18 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

18 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS Dedeman Otelinde AP'lilere, eski DP'lilere tabii daha çok rastlanıyor. Başka türlüsü de eşyanın tabiatına aykırı olurdu doğrusu gün, otelin yeni rufunda birbi- rine rastlayan eski aşinalar, eski ve yeni iktidarlar arasında mukayese- ler yapmaktan da geri kalmadılar. Arpacı kumruları Dışişleri (o Bakanlığındaki odeğişik- likler gerçekleşiyor. Bakanlığın içi cadıkazanı gibi. Koridorlarda i- se lâftan geçilmiyor. Kararnamele- rin çıkışını bekliyenler tahminler yürütüyor, yorumlar yapıyorlar. Diplomatlarımızın bu görünüşü ar- pacı kumrularına benzetilebilir. Ge- ri gelen büyükelçilerin genel mü- dürlüklerde çalışmasıyla ilgili pren- sip kararının iyi karşılanmadığını hiç kimse söyliyemez. Yalnız, yeni genel müdür olanların durumu me- rak konusu... Oktay İşçen, Fahir Alaçam ve Tevfik Unaydının, bü- yükelçilerin genel müdürlüğüne kar- şı ne duruma düşecekleri merak e- dilmeyecek gibi de değil. Beri yanda, Bakanlığın o sosyal bünyesinde de bazı değişiklikler bekleniyor. Geçen gece Golf Klü- bünde Emine Belbez ile Rasin Bu- rakı yanakyanağa dansederken gö- renler "Düğün ne zaman?" diye sor- dular. Koridor söylentilerine göre, Bakanlık bu evliliğe allerji duyuyor- muş. Ne zamandanberi, Gül ve Beh- çet Tüzemen çiftinin evliliğini yeni kutlamadılar mı sanki? Yeni karar- nameye paralel olarak bazı müzmin bekâr genel müdürler de dışarıya evli elçi çıkmaya karar vermişler. Te ilk gelen isimlerden bi- , Hamit Batu!. Amerikalı kocalar Rotary Klübünün dişisi Zontacılar, geçtiğimiz hafta Kent Oteli salonlarında bir akşam yeme- ği yerdiler. Ankarada başka hiç bir yerde görmediğimiz birçok kadın, Zontanın amaçlarını konuştular, Türkiyede de Zontacılığı yaygınlaş- tırmak için çareler düşündüler. Ye- meğin en enteresan konuşmaların- birini Amerikan Kültür Ataşesi Yardımcısı, üstelik türkçe yaptı. A- taşe Yardımcısının "amerikalı koca- ların kılıbık" olduğunu itiraf eden sözleri de gülüşmelere yol açtı. Bir Hanım, yanındaki arkadaşına dö- nüp şöyle dedi: sayılan — Başka türlüsü nasıl mümkün olabilir? Kinsey raporları filan orta- da.." 18 Haziran 1966 27 TÜLİDEN HABERLER Dedemanlar Otel Dedemanda Yakalara karanfil Çeşme kıyıları Okullar kapanınca Ankara boşal- mağa başladı. Kimi İstanbula, kimi İzmire gidiyor. Yalnız aileler değil, meyhaneler bile yer değiştiri- yor. Bütün kış Bulvarı canlandıran Orhanın yeri Çeşmede açıldı. Bil- hassa Operacılar çok menunlar. Çünkü, başta Ayhan Aydan ile Sev- da Aydan, Operanın birçok yıldızı yazı Çeşmede geçiriyor. Sevda Ay- dan, bütün dostlarını Çeşmeye ça- ğırıyor. Birkaç gün önce Viyanadan dönen soprano, hayatından çok memnun. Sonbaharda birkaç konser vermek üzere parlak teklifler o al- Çeşme kıyılarında motel o açan- lardan biri de Tülin Kesebir. Eski Bakanlardan Şakir Kesebirin kızı, hürriyeti seçtikten sonra evlilik ve aşkta uğradığı hayal kırıklıklarını turizmde unutmağa çalışıyor. Bod- rumdan sonra Çeşmeye yöneldi. İs- tanbulda da bir oteli var. Fakat bütün bunların bir kadını mesut etmeğe yetmediği de muhakkak. Afrika hikâyeleri prof. İhsan Doğramacı ve eşi, UNİCEF'in bir toplantısına ka- tılmak üzere Adis Ababaya gitmiş- lerdi, oradan Nijeryaya da uzanmış- lar, yeni ülkeler tanımaktan çok hoş- lanmışlar. İhsan Doğramacı, Afrika ile ilişkiler kurmak yolunda ilk a- dımları bir bilim adamı olarak at- mış. Oradaki temsilcilerimizi (ode yakından tanımış. Dost toplulukla- rında çok enteresan hikâyeler an- latıyor. İyi ki gitmedi Kanat Gür ve arkadaşları iyi ki Hollandaya gitmediler. Bu orkes- tra geleli Ankara Palas geceleri çok parladı. Pavyonda şık bir kalabalık toplanıyor, bazı geceler sabaha ka- dar uzuyor. Geçtiğimiz hafta Golf Klübündeki İtalyan Gecesinde ha- yal kırıklığına (uğrayanlar, soluğu Ankara Palas pavyonunda alıp, a- sıl italyan şarkılarım ondan dinledi- ler. Pavyonun şık kadınlarından bi- ri de Yesemin Tanbaydı. Tanbay, gökkuşağı renklerim taşıyan o elbi- sesi ve geometrik küpeleriyle yeni modanın güzel bir temsilcisi. Havalar serin gittiği için, Anka- ralılar pavyon gecelerinden tabii çok memnunlar. Bir yandan da bahçe- nin açılışına hazırlanıyorlar. o Açı- lış, önümüzdeki haftaya.