27 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

27 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Barometre Büyükbaba Bir kısım AP'lilerle eski DP'liler arasında, nedense, Celâl Bayar dan “Büyükbaba” diye obahsedili- yor. Bu yaz çok sıklaşan DP'li top- Jantılarından bahsedilirken birbir- lerine “Büyükbaba orda mıydı?”, “Büyükbaba > neşeli miydi?” . diye soruyorlar. Büyükbaba, toplantıla- rın barometresi: gibi. 'O'neş&liyse, etrafını birbirinden şık eski Bakan eşleri çevirmişse, toplantı başarılı geçmiş sayılıyor! Büyükbabanın ko: | camışlık hikâyesine içerliyerek ve- ni İktidarın başları üzerine yapı Jan tenkitler falan unutuluyor o Za“ man, Geçtiğimiz hafta eski Milli Eği- tim Bakanı Celâl Yardımcı ve eşi- nin verdikleri akşam yemeğinde de Büyükbaba çok neşeliydi. Hârika ve Celâl Yardımcının emekleri bo- şa gitmedi, misafirler geç saatlere kadar oturdular. Bâşbakan Süley- man Demirel İstanbula geldiği za- man şerefine yemekler veren, bazı temaslarını düzenlediği si eski iktidar mensupları arasındaki yerlerini almış görünüyorlar. OBu e yer e çilmez misafir. leri aras “Ötekiler © kim?” VE da Sebati Ataman. Jar, Medeni Werkler Osman Kav- rakoğlular, Zeki Rıza Sporeller, vakit vâkit Aslan Nihat Bekdikler, Kemal Pekünler ve Mümtaz Faik Fenikler.. Uzun zaman hiç bir yerde görünmeyen Mutahhare Polatkan da böyle toplantılara . katılmağa başladı ama, neşeli olduğu söylene: mez; aksine, yüzündeki ıstırap git- tikçe derinleşiyor. Berrin Menderes ise büsbütün başka bir âlemde vw “şadığı “için; böyle toplantıların hiç birinde görünmüyor. Sıcak ve vrotokol Bulgar Dışişleri Bâkanının “gelişi, sıcaklar yüzünden Başköntten uzaklaşan diplomatları optotokol görevine çağırdı. Yalnız, Bulgar El çiliğinde yerilen oyemekte kadın kadrosu azdı. Hariciye Köşkünde verilen yemekte de erkeklerin sâyı sı hayli kabarıktı. Tatil için Türki. yeye gelen Prag << Elçimiz' İsmaljl Erez, Adisababa Elçimiz Ziya Tepe- delen, Brükselden Parise tavin edile- ceğinin duyulması bazı tepkilere yol açan Fuat Bayram dâ misafir: ler arasındâydılar. Bulgar Dışişleri Bâkanı ile birlikte gelen Sofya EL çimiz Necmettin Tüncelin eşi Sevim Tuncel, bütün toplantılarda şıklığı ,ve zerafetiyle dikkati çekiyordu. "Bn. Başevin mihmandarlığım * va- pan Rebap Kulay da öyle... Protokol Genel Müdürünün eşi Lâle Kura, İstanbulda (olduğundan, toplantılarına katılmadı. Dışişleri Bakanının, Marmaris tatilinden: ne kararlarla döndüğü, kararname Yya- yınlandığı zaman. belli olacak. Fa- kat Bn. Çağlayangil, çok güzel yan- mış bir yüz ve fazla kilolarını erit- miş olarak döndü. Bn. Başeve ge lince; Bn. Başev eskiden hemşirey. miş, Hacettepe oHastahanesini ge- zerken çok duygulandı. Ankaranın meşhur berberi Zekinin ftaradığı saçlarından çok hoşlandı. Bn. Ba- şev Şık bir bulgar kadını. : Beyaz işlemeli elbisesiyle birçok” kadını şaşırttı. Demirperdenin gerisinde bu kadar şıklık olduğunu tasavvur etmiyorlarmış da... Genç sosyete çok hızlı Jstanbulun genç sosyetesi çok 'hız- hı. Partiler birbirini izliyor, Klüp Batı, Klüp 33, Suadiyedeki Klüp Reşat, Trabyadaki As Klüp gece leri, çok zaman, güneşin doğuşuna kadar uzuyor. Geçende Emirgânda" Akif Sadikoğlunun evinde * verilen gençler partisi de sabahın altısına kadar “ uzadı. Nilüfer (Sadıkoğlu “şimdi Daver oldu- hürriyeti seçtik ten sonra vine sık sık toplantılar (İlâncılık; 5222) — 281 27 Ağustos 1966