18 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

18 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER Cumhurbaşkanı ve Başbakan, temel atma töreninde Düzensizlik içinde bir tören — Ne bu rezalet?. Çekin şunları, Yalı. " dedi. Konukların saçları, ( kirpikleri, uzun yolculuktan, düzensiz törenin zahmeti yüzünden toz toprak içinde kalmıştı. Bütün bu düzensizliğin de üstünde, Keban Barajının ana göv- de ve hidrolik terminalinin 700 mil- yonluk inşaatına başlanan törende asıl dikkati çeken husus, Başbakan- makamına kadar gelmiş bir ada- mın ciddiyetten uzak bir konuşma yapması ve bu halin yabancıların gözleri önünde geçmiş olmasıydı. Başbakan Süleyman Demirel, haf- tanın başındaki Pazar günü Keban- da, sular altında kalacağı tahayyül edilen bir yamaçta düzenlenen tö- rende bol bol "Allah", "maşallah", "inşallah" sözü kullandı ve yıllaryılı Kebana emeği geçen hükümetleri ve şahısları bir kalemde silip ata- ak, halka: — Sizin aklınızdan geçiremedi- vi işler yapacağız. Kebandan bü- yük işler yapacağız" 'dedi ve Ameri- kan Büyükelçisiyle Amerikan Yar- dım Heyetine mensup e Öyle gözlerinin içine baka balca 10 — Kebana yardım eden yabancı memleketlere, millet olarak şükran borçluyuz" diye konuşmaktan ken- dini alamadı Konuştukça heyecanlanan, he- yecanlandıkça obenzeri bir Başba- kan gibi vaad dozunu artıran De- mirel, "bir nehrin medenileştirilme- sinin güçlüğü 'nden, "medeniyet mü- cadelesi yapanların güçlüklerle kar- çılaşgğikları! 'ndan bahsetti ve: — Keban Barajı bitirilince, böl- ge, Amerikadaki (Niyagara ve Ar manyadaki Ruhr bölgesi gibi sana- yileşecektir. Hatta, bununla da ye- tinmiyeceğiz, yakında Gökçekaya barajının temelini atacağız, Kara- denizde, 700 milyona çıkacak olan bir bakır rafinerisi kuracağız" dedi. Kıratı nurlu ufuklara doğru sü- ren Demirelin bu sözleri ve hele, Kalkınma Planında yer alan ve yıl- lardanberi üzerinde çalışılan proje- lere bir hamlede sahip çıkması, tö- rende hazır bulunan yerli - yabancı müşahitleri tatlı tatlı güldürdü. Cumhurbaşkanı Sunay ise: — Müstesna günlerden birini yaşıyoruz. Keban Barajı, büyük Al- lanın izniyle, büyük bir eser olacak tır. Yüce mületime ve Hükümetime en iyi temennilerimi sunarım" de di Nazmiye Demirel, Cumhurbaşka- nını ve Başbakanı bekleyen kordip- lomatiğin, basının ve diğer davetli- lerin oturduğu tahta tribünlere çevrili tören okürsüsünün kıyısına kadar siyah bir araba ile geldi. Ma- vi bir tayyör giymişti. O, arabadan inerken, hemen arkasında bir baş- ka siyah araba durdu. Bu arabadan ise "Bağrıyanık türk anaları" Me- lahat Gedik ve Neriman Ağaoğlu ile Enerji Bakanı İbrahim Derine- nin karısı indiler. Cümbüşe devam! Malatyaya uçakla giden, F-27 yol- cu uçakları Elazığ alanına ine- medikleri için, oradan Elazığa kar yoluyla geçen ve her adımda uğ- runa birkaç koyun boğazlanan Baş- bakan Demirele, Keban dönüşü, E- lazığ Orduevinde verilen ziyafet gerçekten görülmeğe değerdi. Ziya- fet masasına üşüşen AP'li milletve- killeri ve politikacılar, bir anda protokolü altüst ettiler. Başbakanın 18 Haziran 1966