27 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

27 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

HAVACI Türkkuşu Akvaryumda balıklar gibi (Gestiğimiz hafta Cumartesi ı günü saat 18 sularında, Türkkuşunun büyük lâcivert otobüsünden Eski- şehir - İnönü Plânör kampına inen basın mensupları, İnönü bücağının üzerinde sessiz soluksuz dolaşan kırmızı plânörleri görünce tarifsiz Ne sevince kapıldılar. İçle- e yeğ mii kırmızı balık- lar ri ” dedi. Gerçekten de, tarihi İnönü kasa: basının üzerinde birkaç tane kırmı- 71 plânör, suda balık gibi kendin- den emin, dönüp aşklar siz sani, a labildiğine uzanan vxalayan tatlı bir Kep izgi c » “Tepesi denilen mor tepeye çarpıp denen il ilk andan itibaren insana aşka bir “yerde bulur nulduğu hissini veriyordu. Akşam, Karıp Müdür Vekili Rüs. tem Mavitunanın “hazırlattığı ve- mek salonuna geçildiğinde. Türk Hava Kurumu Genel kanı Hv. Tümg. Nuri Arslantaş, âdeta “dur mu kısaca anlatayım da ona gör? soru sorun” der gibi, konuşmağa başladı: “— “Arkadaşlar, Türk Hava Kür rumunun başlıca gelir kaynağı olan fitre ve kurban derisine bugün, TR geye; göz dikenler çoğalmıştır şın hamiyyet hislerini ME ai eden birtakım gerici dernekler, kuruluşlar, Türkiyenin en önemli, satma dernekleri, “ilim yayma ve müessesatı “diniyeyi koruma" cemi- “retleri gibi, hiç olumlu yanı bulun- myan kuruluşlardır. Pa in “um gibi, Türk Hava Kurumunun da bundan büyük zararı olacaktır ” AP'li birkaç gazeteyi temsilen o- “da geniş bilgi verildi. * hakkında bilgiyi, Sİ zi Pro cağını V rektiğini basın yoluyla kamuoyuna duyurmaktı. Geçtiğimiz hafta Cu- martesi günü saat 9.15'de T.H.K. Genel Merkezinde, Genel Başkan Nuri . Arslantaşın düzenlediği bri- fingle başlıyan program önce Eti- mesgut - Türkkuşuna, oradan da Es- kişehir - İnönü Plânör uçuş kampı na gidilerek o göliştirildi. Program uygulamasının : başarılı olduğunu belirtmek “gerekir. Türkkuşu Genel Müdürlüğünde paraşüt, plânlama, model uçaklar ve uçaklar hak Paraşütler Paraşüt Okulu Öğretim Grup Âmiri Hasan Sami Tunal verdi. Genç bir öğretmendi ve konusunu iyi biliyordu. Başmaki- nist Nevzat Gülsoy uçaklar hakkın- da, Plânlama Eğitim Âmiri. Cenin lettin Aytaç ve Model Uçak Okulu öğretrheni Şemsi Aksu ile öğretmen yardımcısı Cemal İdris Aslan mo- del uçaklar hakkında" uygulamalı bilgi verdiler, Türk Uçak Fabrika- sının uçak yerine balta yaptığı esp- risi ise dilden dile dolaştı. Bu arada, avyare Ucuş Okulu Eğitim Âmiri Zeki Fışıloğlu, öğretmen Sahavet Karapars ve Tayvar Ergun üclü fi- lo 'uçüşu gösterisi: yaptilar. Öğret- men Mustafa Torin, akrobasi uçu- şu örnekleri verdi. Atölyelerde çeşitli tiplerde model uçak yapılı- yordu. Bu uçaklardan, 964-65 döne- minde (19 bin 382, 965-66 döneminde ise 8000 adet dağıtılmıştı. Amaç, © kullarda uçak sevgisini aşılamaktı. Türk çocuğu, ne yazık ki, Ata- türkün dediklerini.yerine getireme- miş, politika cambaâzlıkları, onun, gökteki yerini almasını engellemiş- tir. Uçak“ Fabrikası 'diye kurulan verde. balta yapılması, uçağın İâlâ €srarengiz bir yaratık gibi seyredil- vi in bunun açık delilidir. A meydan yok! İnönü Plânör Kamgında Öğretim , Ucuş öğretmeni Ziya Aydoğanı ve, vine uçus öğretmeni -ayni zamanda İnönü * Kırşehir arası 377 kilomet- # Kampta bir paraşütçü Yarın göklerindir tır, Erdoğan Menekşeyi -uluslara- rası ferdi yarışmalarda 4. olmuş. tur- ve “Alpay Açılı “uluslararası ferdi yarışmalarda 6. olmuştur- gör: dükten, tanıdıktan sonra, imkân ve fırsat verildiği ai türk halkı- nın 'her şeyi kolaylıkla başarabile- ceğine inânmamağa imkân yoktür. 1950'den sonra tamamen dejenere edilmeğe başlanan Atatürk 'kurum- larının kiyısında köşesinde gelişme imkânı bulan bü değerlere her tür- lü imkânın sağlanması milli bir gö- revdir, Havacılığı, Atatürkün anla- dığı plâna oturtmak gerekir. Tür- kiyenin göklerdeki yeri, ayni za- manda onun medeni âlemdeki yeri. dir. İnönü Plânör Uçuş Kampı ger- çekten çok önemli yer. Nice arâma- dan sonra bulunan, çok kullanışlı binalar yapılan, havacılık eğitimi ve turistik eğitim bakımından son derece elverişli durumda olan İnö- nü Plânör Kampının bugüne kadar verimli. halde işletildiğini söylemek vip değildir. Burası, kapasite- inin çok, ama çok altında yararlı olabilmektedir. Bunun medenini, *THK'nun politik nedenlerle ama- cından saptırilma gayrcilerindn &- ramak “gerekir, Atatürkün kurdur. düğu kurumları işlemez hale getir- meyi amaç edineh pis politikacı, ne yazık ki, bu kurumu da etkisiz, göl- “ada bulunanlar, Genel Başkanın re plânör rekortmeni. Mustafa A- ge-kurum' haline getirmeyi başar- »u sözleri karşısında yalan» selale Günav mıştır. 1950-60 yıllari arasında bu de, « Vekili Rüs- kurum, tdmamen politikacının et- ukarmamayı tercih ler. tem Maritumay pilot öğretmen Sa- kisi altına girmiştir. Ancak 27 Ma- Sökte bizi t Karaparsı, genç paraşütçü - yıs 1960'dan sonradır ki THK'nun Türk Hava Knimiy Neşriyat ve . lerden Sadık Sindeli -kendisi, al bâşına General Özsoy o (1960.62), besinin teşebbü- o lararası ferdi 2. ok “Tüm-general Nuri Arslantaş gibi düyle 202 i içine (muştur. 6500 m pek ek devrimci, atatürkçü kimseler geti ilani iki günlük bir “Basın İçin Ge. paraşütsüz düşme rekoru kırmış .rilmiştir. THK'nun en başta gelen :0 27 Ağustos 1966