel Müdür- lüğünde hazırlanan Seçim Bürosunda oturan' gazeteciler, sânt 22'ye doğru birdenbire karşılarmada Başbakanı gö- rünce şaşırdılar Suat Hayri Ürgüplü son derece çelebi ve mütevazi bir eda çinde, itinasız bir kıyafetle -ki kendisi jik giyinen bir zattır- gazetecilerin a- rasına okarışıverdi. Gazeteciler önce Başbakanın kendileri ile ilgilenmek ve vir nezaket gösterisi yapmak için ora- ya geldiğini sandılar, Fakat Ürgüplü Seçim Odasına girdikten pek 'kısa bir süre sonra niyetini belli etti, Seçim sonuçlarını fazla merak ettiği için makamında oturup kendisins getirile- 'eak raporları Obekleyememiş ve kal- tp gora kaynağına kadar gelmişti. dik lere ne yaptı?” oldu, ler şaşırdılar, O sırada -saat 22 sıralarıydı- daha, gönel fikir verecek rakamlar gelmeye başlama- mıştı, Buna rağmen Başbakana, YTP nin ümit bağlanamıyacak mütevazi bir ölçü içinde oy aldığı bildirildi, Ürgüp- lünün bundan sorusu şu oldu: — Peki, Alican ne yaptı?” Alicanın parlak olmıyan âutumu da Başbakana arzedildi, Bu haber Ür güplünün suratında bazı üzüntü ema- releri yarattı. Oradakiler Başbakanın tepkisini “Yahu Ürgüplü Allcanı aroma da seviyormuş” diye değsrlen- dirdiler, Fakat o sırada Çankaya tepelerinde de, bazı kimselerin, başta YTP olmak üzere MP ve CKMP'nin durumunu büyük bir dikkat ve ilgi ile izledikleri bilinseydi, seçim bürosundaki olay her halde daha başka şekilde değerlendi- rilecekti, Cumhurbaşkanı Gürsel ve etrafındakiler de O gele özellikle-Y'TP, CKMP ve MP'nin aldıkları oylarla il- gilendiler. Hele AP tek başına iktidara doğru yöneldikçe bu ilginin içine bi- raz da telâş karışıyordu. Gürsel konuşuyor Sorumluluğun fazileti YURTTA OLUP BİTENLER Çankayada atan safak O gece, sabah olup da şafak atar- ken, Köşkün “Perda Arkasındaki Adam”ı Nâsir Zeytinoğlu evdeki he- sabın çarşıya (uymamış olduğundan dolayı hem şaşkın, hem üzgündü, Bu ruh heleti, haftanın ortasında kesin netice alınınca daha da arttı. Şu sâ- tırlar yazılırken, verilen Takkamlar şuydu: AP: 240, xP: 13 TİP: âaha Pazar gecesi AP'nin tek başına çöğunluk aldığı Çankayada öğrenii- mişti, Gerçek .şudur ki Çankayada bir çevre, “İdeal İktidar”? olarak; içinde sureti katiyede İsmet İnönü'bulunma- yan, gene bir tarafsızın -terolhan Suat Hayri Ürgüplünün- başkanlığında, 18- keleti AP olan bir * koalisyonu gör“ müştür, Bunun gerçekleşmesi için de elinden geleni yapmıştır, Böyle bir ko- alisyonun, gene Çankayanını tesiri altın da bulunacağı ümidi, bu gayenin ger- çekleşmesine O calışılmasının sebeb'ni teşkil etmiştir. e Gerçekten de bizela” Cemal Gürsel, herkesin yanında dahi “Süleyman” diye hitap ettiği AP Ge- nel o Başkanının memnun . kalmıştır, yolda asıl teşvik eden, dışardan hükü-