23 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

23 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

SOSYAL Kuruluşlar İstanbul Huzur Evi Orta yaşlı, kahverengi tayyörlü kum- ral kadın AKİS muhabirine baktı, gülümsedi ve tertemiz, sıcacık görü- nüşlü evi gösterecek: — Görüyorsunuz, burası ne bir o- tele, ne bir hastahaneye benzer. Bu- rada herkes kendini kendi evinde his- seder ve zaten o amaçla yapılmıştır" diye konuştu. Sonra, araları yemyeşil çimenlerle süslenmiş taşlı yoldan yürürken ko- nuşmasına devam etti: — Bugün artık görüşler tamamiy- le değişmiştir. Birçok yaşlılar da genç- lerle beraber oturmak istememekte, kendilerine yeni bir yuva, yeni arka- daşlar, kendilerini daha hür hissede- AR İŞ YERİ Le em LZ 10: Tel * Meri RC 30 PİLO: İT SAÇLARINIZIN. SİGORTASIDIR “Erainönü KL! ii ed HAYAT bilecekleri bir yer aramaktadırlar. Bu bina, sosyal bir görüşün neticesidir. Aileleriyle oturmak o istemiyen, genç kuşaklar içinde barınamıyan veya mut- lu olamyan, yalnız kalan kadın ve erkeğe açıktır. Yaş aranmaz. »Elverir ki bulaşıcı bir hastalığı olmasın." Olay, geride bıraktığımız hafta 1- çinde İstanbulda, Bakırköyün Bahçe- lievlerinde, eski Londra Asfaltının ü- zerindeki 38 numaralı evde geçti. Kah- verengi tayyörlü kadın, eski kadın mil- letvekillerimizden, halen İstanbul Sos- yal Hizmetler Koordinasyon Kurulu Başkanı ve Huzur Evinin Müdürü Ha- sene llgaz idi. Huzur Evinin, antresi sabun koku- yordu, Heryerde yeşillik ve çiçekler vardı. Üç erkekle iki kadın salonda oturmuş, gazetede okudukları bir ko- Bir başka nuyu tartışıyorlardı. kö- 1 - Saç dökülmesini önler. 2-Kepek ve kaşıntıyı yok eder. 3-Saçları kuwetlendirir ve besler. 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen saçların ye- rine yenisinin gelme- sini sağlar. 5-Saçlara canlılık, ha- yatiyet ve güzellik verir p e FİATI: 578 KURUŞ (AKİS: 586) Hasene Ilgaz Yaşlıları koruma çabası şede iki başka kadın, arada sırada konuşarak, ellerindeki dikişleri diki- yorlardı. Bu sırada salona giren yaşlı bir erkek : — Ajans saati geldi sordu. mi?" diye Koridorlarda da rahat koltuklar vardı ve kadın-erkek birçok yaşlılar bu koltuklara oturmuş, yemek saatim beklerken laflıyor, şakalaşıyorlardı. İ- ki gün önce birisinin yaş günü kut- lanmıştı. Çoluk çocuğu da bu mera- sime katılmışlardı ama, gerçek yaşını öğrenmek mümkün olmamıştı. Arka- daşı : "— Hadi ,kadınlar yaşlarını sak-, larlar, ama sana ne oluyor?" diye sa- taşıyordu. Altmışın çok üstünde görünen yaş- lı adam şöyle bir durdu, düşündü, Seni gol ciddi bir sesle: nsan, gösterdiği yaştadır" ye cevap verdi. di- Hasene lIgaz, koridorlardan geçer- ken rastladığı kimselere hatırlarım so- ruyor, verdikleri haberleri ilgiyle din- liyordu. Birçokları yemekten sonra zi- yaretçi bekliyorlardı. Bazıları da so- kağa çıkan arkadaşlarını gözlüyorlar- dı. Huzur Evinde yaşıyanlar serbest- çe sokağa, gezmeye gidip geliyor ve ziyaretçi kabul ediyor, isterlerse evle- rine gidip kalabiliyorlardı. Ama herkes yeni evine, kendi odasına, arkadaşla- rına öylesine o alışmıştı ki, gecelemek üzere giden pek azdı. 23 Ekim 1965