August 27, 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

August 27, 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS SOSYAL HAYAT Mutluluğun şartları Aynı kadın, kendisinin, gençkızlı- ğında hiçbir cinsel eğitime tâbi tutulmadığını, nişanlanmadan önce herhangi bir tecrübe e mn de sözlerine ekledi. Ama nişa: devresinde bu konuda gerekli , bil gileri yayınlardan ve daha sonra nişanlısından ufak tefek tecrübe- lerle öğrenmişti. Buna rağmen, uzun bir süre tam cinsel tatmine kavuşamamış, fakat bu konuda tec- rübeli olan eşiyle konuşmaktan Sa- kınmamıştı. Karşılıklı mutlak sa- dakate inanıyordu ama, hiçbir za man eşini kontrol etmemişti. Tek ölçü, evdeki Karşılıklı ilişkileri idi ve bunun için de aldatılmadığından emin bulunuyordu. S.G., evliliğin yeknesaklığa düşmemesi için de daima müşterek yeni projelerin eş- lerce beraber yürütülmesine târaf- tardı. Birlikte çalışarak bir ev sa hibi olmak, kışın başında, onbeş günlük yaz tatilini geçirecek sayfiye yerini birlikte seçmek, birlikte bir ahbaplık kurmak, iyi bir tiyatro eseri seyretmek, mutluluklarına çok yardımcı olmuştu. Mutluluğu O bilgiye ve dayandıran S.G,, ailede gelen her yeni olayın dikka lenmesini tavsiye etmektedir. kü şartlardaki değişiklikler bazan, eşlerin davranışında da değişikliği gerektirecek niteliktedir. Meselâ ai lede tkonomik şartların değişmesi bir çocuğun dünyaya gelmesi, ew deki bir büyüğün ölümü, eşlerin dikkatle izliyecekleri önemli olay. lardır. Çocuk beklediğini anlayan S.G., herşeyden önce bu çocuğu, ilk günden itibaren eşiyle paylaş. maya karar vermiş. Çocukluğunun kötü bir hatırası, bu konuda Ken- eğitime nu- yalnızca annesinin benimsediği: ni S.G,, acı acı hatlamakta imiş. Evet, bir süre işindere uzaklaşan S.G. çocuğunu taşımasını, doğur- masını, emzirmesini ve yedirip içir- mesini arzu ile kabul etmiş. Ama daha ilk günden, babanın bu cocuk üzerindeki etkilerini kendisine hü- urlatmış, bu konuda birlikte kitap- lar okumuşlar, konferanslara git- mişler ve onu doğmadan severek, hevecan icinde birlikte beklemesini bilmişler 1 için 'dufum, bunun tam tersidir. N.E,, hamile kalıncaya kadar, üç yıl, eşiyle kavgasız, gürültüsüz bir hayat yaşamıştır. Fakat N.E.'nin küçükşbir memur olan eşi, bu ha- milelik olayından sonra “kendisine hiç yaklaşmamıştır. Karnında çocu- ğunü taşıyan karısından âdeta iğ- renerek, eve geç gelmeye, gezip t0Z- maya, genç kadını Kaderiyle başba- şa bırakmaya başlamıştır. Bunun üzerinedir ki N.E,, çocuktan da, eşinden de, hayattan da birden nef- ret etmiştir. Bir doktora başvur. mayı düşünemediği gibi, kimseye de bu konuda danışamamıştır. N. mutsuz: olduklarını ifade etmekte dirler. Pek çoğunun kocaları, ken dilerine, evliliklerinden kısa bir sü» re sonra ihanet etmeye başlannış» lar, intikam hissi, genel olarak, kü dınların sadakatsizliğinde en önem» li faktör olmuştur. Ancak, bunun aynı hisle devam etmediği, bazı kö dınlarda da bunun ancak bir ba' hane ve üm olduğu hissi ha kimdir. Evliliğinin birinci yılında kocasına ihanet etmeye başlayan ve on yıldır çif ee sevgili Gr 28 yaşında genç ve güs zel bir kadın şu itirafta bülundu : “Evlendiğim Zaman, kocamı * Anlâşamayan bir karı - koca ve çocukları Sebep: Cinsel eğim eksikliği E. syirmidört yaşında, cinsel hayat- ları iğrenç, korkunç erkekleri gü- nahkâr addetmektedir. Eşiyle ara- sında herşev ölmüş, çocuk ise âdeta bir belâ,*bir yük, bir günah mey- vası olmuştur. N.E,, ekonomik ba- gımsızlığa sahip olmadığı ve gidecek veri bulunmadığı için evliliğini de- vam ettirmektedir. Arada sırada içerek, kendisine sahip olmak iste- ven kocasını ise korkunc bir cana- er olarak görmektedir. aldatıyorlar Mütlü olmak için, zaman zaman, aldatabileceğimi hakikâten aklım dan geçirmezdim. Onunla flört et» ; miştik, sevişi Evlendikten sevişiyo; üç.'ay sonra işleri için Avrupaya gitmesi gerekti. umuz müsâ- itti. Ben de gitmek istedim. Bunu, muhtelif sebepler göstererek ledi. Kendimden öylesine emiridim her yönden tatmin eden iki'insamn birbirini aldatmasını anlıyamaz. dım. ödül bu aileve mutluluk getir kisa süre ile eşini aldattığını Kocamı iki ay Avrupada kaldı ve dişin itiraf eden R.T. dışında, eşlerini döndü. Yaz gelmişti, İst pokeri Oysa ki yirmidört yaşındaki N.E. aldatan bütün kadınlar, evlilikte çok < Çiftehavuzlarda sayfiye evine çık- ya 27 Ağustos 1966 e