18 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

18 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER it ve magnezit ihraç edilerek döviz kazanılacakmış. Bu konuda rapor tanzim edenlerin içinde dolamit ve magnezit tuğlasından anlayan bir tek kişi MİR Bu fabrikaya deve- ler bile güler Demirel, bül sözlerden habersiz olduğu için, kırat damgasını vurdu- gu fabrikanın o özelliklerini bir bir anlatmağa, neşe içinde gülerek, de- vam etti. Bir ara, aklına bir başka mesele gelmişçesine irkildi. lılara sadece bir Krom, Magnezi ve Ateş tuğlası Fabrikası armağan et- mek olmazdı. Onların kalbini fet- hedecek birşeyler daha söylemek lâ- ZEN, Bir an düşündükten sonra: — Birgün Sanayi Odasında otu- ruyorduk. O zaman mühendistim. Elinde bir şişe olan bir vatandaş ya- nımıza geldi. Şişenin içindeki civay- mış. Araştırma sonunda bulduğunu, fakat imkânı olmadığı için işlete- mediğini söyledi. Civa kıymetli bir madendir. Tonu 110 bin liradır" de- di. Sesini perde perde yükselterek ekledi: "— Yakında, 15 milyon liraya çı- kacak bir civa fabrikasının temeli- ni atacağız. Size bunu müjdelerim!" Demirel, bundan sonra iyice açıl- dı. Konyaya bir üniversite, bir alü- minyum ve bir de çimento fabrika- sı kurulacağını, göğsünü kabarta kabarta, tebşir eyledi! Ama, alü- minyum fabrikasını rusların kura- Son ğüülefde verdiği demeçlerden, Demirelin, bu memlekette tam hastalığıdır. dan, projeleri tamamlanmış, temeli atılabilecek duruma gelen tesislerin bir listesinin Başbakanlığa bildiril- mesini, bu listelere göre de temel atma törenlerinin düzenlenmesini istemiştir. Bundan maksat, vatan- daşlara, AP İktidarının hızlı bir kal- kınma devresine girmiş olduğunu göstermeğe çalışmaktır. İşin ilgi çekici tarafı şudur ki, temeli atılacak tesislerin projeleri İnönü Hükümetleri zamanında ta- mamlanmış ve hazır bir halde IV. Koalisyon Hükümetine devredil- miştir. Meselâ Demirelin, geçenler- de, temel atma töreninin yapılacağı- nı söylediği Finike Alakır Barajı- nın projeleri Il1. İnönü Hükümeti 14 zamanında hazırlanmıştır. O zaman projeleri tamamlanarak IV. Koa- lisyon Hükümetine devredilen, şim- di ise AP Hükümeti tarafından te- mel atma törenleri için hazırlıkları yapılan barajlar şunlardır: Balıke- sir Menent, Eskişehir Porsuk, Bolu Gölköy, Konya Altınapa, Niğde Gü- müşler, Hatay Tahtaköprü, Adana Kesikkuyu ve Kozan, Erzurum Ser- çeboğazı, Malatya Medik, Diyarba- kır Devegeçidi, Edime Haralar ve adıköy. Demirel, bu hafta Cuma günü, Kütahya Azot Sanayii Fabrikasının kapasitesinin arttırılması çalışma- larının oObaşlaması o münasebetiyle düzenlenecek törende, Cumartesi günü de Bozüyük - Eskişehir Sera- mik Fabrikasının temel atma töre- ninde hazır bulunacaktır. Seramik fabrikasının projeleri üzerindeki ça- lışmalar 1965'te tamamlandığı hal- de, şaşaalı bir tören yapılabilmesi için temel atma geciktirilmiştir. İstanbul Her şey yarım Son günlerde oTarabyaya yolları düşenler, duydukları koku kar- şısında burunlarını tıkamak zorun- AKİS da kalmaktadırlar. Boğazın en gü- zel koyu ve turizm memleketimizin lediyesinin hesapsız ve plansız bir teşebbüsü sonucu, lâğım kokuların- dan ve pislikten geçilmez hale gel- miştir. Tam turizm sezonunun or- tasında ve Emekli Sandığının mil- yonlara yaptırdığı Tarabya Oteli yeni açılmışken İstanbulun en güzel yerlerinden birinin bu hale ge - tirilmesi, tek kelimeyle cinayettir. Olay şudur: Tarabya Otelini, he- nüz tamamlanmadan, bu yıl hizmete açan Emekli Sandığı, otelin karşı- sındaki plajı da alarak burayı mo- dern bir plaj hâline getirmiştir. Bu plajın yapımı ise ayrı bir dramdır. Emekli Sandığı, plajı yazın almış, faaliyete geçirmek için geceli gün- düzlü çalışmış, fakat başaramamış- tır. Bütün kış boyunca da plajda hiç bir faaliyet görülmemiş, niha- yet geçen yazın ortasında plaj, ta- mamlanmamış olarak, açılmıştır. Ancak, bu defa da ortaya, Tarabya- daki evlerin denize dökülen lâğım ve pis suları meselesi çıkmıştır. Bunun üzerine Emekli Sandığı ilgi- lileri Belediye ile anlaşmışlar, Ta- rabya ve civarında denize akan pis suları ve lâğımları bir kanalda bir- Tarabyada pis kokuları yayan lâğım "Her sengine yekpare acem mülkü fedadır” 18 Haziran 1966