27 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

27 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

IN ” ae Vasi. YDd 7 " . YURTTA Millet Dipsiz kuyu, boş ambar.. Bu hafta çok kimse, Doğuyu sal- layari, binlerce — vatandaşımızın ölümüne sebep olan, meskün böl geleri ortadan kaldıran felâketten sonra Başbakan Süleyman Demire- lin ağızına baktı: Bay Olay, hiç ol imâzsa böyle bir anda gerçekci Şşe- kilde konuşacak, durumun güçlüğü- nü söyleyecek, bir ciddi intiba ve recek, halka doğruyu bildirecek mi- dir dive.. Hayır, Süleyman . Demirel bunu yapmadı. Tam aksine, Bay Olay, gö- rülmemiş* bir rahatlıkla ve inal. maz fütursuzlukla, Boğaza asma köprü vand eder gibi konuştu: “Der 4 Cilt: XXXVI MECMUASI Demirel deprem bölgesinde Bu. yiğit böyle yoğurt ver! bra e şehirler kuracağız, burada üreler yükselecektir, bütün ya- ileti saracağız, Hükümetin yardım eli hemen uzanacak ve her aile bün- dan tesellisini bulacaktır.” Bu söz- ler tam bir sofumsuzluk duygusu- nun ifadesidir. Gerçi AP'nin 1965 seçimlerini Demirelin bu taktiğiyle vurdüğu bilinen bir, gerçektir ama, mühür eline geçtikten sonra'dâ Muhteşem Süleymanın aynı tarzı devam ettirmesi AP'nin büyük pres- tij” kaybının sebebi olmuştur. On avda ir tek, kânadı kesik Af Ka- nunu çıkarabilmek, öndan başka hiç, ama hiç bir şey yapamamak bir efsanenin balonunu çabuk sön- dürmüştür. Ancak millet, bugün bir âcil du- rumun bulunduğunu daha iyi gör- Sayı: 686 27 Ağustos 1966 OLUP BiTENLER © mektedir. Kış, perişan bir bölgeyi şiddetle. tehdit etmektedir. Bu böl- ge, üstelik, kışın erken geldiği bir bölgedir. . Milletlerin hayatındaki böyle devrelerde ciddi siyaset &- damları bir vaadde bulunmadan ön- ce dillerini'ağızları içinde on defa çevirirler, Çünkü böyle devrelerde yapılan vaadler tutulmazsa hayal kırıklığı feci olur. Bundan dolayı. dır ki asıl kuvvet, durumu olduğu gibi söyleyip gerçekçi tedbirleri al- maya çalışmaktır. Eğer kışa kader deprem, bölgesi bir ciddi yardım göremeyeceksa, göç müsaadesi on- dan evvel verilmelidir ve geniş küt- leler bir demagoji ve politika pre pagandasına kurban edilmemelidir. Zayıf bir Başbakanın, kelimenin tam mânasıyla “hasbelkader” o ma- * . 27. Ağustos 1966